וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקיו תטרוף אתכם מהרגע הראשון - ואתם תיהנו מכל רגע

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

23.7.2019 / 14:03

בירת יפן מלאה במקומות מיוחדים ואטרקציות מדהימות. אוכל מעולה ומסעדות מוזרות, מקדשים עתיקים ופארקים יפהפיים, רובע שכל חובב טכנולוגיה חייב לבקר בו ואזורי שופינג מרהיבים - יש בה הכול ובגדול. אז איפה מתחילים? קודם כל נכנסים ללב שלה ואז היא תיכנס ללב שלכם

הר פוג'י על רקע טוקיו, יפן. ShutterStock
יפה, חדשנית ומלאה ניגודים. טוקיו והר פוג'י ברקע/ShutterStock

בקיץ 2020 עיני כל העולם יהיו נשואות אל טוקיו שתארח את המשחקים האולימפיים, אבל האמת היא שהעולם נושא את עיניו את טוקיו 365 ימים בשנה במשך העשורים האחרונים. האולימפיאדה הקרובה תהיה למעשה זווית הסתכלות נוספת על העיר הענקית והמדהימה הזאת, זווית שאינה רק ספורטיבית משום שהיפנים יציגו לראווה טכנולוגיות חדשות, סדר וארגון מופתיים וטפח מהתרבות העשירה שלהם. טוקיו היא עיר מעניינת ומסעירה בכל יום בשנה וכדאי להגיע אליה לפחות פעם אחת כדי לטעום ולחוות את מה שיש לבירת ארץ השמש העולה להציע.

בטוקיו עצמה 13.5 מיליון בני אדם, אבל באזור המטרופולין יש כ-38 מיליון איש, ואת המספרים האלה מבינים רק כשעומדים באחד הרחובות במרכז העיר, בין אלפים שהולכים על המדרכות וחוצים את הכבישים. אם לדוגמה, תגיעו לתחנת רכבת התחתית שינג'וקו, אולי העמוסה ביותר בעולם, תגלו מרכז תחבורה ענק שמשרת אלפי אנשים בכל רגע נתון ובו 200 יציאות שונות. טוקיו גדולה, לא נגמרת, כתב אז אהוד מנור, ודייק. גם האטרקציות והמקומות המיוחדים בה לא נגמרים, כך נדמה. כבר ב-2014 הכתיר אותה "טריפ אדווייזר" לאחר סקר מקיף כ"חוויה הטובה ביותר" בכל הנוגע לתיירות. העיר, ששמה המקורי הוא אדו, הפכה לבירת יפן ב-1869 ומאז התפתחה במהירות והפכה לעיר עולם שהשפעה הכלכלית עצומה. אז איפה מתחילים לטייל בעיר גדולה כל כך? קודם כל מגלים את לבה, כמובן.

מעברי חציה במרכז טוקיו. ShutterStock
מיליוני אנשים ברחובות. מעבר חציה בטוקיו/ShutterStock

אחרי ביקור במקדש עוצרים לשופינג

ארמון הקיסר בעיר נמצא בסמוך נמל, ממש במרכז. זו מעין עיר סגורה מוקפת גנים, תעלות מים, חורשות ומגדלים שגודלה פי שלושה משטח העיר העתיקה בירושלים. במתחם הענק יש לא מעט מבנים לשימושים שונים והטירה המרכזית משמשת למגורי הקיסר. הארמון נפתח לביקור רק פעמיים בשנה, אבל בין גניו אפשר להתרשם מעצי בונסאי ננסיים ומהגנים המטופחים והשקטים שבמרכז הכרך הסואן.

מקדש מייג'י, שנבנה לכבוד הקיסר שהניח את התשתית לקידומה המואץ של יפן, מוקף ביערות וגנים והוא מעין שמורת טבע קטנה בתוך העיר. הוא החל להיבנות ב-1915 ושוקם אחרי מלחמת העולם השנייה. אפשר לראות ממנו את הר פוג'י ביום בהיר. המקדש נמצא בלב רובע שיבויה שבמרכז העיר וחובבי השופינג ייהנו מביקור בשדרת המעצבים אומוטה-סנדו, שבה תתגלה לכם טוקיו השיקית והאופנתית. מומלץ לבלות בלילה ברובע, שבו מספר קניונים ושפע של מסעדות וברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מערי חוף מטריפות ועד להרים מושלגים: הארץ שיש בה הכול

בשיתוף פגסוס
ארמון הקיסר, טוקיו, יפן. ShutterStock
טבע ומסורת בלב הכרך הסואן. ארמון הקיסר/ShutterStock

גנים, מקדשים ופארקי שעשועים

מומלץ לבלות כמה שעות באזור פארק אואנו (ueno), במיוחד בחורף, שכן הוא מלא בעצי דובדבן שפריחתם הוורודה-לבנה יוצרת מראה מופלא. גם אם אתם מבקרים בחודשי הקיץ יש לא מעט אטרקציות במקום - המוזיאון הלאומי של טוקיו, גן החיות העירוני ומקדש קיומיז'ו-דוקאנון שאליו באות נשים לקבל את ברכת הפריון. נעים גם לשכב על הדשא או לשבת על ספסל מול האגם, לצפות ביפנים מתרגלים מדיטציה ואמנויות שונות של תנועת גוף ולהתרשם מקו הרקיע של העיר.

בסמוך לפארק אואנו, נמצא מקדש אסאקוסה קאנון אשר הוא חלק ממספר מקדשים המקובצים באותו אזור והוא מגלם את פסגת הארכיטקטורה היפנית ביופיו. אסאקוסה היא העיר העתיקה של טוקיו והטיול בה, גם אם ברחובות ושדרות הומות אדם, הוא חוויה. ישנן גם ריקשות שיכולות להסיע את העייפים מההליכה. באסקוסה תיהנו משדרת דוכני הבזאר המסורתי נאקאמיזה וכדאי להתרשם משער קמינארי הגדול שממנו נכנסו למקדש המאמינים כבר לפני אלף שנים. מקדש סנסוג'י במתחם הוא אייקון יפני שנבנה במאה השביעית לספירה והשיפוץ שעבר לאחר מלחמת העולם השנייה החזיר לו את הדרו. אגב, אם אתם מטיילים עם ילדים, תוכלו להיכנס לפארק השעשועים האניאשיקי שסמוך למקדש. בפארק, בן 150 השנים, רכבת הרים, קרוסלה, גלגל ענק ועוד אטרקציות. אגב, פארק מים ענק שאפשר בקלות להעביר בו יום כיף הוא Tokyo Disney Sea Park - פארק מים ובו עשרות מגלשות בים ובריכות. בעיר נמצא גם פארק דיסנילנד שבו מתקני שעשועים רבים.

פארק סומידה שלאורך הנהר מלא בעצי דובדבן שיוצרים מלא מקסים בעת פריחתם. באזור סומידה נמצא גם מוזיאון אדו, אחד המרתקים בבירה היפנית, שבו תיאטרון, שחזורים ומודלים של טוקיו העתיקה מתקופתה הקדומה וילדו אולם הסומו הגדול ריוגוקו קוקוג'יקן. גם אם אינכם חובבי ספורט, מומלץ מאוד לצפות בתחרויות הסומו, בהן תתרשמו לא רק מגודלם הפיזי של הלוחמים, אלא מהאופן שבו ספורט זה מגלם את התרבות היפני המקפידה על כבוד הדדי, טקסים רוחניים וצורת הבילוי המקומית.

פריחת עצי דובדבן בפארק אואנו (ueno), טוקיו. ShutterStock
פריחת עצי הדובדבן בפארק אואנו/ShutterStock

שוק דגים עצום ומסעדות שהן פנטזיה קולינרית

אם אתם חובבי דגים ופירות ים, טוקיו היא גן עדן עבורכם, אבל מספיק להיות מחובבי הסושי והמטבח היפני כדי ליהנות מכל רגע. שוק הדגים טויוסו הוא המפורסם והפופולרי ביותר ובו תוכלו לראות ולאכול משפע הדגה ופירות הים. בשוק הדגים של טוקיו TSUKIJI, הגדול בעולם מסוגו, תוכלו להתרשם מקרוב מהצד היותר אמביציוני של היפנים על ידי מכירה פומבית יומית של דגי טונה ענקיים.

בכלל, מבחינה קולינרית טוקיו היא גן משחקים שלם. יש בה מסעדה שבה אתם יושבים בין שלדים המדמה סרט אימה, מסעדה שבה האוכל מוגש בכלים של מעבדת מחקר, מסעדה שמעוצבת כמו כיתה בבית ספר, מסעדות גיימינג, מסעדה שמעוצבת על פי סיפורה של עליסה בארץ הפלאות, או מסעדה ברובע סינג'וקו שהיא קרקס צבעוני שבו אוכלים על רקע מופע של רובוטים ענקיים, רקדניות אקזוטיות ומוזיקה אלקטרונית. אין פנטזיה קולינרית שלא מתממשת בטוקיו, על הצלחת ובעיצוב המסעדה שמגישה אותה.

לטיול מאורגן ליפן

שוק הדגים של טוקיו TSUKIJI. ShutterStock
בשוק הדגים של טוקיו TSUKIJI, הגדול בעולם מסוגו, תוכלו להתרשם מקרוב מהצד היותר אמביציוני של היפנים על ידי מכירה פומבית יומית של דגי טונה ענקיים/ShutterStock

"מגדל אייפל" וקפיצה להר שמסמל את יפן

אם תלכו ברחובות טוקיו ופתאום תיתקלו במגדל אייפל אדמדם, אל תופתעו. זהו טוקיו טאואר, שגבוה ב-13 מטרים מהמקור הצרפתי. עלו עליו כדי ליהנות מתצפית נפלאה על העיר ובירידה למטה מומלץ לעצור בקומה הראשונה שבה אקווריום עצום שבו אלפי סוגים שונים של דגים. הליכה ברחובות טוקיו היא לעתים כמו קפיצה אל העתיד בסרט מדע בדיוני. תושבי העיר הם אוהבי גאדג'טים, תאווי חדשנות טכנולוגית וחייהם דיגיטליים להפליא. נכון, נדמה זו הכללה גסה, אך מרבית תושבי טוקיו הם כאלה ואם מישהו מפקפק בכך הוא מוזמן ללכת ברובע אקיהאבארה. שם, בין אלפי שלטי הניאון הארוכים, נמצאים אלפי חנויות של גיימיניג, גאדג'טים ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה. החדשנות הטכנולוגית הזו גם ייצרה סביבה הייפ של אמנות דיגיטלית עם מוצרי אנימה שונים וגם אם אינכם גיקים, כדאי לחוות את הרחובות האלה, אשר משמשים מעין מקדש טכנולוגי. אם אתם רוכשים מוצר חשמלי כלשהו, שימו לב לכך שהחשמל ביפן הוא 110 וולט, בדומה לארה"ב, כך שתצטרכו לרכוש מתאם לחשמל הישראלי.

מגדל טוקיו. ShutterStock
מגד טוקיו מספק תצפית נפלאה על העיר/ShutterStock

כדי לחוות את המעבר מהאורבניות לטבע ומהקדמה למסורת, חובה לצאת קצת מהכרך ולנסוע להר שהפך לסמל של יפן - הר פוג'י. ההר הקדוש נמצא רק כמאה קילומטרים מטוקיו וביום בהיר רואים מהעיר את פסגתו המושלגת. יופיו עוצר נשימה גם מקרוב ומומלץ לקח יום טיול אל הפארק הלאומי פוג'י, שנחשב למתויר ביפן. כ-200 אלף איש מטפסים על ההר מדי שנה במסלול בן ארבע עד שמונה שעות של הליכה ומומלץ לחוות את נופיו גם דרך הרגליים.

טוקיו מדהימה ומרתקת וסביר להניח שהיא לא תהיה דומה לאף עיר אחרת שביקרתם בה בעבר. הקצב המסחרר לצד הפארקים השקטים, הרחובות ההומים והסמטאות הצרות, המקדשים מהעבר לצד חנויות הגאדג'טים ומעל לכל זה הניקיון הבוהק, הסדר המופתי והנימוס הנוקשה - כל אלה יהפכו את הביקור בטוקיו וההיחשפות לתרבות היפנית, לטיול בלתי נשכח עבורכם.

הכתבה בחסות חברת פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully