וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם בימין: הרשימה תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה

לאחר יותר משלוש שעות של ישיבה בין פרץ, סמוטריץ' ובנט - הושג סיכום בין הימין החדש לאיחוד הימין על ריצה משותפת בבחירות. במקום הראשון תוצב איילת שקד, פרץ במקום השני ובנט רביעי. שקד בירכה: "נבטיח שקולות יקרים לא ילכו אל הפח"

צילום: ערוץ 7, עריכה: טל רזניק

הסכם האיחוד בימין:

  • לאחר יותר משלוש שעות של דיונים, איחוד מפלגות הימין והימין החדש החליטו לרוץ יחד
  • שקד בראש הרשימה, פרץ אחריה, סמוטריץ' שלישי ובנט רביעי
  • בנט ושקד התחייבו להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה
  • שקד: "בשורה נפלאה לגוש הימין"
  • פרץ: "שמרנו על ייצוג הולם של הציונות הדתית"

ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', ואיילת שרדנפתלי בנט, מראשי הימין החדש, הגיעו היום (שני) לסיכום על ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות שתיקרא "הימין המאוחד". לאחר יותר משלוש שעות של דיונים, הושגה פריצת דרך בין הצדדים. לפי הסיכום, הימין החדש תקבל ברשימה המאוחדת את המקומות 1,4,7,9, כאשר שקד תוצב במקום הראשון ברשימה המאוחדת.

על פי הרשימה שפורסמה, לאחר שקד יוצבו פרץ, סמוטריץ' ובנט בהתאמה. בהמשך הרשימה ישובצו מוטי יוגב, אופיר סופר, מתן כהנא, עידית סילמן, רוני ססובר ואורית סטרוק.

שתי המפלגות הסכימו על ניהול מו"מ משותף לאחר הבחירות, וכן על שילוב נציג עוצמה יהודית ברשימה במקביל לשריון מועמד בליכוד - בדומה לבחירות הקודמות. כמו כן, סיכמו השותפים לקדם חקיקת חוק נורבגי מרובע. בנט ושקד הסכימו גם להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רפי פרץ, איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ  לאחר הסכם החתימה לריצה משותפת. אתר רשמי
הנהגת הרשימה החדשה: פרץ, סמוטריץ', בנט ושקד, היום/אתר רשמי

פרץ, בירך על ההסכם ואמר: "יש אחדות בימין. שמרנו על ייצוג הולם של הציונות הדתית ברשימה המאוחדת. רצים יחד מנצחים יחד. יוצאים לדרך".

שקד מסרה כי מדובר ב"בשורה נפלאה לגוש הימין. שבועות של מאמצים נשאו כעת פרי". היא הוסיפה: "איחדנו את מפלגות הימין לריצה משותפת כדי להבטיח שקולות יקרים לא ילכו אל הפח. בשבועות האחרונים פעלתי לכך מסביב לשעון יחד עם שותפיי לדרך. הצלחנו. כעת פניי לחיבורים נוספים. בכוונתי להמשיך במאמצים לאחד גם את עוצמה יהודית וזהות. כולנו צריכים להיות בסיעה אחת גדולה. נמצה את מאמצי האחדות עד הדקה האחרונה".

בסיכום פנימי בין בנט לשקד, בנט צפוי לבחור ראשון את התפקיד בממשלה. בסיכום בין סמוטריץ' לפרץ, סמוטריץ' יבחר ראשון את התפקיד בממשלה. עם זאת, בנט וסמוטריץ' טרם הכריעו ביניהם מי יבחר ראשון ברשימה המאוחדת. לפי הסיכום, בן גביר יקבל מקום ריאלי בעשירייה הראשונה אם ראש הממשלה יחליט לשריין את אחד מחברי הרשימה בליכוד.

מהליכוד נמסר לאחר האיחוד כי "הליכוד כבר מיצה את מכסת האיחודים שלו בחבירה עם כחלון. לא יהיו יותר שיריונים בליכוד". גורמים בליכוד מסרו כי "זה איחוד פיקטיבי אם לא מכניסים לתוכו את כל המפלגות מימין. אם בכך נגמר המהלך, כשמנגד המפלגות הערביות מאוחדות, גוש הימין בסכנה וודאית לאיבוד השלטון. בנט, שקד וסמוטריץ' השאירו בכוונה בחוץ 5-6 מנדטים לגוש הימין - והם מסכנים במודע את המשך שלטון הימין. עדיין לא מאוחר מדיי לתקן את הטעות המסוכנת הזאת".

רפי פרץ, איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ  לאחר הסכם החתימה לריצה משותפת. אתר רשמי
"רצים יחד, מנצחים יחד". צמרת איחוד הימין לאחר ההסכם/אתר רשמי

בעוצמה יהודית הגיבו לסיכומים בין הצדדים, ותקפו את המפלגות: "בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין פלגי הבית היהודי. הסכמה שניתן היה להגיע אליה תוך שעתיים לקחה שבועות ארוכים משיקולי אגו ומיקומים. גם בימים האחרונים שמענו על ויכוח עקרוני וחשוב: מי יוצב במקום התשיעי, ואנו "שמחים" ששני חלקי הבית היהודי הצליחו להגיע להסכמות כיסאולוגיות".

"עוצמה יהודית לא קשורה בשום דרך להסכמים אלו, ואין בין נציגי המפלגה כל הסכם עם הליכוד או הבית היהודי "המאוחד". הערב תאשר מזכירות המפלגה את הסכם העקרונות שסוכם עם מפלגת נעם, ואנו מציעים למי שמבקש שריון בליכוד - להצטרף לליכוד: הגיע הזמן שיפסיקו לנסות להשיג שריונים על הגב שלנו".

(עדכון ראשון: 14:32)

נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' בזמן הדיומים - 29/7. אתר רשמי
בנט וסמוטריץ', היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully