וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן מודה: האפיפיור פיוס ה-12 התעלם מרצח היהודים

20.12.2002 / 16:54

בעל תפקיד בכנסיה הקתולית: פיוס ידע ב-1942 שיהודים נרצחו בתאי הגזים - והתעלם; האפיפיור זעם על נשיא פולין שביקש ממנו לעשות יותר למען היהודים; טען בתגובתו כי כבר עשה מספיק

הוותיקן מודה בפעם הראשונה בחלק מהטענות נגד האפיפיור פיוס ה-12, שלא פעל בימי השואה להציל יהודים. בקול ישראל דווח כי בירחון הנוצרי "סיביליטה קטוליקה" כותב בעל תפקיד בכנסיה הקתולית, כי ממסמכים של דיפלומטים ואנשי כנסיה עולה שפיוס ידע היטב שיהודים גורשו מבתיהם והושמדו.

בירחון נכתב כי ב-1942 ידע הוותיקן כי שני מיליון יהודים כבר נרצחו על ידי הנאצים וכמו כן היה מודע להפעלת תאי גזים בפולין. אולם, האפיפיור פיוס בדבריו בחג המולד באותה שנה, התייחס רק לאנשים חפים מפשע שמתו ולא הזכיר כלל את היהודים.

עוד נכתב, כי האפיפיור דאז חשב שעשה כל שביכולתו ואפילו זעם על נשיא פולין שביקש ממנו ב-1943 לעשות יותר למען היהודים. פיוס ה-12 אמר לשגריר פולין כי הנשיא צריך להודות לו על מה שכבר עשה. פיוס ה-12 עמד בראש הכנסיה הקתולית במשך 20 שנה - עד 1958.

לפני כשנה פירסם היומון האיטלקי "איל מסאג'רו" כי פיוס ה-12 תיאר את אדולף היטלר כמי שהיה אחוז דיבוק שטני. לדעתו, האפיפיור ניסה כמה פעמים בתקופת מלחמת העולם השנייה להפעיל על היטלר "גירוש שדים מרחוק". בטקסים אלה ניסה האפיפיור, לטענת הכותב, "לעורר את אלוהים, כדי שישחרר את האדם המסוים הזה מההשפעות השטניות שמהן הוא סובל ושדחפו אותו לעשות את מעשי הזוועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully