וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנת השחקנים האגדית פרי כפרי הלכה לעולמה

10.8.2019 / 17:47

אחת מסוכנות השחקנים הוותיקות והבולטות בישראל הלכה לעולמה, חודש לפני יום הולדתה ה-72. היא ייצגה בין השאר את מוני מושונוב, מנשה נוי, קרן מור, יבגניה דודינה, ששון גבאי, אלון אבוטבול ועוד רבים ורבות

פרי כפרי. באדיבות המצולמים
פרי כפרי/באדיבות המצולמים

אבל בעולם התרבות והבידור הישראלי: הסוכנת האגדית פרי כפרי הלכה היום לעולמה (שבת), חודש לפני יום הולדתה ה-72. זאת, לאחר מאבק קצר במחלת הסרטן.

כפרי נולדה במרוקו ועלתה לישראל בגיל שנה. לאחר שירותה הצבאי שימשה עוזרת הפקה ובימוי בכמה סרטים, וב-1979 הקימה את הסוכנות שלה, שהפכה לאחת החזקות והחשובות בארץ. בין השחקנים והשחקניות אותם ייצגה לאורך השנים אפשר למצוא כמה מן השמות הבולטים ביותר בתעשייה הישראלית: רונית אלקבץ, יעל אבקסיס, משה איבגי, איתי טיראן, אלון אבוטבול, רועי אסף, דביר בנדק, ששון גבאי, דבלה גליקמן, קרן מור, מנשה נוי, מוני ומיכאל מושונוב, שרה אדלר, יבגניה דודינה, תיקי דיין, יניב ביטון, ליהי קורנובסקי ורבים ורבות אחרים.

כפרי היתה חלק בלתי נפרד מעולם הבמה, הקולנוע והטלוויזיה הישראלי, והיתה לה נוכחות קבועה בכל אירועי התעשייה המקומיים וגם בפסטיבלים בינלאומיים. במותה היא מותירה אחריה חלל עצום.

מטעמה של הסוכנות נמסר: "פרי שלנו אהובת ליבנו, הלכה היום מאיתנו, כשהיא מוקפת בבתה, בעלה, משפחתה והשחקנים והאמנים שלה שאהבו אותה, איתם עבדה ואותם טיפחה במשך שנים, שהייתה להם לא רק סוכנת אלא חברת אמת. יהי זכרה ברוך".

כפרי היתה נשואה לשחקן עזרא כפרי. בתה היחידה היא האמנית המצליחה איווה כפרי וחתנה הוא הבמאי יוסי עטיה, שזה עתה זכה בפסטיבל ירושלים בפרס סרט הביכורים על "נולדתי בירושלים ואני עדיין חי".

כפרי תובא למנוחות מחר (שני) בחמש בבית העלמין של קיבוץ עין החורש.

פרי כפרי. באדיבות המצולמים
פרי כפרי/באדיבות המצולמים

מיכאל מושונוב ספד לכפרי בעמוד הפייסבוק שלו - "פרי, היית אמא עבורי. תודה על תרומתך לעולם הקולנוע, המשחק ומעמד האישה. תודה על הכוונה, תודה על האמונה, תודה על הדרך, תודה על היציבות, תודה על החוכמה. המקצוע הזה מתעסק בבחירות ותמיד נתת לי לבחור להיות מי שאני. אמנות ואיכות בלי פשרות והעיקר שיהיה טוב. כי החיים בסופו של יום יותר חשובים. אין ולא יהיה כמוך טובת לב בתחום של כרישים. תודה שנלחמת עליי ועבורי. הלכנו יחד מהרגע שנולדתי והיית אור בשבילי. פרי אני אוהב אותך. זאת הייתה זכות להגשים איתך את כל החלומות. אני רחוק מהבית ולא יכול לעצור את הדמעות. חיבוק למשפחה. יום עצוב".

השחקן רועי אסף הוסיף - "פרי אהובה שלנו. כלכך קשה להאמין. 15 שנה של עבודה משותפת שהפכה במהרה לחברות אמת. כמה אהבה לחיים, כמה אהבה לתרבות, לאמנות, ליצירה. כמה סבלנות שהייתה לך. כמה אמונה ובטחון שהשרית. כמה עצות טובות שהיו לך. כמה מלים טובות ברגעים יפים וגם ברגעים קשים. כלכך הרבה נתת ונתת. ותמיד בצניעות ובמסירות אין קץ. קוראת כל תסריט, באה לכל פסטיבל, הולכת לראות כל הצגה. מודה על כל רגע ורגע. נוחי בשלום מלכת הקולנוע שלי".

הבמאי גיא נתיב כתב - "פרי המקסימה, הרגישה, מלאת ההומור, החכמה והנשמה. הכרנו לראשונה כשארז תדמור ואני (סטודנטים צעירים אז) ליהקנו את הסרטים הקצרים שלנו 'זרים' ו'אופסייד'. מאז, היית שם בקשר חם, תמיד עוזרת, תמיד מבינה, תומכת ומאמינה בנו. היית האמא הרוחנית של השחקנים והיוצרים בישראל. הגעת לכל פרמיירה, כל פסטיבל סרטים, תמיד התקשרת לשאול ולהתעניין איך אפשר לעזור. היית שם כשקשה, תמיד בדיאלוג, אנושיות וחמלה. אין כמעט סרט סדרה או הצגה בישראל שלא היית מעורבת בהם... פרי האהובה, הלב נשבר. נוחי על משכבך בשלום. כמו שצחקנו איתך שנים, אנחנו עכשיו בוכים איתך. את עטופה מחובקת בידי כולם בדרכך האחרונה. איתנו לנצח".

הבמאי ארז תדמור כתב - "עצוב וכואב לאבד את פרי כפרי היקרה, שהיתה בשבילי מורה דרך וחברה. בכל דבר שעשיתי במקצוע הזה תמיד התייעצתי איתה והיא נתנה לי טיפים מדהימים. פרי לא היתה רק סוכנת שחקנים. היא היתה אמנית, אהבה קולנוע והבינה קולנוע. ב'ארץ פצועה', סרט הקולנוע הרביעי שלי , זכיתי לעבוד איתה כמלהקת והיא ייעצה לי בכל שלב בתסריט! נוחי על משכבך בשלום יקירתי! לא אשכח אותך לעולם!".

עדי דרוקר, שעבדה בסוכנות של כפרי שנים רבות, כתבה - "היא לא הבינה בסטטוסים בפייסבוק או קמפיינים באינסטגרם, אבל ידעה להפוך כישרונות אמיתיים לשחקנים מהשורה הראשונה. היא היתה מורת דרך למאות שחקנים אבל גם, ובעיקר, לי. חמש שנים עבדתי במשרד שלה וכל פעם נגנבתי עליה, מהסרקסטיות האלגנטית, מקור הרוח בשעת משבר, מהיכולת להקליל ולא לשקוע בהיסטריה. פרי, היית חד פעמית! אני כל כך אוהבת אותך ומניחה שעכשיו את יושבת עם רונית אלקבץ ויורדת איתה על בקבוק וויסקי טוב. זה הדבר היחיד שקצת מנחם. נוחי על משכבך פרי כפרי, הותרת אותנו שבורי לב".

  • עוד באותו נושא:
  • פרי כפרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully