וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער ששוחרר מהמעצר בקפריסין: "ידעתי שיש לי אליבי"

יואב איתיאל, שליח וואלה! NEWS לקפריסין

25.7.2019 / 22:53

לאחר ש-5 מהנערים החשודים שוחררו ממעצר בקפריסין, החשודים הנותרים יובאו לדיון בבית המשפט מחר. מסדר הזיהוי מתמהמה בשל קשיים טכניים, וייתכן שדגימות ה-DNA לא יספקו תשובות מוחצות. אמו של אחד הנערים: "מקווה שכולם למדו לקח, זה שיעור חשוב לכל ילד"

צילום: יואב איתיאל, שליח וואלה!NEWS לקפריסין, עריכה: ליר שפיגלר
החוקרים בקפריסין לא ידקדקו בהשוואות לממצאי הזירה. בין היתר משום שבחדר הזה יכולים כנראה כל הישראלים לטעון שביקרו בימים שקדמו לאירוע

"הצדק יצא לאור" - זו הייתה האמירה שנשמעה שוב ושוב בעת שחרורם של חמישה מבין 12 הנערים שנעצרו בחשד לאונס תיירת בריטית בת 19 בקפריסין. בזה אחר זה הם יצאו מתחנת המשטרה הקטנה של מחוז פראלימני, לחיבוקים הנרגשים של הקרובים. שלושה מהם טענו לאורך כל הדרך כי כלל אינם קשורים לאפיזודה וכי נעצרו "סתם", בשל היותם ישראלים צעירים שהתארחו במלון. לטובת האליבי של אחד מהם התייצבה נערה שטענה כי הייתה עמו באותו לילה. השניים האחרים טענו בחקירה כי רק עמדו בפתח הדלת ופתחו אותה מפעם לפעם. קונסול ישראל בניקוסיה, יוסי וורמברנד, היה נוכח במהלך השחרורים בתחנת המשטרה בעיירה פראלימני. משרד החוץ אישר אחר כך כי החמישה אכן שוחררו.

עו"ד יניב הברי, ששניים מהנערים אותם הוא מייצג השתחררו הערב אמר לוואלה! NEWS כי "האסטרטגיה המשפטית אותה נקטנו הוכיחה את עצמה, אבל קודם כל הם חפים מפשע ואני שמח שיכולנו להוציא אותם מכאן ולהביא אותם הביתה בקרוב". עו"ד ניר יסלוביץ שייצג גם הוא את אחד הנערים ששוחרר אמר כי "זוהי סנונית ראשונה המבשרת על כיוון החקירה והסדקים באמינות גרסת המתלוננת". הוא הבטיח: "אמשיך לעשות ימים כלילות להשיב את כל הנערים לביתם"

כל הנערים ששוחררו מתכוונים לצאת עוד הלילה לישראל, ולהשאיר מאחור את האי ואת הפרשה. "ישר לכותל", אמר אחד כשנכנס למכונית שהמתינה לו. "החזקנו מעמד, שיחקנו קלפים, האמנו שנשתחרר. הכיפה עזרה". שבעת הנערים האחרים נותרו ללילה תשיעי במעצר. מסתמן כי מחר יובאו כל אלה לבית המשפט וייתכן שלגבי כמה מהם יתבקש כבר מעצר עד תום ההליכים המשפטיים, עוד טרם הגשת כתב אישום ותוך שהמשטרה משלימה את החקירה על פי הנחיות התביעה הכללית.

אחד הנערים שנחשדו באונס הנערה הבריטית שוחרר, קפריסין. יואב איתיאל
אחד החשודים בצאתו מתחנת המשטרה, היום/יואב איתיאל

אחר הצהריים התכנס צוות החוקרים עם פרקליט ממשרד התובע הכללי של קפריסין, כדי לעבור על תיק החקירה ולגבש עמדה לגבי מבוקשם מחר בבית המשפט. גורם המצוי בחקירה רמז מוקדם יותר שיהיו שחרורים וכי יבקשו רק לחלק הארכה נוספת לצורך השלמתה.

במשטרה קיבלו את תוצאות בדיקות ה-DNA שניטלו מהחשודים בהסכמה בבוקר בו נעצרו ואת השוואתן ל-DNA שנלקח מהצעירה הבריטית. עם זאת, החוקרים בקפריסין לא ידקדקו בהשוואות לממצאי זירת האונס הנטען, חדר 723 במלון "פמבוס נאפה רוקס", בין היתר משום שבחדר הזה יכולים כנראה כל הישראלים לטעון כי ביקרו במהלך ימי החופשה שקדמו לאירוע.

תחנת המשטרה בקפריסין. יואב איתיאל
ייתכן שחלק מהחשודים ישוחררו. תחנת המשטרה בקפריסין/יואב איתיאל

"ישנתי בחדר במלון, ופתאום באה המשטרה. השוטרים פרצו את הדלת, והעירו אותי", סיפר הערב אחד הנערים ששוחרר לאחר שהאליבי שלו אושש. "ראיתי שניים מהעצורים האחרים עם אזקים מחוץ לחדר. אזקו אותי ואז המשיכו". הוא ביקש להודות לחברה שצילמה אותו בליל האירוע בעודו ישן, מה שהוביל בסוף לשחרורו. "שמונת הימים האלה היו כמו שנה, הרגשתי שהזמן לא זז. כל הזמן האמנתי שאני אצא, ידעתי שיש לי אליבי ושלא ראיתי את הצעירה שהתלוננה מעולם".

אימו של הנער טוענת אף היא כי מתחילת הדרך הייתה בטוחה שבנה אינו אשם בפרשה. "אני מאוד מקווה שכולם למדו לקח", אמרה. "מה שקרה כאן זה שיעור לכל החיים לכל ילד".

אחד מהילדים שנחשדו באונס התיירת בקפריסין אך שוחררו ממעצר - 25/7/19. עיבוד תמונה
אחד הנערים ששוחררו, הערב/עיבוד תמונה
בעיר שמנסה למגר את תיירות הצעירים המתפרעים ולבנות מוניטין של אחד מיעדי החוף המועדפים של אירופה, רוצים להשאיר את האפיזודה מאחור ולעבור הלאה

גורם בקפריסין אמר כי הצעירה הבריטית ששוחררה מבית החולים, מסרה כבר עדות שנייה, משלימה לעדות מפורטת שנתנה מוקדם יותר ולתלונה הראשונית שהביאה למעצרם של 12 הצעירים הישראליים. מסדר זיהוי לא נערך עד כה. צוות החקירה תירץ את ההתמהמהות בקושי אובייקטיבי לגייס 60 ניצבים הנדרשים ל-12 מסדרי זיהוי, וכן במצבה הנפשי של התיירת. ברקע הדברים עלתה גם השאלה למי יועילו מסדרים אלה: שלושת החשודים המרכזיים אותם קיימת סבירות גבוהה כי הצעירה תזהה ממילא מודים שקיימו איתה יחסי מין. לגבי שאר החשודים, אלה המכחישים, מי שנקלטו בסרטוני טלפונים או מצלמות אבטחה ומי שה-DNA שלו נמצא בזירה, קיימת האפשרות שהצעירה לא תצליח לזהותם בהתחשב בכך שהייתה אולי שתויה, שההיכרות עמם הייתה קצרה והזמן שחלף.

11 הטלפונים שנתפסו בבוקר האירוע כבר נפרקו, נבדקו וסרטונים שנמחקו מהם שוחזרו. בסרטון אחד נשמעת צעירה מבקשת באנגלית לסגור את הדלת. מקורביהם של הנערים מקווים שעניין זה יחזק גרסתם כי כל שהיה היה בהסכמה ואולי אף ביוזמתה. תוצאות ה-DNA הגיעו היום לידי החוקרים אך לא נמסר תוכנן. המשטרה טרם חשפה מה בדיוק תבקש מחר בבית המשפט.

מלון נאפה רוקס, בו שהו החשודים הישראלים באונס הנערה הבריטית. יואב איתיאל
מלון פמבוס נאפה רוקס באיה נאפה, היום/יואב איתיאל

קרובי המשפחה שהגיעו לאי וממתינים עדיין להחלטות המשטרה ובית המשפט נמצאים במתח רב לקראת הדיון מחר. הן מכונסות בתוך עצמן וממעטות לדבר עם התקשורת. "המשפחות התרסקו", אומר דוד עזריאל, נהג ומדריך תיירים ישראלי המתגורר בלרנקה מלווה אותן כאן וסייע בשבוע האחרון גם בהובלת מזון לעצירים שהוחזקו בהפרדה בשלושה בתי מעצר שונים.

בעיירת החוף איה נאפה עסקים כרגיל. כאן לא התרגשו יותר מדי כשהפרשה התפוצצה, והיום, שבוע אחר כך, דומה שהעניין נשכח. במלון פאמבוס נאפה רוקס התקיימה בצהריים מסיבת הבריכה כמו בכל יום חמישי. בעיר שמנסה למגר את תיירות הצעירים המתפרעים ולבנות מוניטין של אחד מיעדי החוף המועדפים של אירופה, רוצים להשאיר את האפיזודה מאחור ולעבור הלאה.

איה נאפה - 25 יולי 2019. יואב איתיאל
המסיבות התקיימו כרגיל. איה נאפה, היום/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully