וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד להט"בים ורפורמים: המפלגה החדשה שמאיימת לנגוס בקולות הימין

18.7.2019 / 19:09

תלמידיו של הרב צבי טאו המוכר כראש הזרם הדתי ביותר בציונות הדתית הכריזו על הקמת "נעם", שעתידה לקדם "ערכים תורניים". במצע המפלגה: מסרים נגד קהילת הלהט"ב, מאבק בזרמים הלא אורתודוקסים וביטול "אג'נדות ליברליות" בצה"ל. בשלב זה, באיחוד הימין מתייחסים בביטול

מפלגת נעם - אייטם יקי אדמקר. מפלגת נעם, יקי אדמקר
שלטי המפלגה החדשה בנתיבי איילון/יקי אדמקר, מפלגת נעם

תלמידיו של הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור המייצגת את הפלג הדתי ביותר של הציונות הדתית, הודיעו על הקמתה של "נעם", מפלגה חרד"לית חדשה, שצפויה לקדם "ערכים תורניים". לוואלה! NEWS הגיע המצע העיקרי של המפלגה שבו מופיעים בין השאר, מסרים חריפים נגד הקהילה הלהט"בית.

ההכרזה על הקמת המפלגה נתפסת כניסיון ללחוץ על הבית היהודי והאיחוד הלאומי לשריין להם נציג ברשימה, ולפי ההערכה לרב טאו יש כ-10,000 תלמידים ובוגרים שסרים למרותו. עם זאת, ייתכן שלטובת הצבעה עבור מפלגה שסיכוייה לעבור את אחוז החסימה נמוכים - הם יצליחו לגייס רק חצי מהקולות הפוטנציאליים. אם הם ירוצו עד סוף מערכת הבחירות, כפי שעשו עם מפלגת יחד של אלי ישי ב-2015, הם עלולים להוריד לטמיון אלפי קולות של מצביעי ימין.

המפלגה מפרסמת את עמדותיה בשלל נושאים בענייני דת ומדינה, ובין היתר בוויכוח סביב מעמדה של המשפחה בחברה הישראלית. במצעה היא תוקפת את ארגוני הלהט"ב: "הניסיונות לומר שאין שום הגדרה - אין איש ואין אישה, אין צורה למשפחה, יש הורה 1 ו-2 אבל אבא ואימא זה כבר פאסה, הם בדיחה עצובה מאוד של תרבות שמפרקת והורסת את הבסיס בשם 'ערכי קדמה' מזויפים. עם ישראל שלימד את כל העולם איך שומרים על ערכי המשפחה, חייב להרים את דגל הנורמליות ולומר את האמירה הפשוטה: רק אבא ואימא = משפחה".

מפלגת נעם - אייטם יקי אדמקר. מפלגת נעם, יקי אדמקר
שלטי המפלגה בנתיבי איילון/יקי אדמקר, מפלגת נעם

המפלגה מציעה כי הרבנות הראשית לישראל צריכה להיות "הסמכות עליונה בעניינים דתיים הלכתיים במדינת ישראל" וכן לא לערוך שינויים במערך הגיור כי "יש שיטה חדשה לבולל אותנו", כלשונם.

במפלגה מבקשים "להרגיש את השבת במרחב הציבורי" ובנוסף להיאבק בזרמים הלא אורתודוקסיים שמבקשים להקצות להם שטח תפילה בכותל המערבי היות שמדובר ב"קבוצה שולית וקטנה שבאה ומבזה אותנו".

במצע של המפלגה מופיעה קריאה גם לשלול על הסף "אג'נדות ליברליות קיצוניות בצה"ל אך להחזיר את ערך הניצחון וצדקת הדרך" משום ש"לצה"ל שלנו חדרו רוחות זרות שמחנכים לנו מחדש את המפקדים ומכניסים להם לראש תפיסות ליברליות ופמיניסטיות" וכן לעשות שינוי במשרד החינוך כך שישוחרר "מהשתלטות ארגוני הלהט"ב והרפורמים".

בשלב זה, באיחוד מפלגות הימין מתייחסים בביטול למפלגה החדשה, אך זו מצליחה לייצר עניין ולהוביל סדר יום, יחסית לגודלה ואף על פי שלא הציגה אף אחד מחברי הרשימה. הבוקר העלתה קמפיין חוצות ענק בנתיבי איילון בתל-אביב תחת הכותרת "ישראל בוחרת להיות נורמלית" נכתבו סיסמאות כמו "רפורמים או: שהנכד שלי יישאר יהודי" ו-"'גאווה' וקניית ילדים או: שהבן שלי יתחתן עם אישה".

ח"כ יאיר לפיד, מראשי מפלגת 'כחול לבן' הגיב נגד הקמפיין וכתב בתגובה בטוויטר כי "ישראל אכן בוחרת להיות נורמלית, ואתם אלה שמפריעים לה. לא ניתן לחבורה חשוכה, גזענית והומופובית להקים כאן מדינת הלכה".

הרב טאו ובנצי גופשטיין בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים 3 באוגוסט 2017. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
הרב טאו, אוגוסט 2017/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully