וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר 7 החשודים באונס בקפריסין הוארך; 20 ממצאים חדשים נאספו

יואב איתיאל, שליח וואלה! NEWS לקפריסין

26.7.2019 / 16:51

במשטרה אמרו כי הם מעוניינים לחקור שוב את השבעה לאור הממצאים החדשים. לדברי החוקרים, בזירה אותרו ממצאי DNA של חשוד שטען כי לא קיים מגע מיני. בנוסף נמצאו שרידי DNA שאינם שייכים לאף אחד מהישראלים. המתלוננת תזומן בשבוע הבא כדי לזהות את החשודים

"פשע מחריד": החשודים הישראלים באונס התיירת בקפריסין יובאו להארכת מעצרם בבית המשפט בפראלימני/צילום: יואב איתיאל

פרשת האונס בקפריסין - עדכונים אחרונים

  • בית המשפט האריך את מעצר שבעת החשודים הנותרים בשישה ימים
  • המשטרה: אספנו 20 פריטים חדשים, מעוניינים לחקור שוב את השבעה
  • בזירה אותר ממצא DNA של חשוד שהכחיש קיום מגע מיני
  • בחדר המלון אותרו שרידי DNA שאינם של הנערים הישראלים
  • המתלוננת תזומן בשבוע הבא כדי לזהות את החשודים

בית המשפט בפראלימני שבקפריסין האריך הבוקר (שישי) את מעצרם של שבעת הנערים החשודים באונס התיירת הבריטית בת ה-19 באיה נאפה בשישה ימים נוספים. המשטרה ביקשה תחילה להאריך את מעצרם של השבעה בשמונה ימים, אולם לאחר מכן הביעה נכונות להתפשר על שישה אם הסנגורים יסכימו להארכת המעצר בהסכמה. במשטרה נימקו את הארכת המעצר בחשש מפסילה או הימלטות עדים ופגיעה בראיות. אתמול שוחררו חמשת הנערים האחרים לאחר שהוכח כי לא היו מעורבים באונס.

השופטת נעתרה לבקשת שגרירות ישראל והתירה לקונסול להשאר באולם וכן לקרובי משפחתם של העצורים. אחר כך הורתה לנציגי התקשורת לצאת מהאולם וקיימה את הדיון בדלתיים סגורות.

במהלך הדיון עלה כי תוצאות דגימות ה-DNA מלמדות כי על אחד החשודים שהכחיש שקיים מגע מיני, נמצא DNA חיובי. עוד עלה כי בזירת האירוע נמצא DNA של עוד שלושה בני אדם שלא תואם את של 12 החשודים שעצרה המשטרה בקפריסין. משמעות הדבר היא שקיימת אפשרות ששלושה אנסים הצליחו לחמוק מהזירה. השרידים הללו הועברו לידי האינטרפול. נוסף על כך, במשטרה אמרו כי נאספו 20 פריטים חדשים שהתקבלו במהלך הימים האחרונים והם מעוניינים לחקור את השבעה באמצעות מתורגמן.

החשודים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצרם. צילום מסך
החשודים מובאים לדיון בהארכת מעצרם, הבוקר/צילום מסך

לחשודים יוחסו עבירות אונס וקשירת קשר לביצוע פשע. נציג המשטרה תיאר את רצף האירועים שהוביל למקרה אותו תיארה המתלוננת. הוא שב על התיאורים האלימים שעלו במסגרת החשדות שיוחסו לנערים. הוא הוסיף כי המתלוננת הצליחה לצאת מהחדר עירומה ולברוח. שניים מחבריה לקחו אותה למרפאה פרטית הממוקמת בבית המלון והזמינו משטרה. הוא ציין כי חלו שינויים בגרסתו של החשוד המרכזי בתיק, וכי חשודים אחרים צילמו את המקרה בטלפונים הניידים. בחקירתו ציין החשוד המרכזי שני מקרים בהם לטענתו התקיימו יחסים בהסכמה עם המתלוננת, וכי בפעם השנייה היו נוכחים חשודים נוספים באישורה.

עורך הדין ניר יסלוביץ' המייצג כמה מהחשודים בקפריסין, אמר כי על הרשויות לחקור כמה נקודות שעלו בחקירה. "אני לא רואה סדקים בחומר החקירה, אלא בורות", הצהיר. "המתלוננת אמרה תחילה שהיו איתה 12 נערים ואתמול שוחררו חמישה. אני שואל לאן נעלמו 12 הנערים? הגרסה שלה מתחילה להתפורר. אני אעשה הכול כדי להחזיר את הנערים לבתיהם. זו לא דמגוגיה, הוכחנו את זה ונעשה זאת".

יסלוביץ' הוסיף כי המתלוננת צריכה לספק הסבר בנוגע לכמות הגברים שאיתם קיימה יחסי מין באותו יום. "אני מבקש מבית המשפט שיטיחו בה את שרידי ה-DNA של שלושת החשודים שאינם מקרב הנערים. עם כמה גברים היא שכבה?", תהה. לאחר מכן ציין כי המתלוננת, שעבדה במלון, הגישה משקאות אלכוהוליים "על מנת לפתות את הנערים", כלשונו. "האם מדובר בצדיקה או במישהי שזה היה התפקיד שלה", תהה. על הימצאות DNA של אחד החשודים אמר "אנחנו נבצע את הבדיקות של צוות ההגנה".

בית המשפט בקפריסין בו יוארך מעצרם של החשודים באונס התיירת. יואב איתיאל
בית המשפט בקפריסין, הבוקר/יואב איתיאל

"הילד שלי יושב פה סתם", צעק אחד ההורים תוך שעזב את האולם בזעם. הורה אחר טען מחוץ לאולם בתום הדיון: "סתם רוצים לעשות רושם על בריטניה אז מושכים את החקירה. אפשר היה לסיים הכל בארבעה ימים". המשטרה אומרת שתנצל את ששת הימים הקרובים לחקירה חוזרת של כל אחד מהעצורים על בסיס הפערים בגרסאות שהתגלו, בהם גם הימצאות שרידי ה-DNA של החשוד הרביעי שהכחיש מגע מיני.

המקרה מעורר עניין רב בבריטניה

"זה תיק מזעזע", אמר פול תומפסון, כתב הדיילי מייל הבריטי. לדבריו, יש לתיק השפעה רבה משום שיותר ממיליון תיירים בריטים מגיעים לאי. על התיירת אמר כי בשל גילה הוא אינו יכול לדבר על מקום מגוריה."באנגליה יש חוקים נוקשים בכל הנוגע לקורבנות עבירות מין ולא ניתן לזהות את הוריה ולדבר איתם כי הדבר יוביל לזיהויה של המתלוננת". לדבריו היא עבדה במקום כיח"צנית של מועדון וחילקה פליירים כדי לעודד תיירים להיכנס למקום. "המקרה מעורר עניין רב בבריטניה מאחר שהחשד הוא אונס על ידי 12 נערים שזה מזעזע". באשר לחשודים, ציין כי "אתמול שוחררו חמישה מתוך 12. המתלוננת מסרה הצהרה במשטרה וכבר שלושה מתוך ה-12 הודו כי קיימו יחסי מין איתה".

דודו של אחד מהנערים העצורים אמר לקראת הדיון כי הוא אחיינו אינו קשור למעשה. "הוא לא היה שם", אמר בנחרצות. "יש תיעודים שרק ב-04:30 הוא נכנס למלון. אני לא מבין למה לא השתחרר עד כה. לא מגישים נגדו כתב אישום - אז לא ברור למה לא שוחרר. הוא היה במועדון, הוא בילה בלילה הזה, אבל לא היה במלון. אם הוא אכן היה עושה משהו היה מתנצל - ואומר תסלחו לי. אני יודע למה אני פה, ואם לא הייתי בטוח בעצמי, הייתי משאיר אותו כאן. אבל אנחנו מכירים אותו, גידלנו אותו. אם היה רואה מעשה כזה - היה עוצר את זה, קופץ ומציל אותה".

אחד הנערים שנחשדו באונס הנערה הבריטית שוחרר, קפריסין. יואב איתיאל
שחרור החשודים. אתמול/יואב איתיאל

בתוך כך, משטרת קפריסין מתכננת לזמן בשבוע הבא את הצעירה הבריטית שהתלוננה כי הצעירים הישראלים אנסו אותה. זאת על מנת שתוכל לזהות את החשודים. כמו כן, המשטרה מתכננת גם מתכוונת לחקור אותה ולגבות ממנה גרסה נוספת.

שלושה מהחשודים ששוחררו אתמול טענו לאורך כל הדרך כי כלל אינם קשורים לפרשה וכי נעצרו "סתם", בשל היותם ישראלים צעירים שהתארחו במלון. לטובת האליבי של אחד מהם התייצבה נערה שטענה כי הייתה עמו באותו לילה. החוקרים הצליחו להצליב את גרסתה והוא שוחרר ממעצר.

השניים האחרים טענו בחקירה כי רק עמדו בפתח הדלת ופתחו אותה מפעם לפעם. קונסול ישראל בניקוסיה, יוסי וורמברנד, היה נוכח במהלך השחרורים בתחנת המשטרה בעיירה פראלימני, ומשרד החוץ אישר אחר כך כי החמישה אכן שוחררו.

תחנת המשטרה בקפריסין. יואב איתיאל
תחנת המשטרה בה הוחזקו העצורים, אתמול/יואב איתיאל

במשטרה קיבלו את תוצאות בדיקות ה-DNA שניטלו מהחשודים בהסכמה בבוקר בו נעצרו ואת השוואתן ל-DNA שנלקח מהצעירה הבריטית. עם זאת, ההשוואה לממצאי זירת האונס הנטען, חדר 723 במלון "פמבוס נאפה רוקס", לא צפויה לקבל משקל רב. בין היתר משום שבחדר הזה יכולים כנראה כל הישראלים לטעון כי ביקרו במהלך ימי החופשה שקדמו לאירוע.

"ישנתי בחדר במלון, ופתאום באה המשטרה. השוטרים פרצו את הדלת, והעירו אותי", סיפר הערב אחד הנערים ששוחרר לאחר שהאליבי שלו אושש. "ראיתי שניים מהעצורים האחרים עם אזיקים מחוץ לחדר. אזקו אותי ואז המשיכו". הוא ביקש להודות לחברה שצילמה אותו בליל האירוע בעודו ישן, מה שהוביל בסוף לשחרורו. "שמונת הימים האלה היו כמו שנה, הרגשתי שהזמן לא זז. כל הזמן האמנתי שאני אצא, ידעתי שיש לי אליבי ושלא ראיתי את הצעירה שהתלוננה מעולם".

אימו של הנער טוענת אף היא כי מתחילת הדרך הייתה בטוחה שבנה אינו אשם בפרשה. "אני מאוד מקווה שכולם למדו לקח", אמרה. "מה שקרה כאן זה שיעור לכל החיים לכל ילד".

(עדכון ראשון: 09:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully