וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימור מושכל: הכירו את אותלו האנטר, הסנטר החדש של מכבי תל אביב

הדמיון לטאריק בלאק, הכימיה עם יאניס ספרופולוס, קללת הפיינל פורים שהסיר רק לאחרונה ויחסי האהבה-שנאה עם המקצוע. חמישה דברים שלא ידעתם על הרכש הטרי של הצהובים

האתר הרשמי של מכבי תל אביב

אחרי שבועות ארוכים ללא החתמה, מכבי תל אביב סוף סוף נתנה אמש (שני) סיבה לאופטימיות לאוהדיה, אחרי שהתברר שאותלו האנטר סיכם בקבוצה לעונה עם אופציה לעונה נוספת. הסנטר בן ה-33, אלוף אירופה עם צסק"א מוסקבה בעונה החולפת, מגיע להיכל עם רזומה עשיר ביורוליג, כולל עצירות בסיינה, אולימפיאקוס, ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה. לכבוד המאורע, קיבצנו חמישה סיפורים שאולי לא הכרתם עליו.

עוד בנושא

דיווחים באירופה: מכבי תל אביב מעוניינת בגארד הניקס קאדים אלן
בארה"ב מעריכים: יובל זוסמן מתחרה על מקום בסגל של קליבלנד

שחקן אולימפיאקוס בעבר אותלו האנטר עם מאמנו יאניס ספרופולוס. Action Images, אתר רשמי
יחסים מיוחדים. האנטר עם ספרופולוס/אתר רשמי, Action Images

הוא מסתדר מצוין עם יאניס ספרופולוס

לא תמיד אותלו האנטר הצליח להתחבב על מאמניו. האחרון שבהם, דימיטריס איטודיס, אפילו שקל לשחרר אותו בנובמבר 2017, חודשים ספורים אחרי שהצטרף לצסק"א מוסקבה. במקרה אחר, איטודיס אף נשאל ישירות מדוע הוא לא מחבב את האנטר, והגיב בכעס: "מי אמר שאני לא אוהב אותו? זה לא נכון, אני חושב שהוא שחקן חשוב מאוד אצלנו".

כך או כך, בעיות מהסוג הזה לא אמורות להתעורר בינו לבין יאניס ספרופולוס. מערכת היחסים בין השניים, ששיתפו פעולה שתי עונות באולימפיאקוס, הוגדרה ביוון כמצוינת. היא היתה עד כדי כך טובה, שאת הדאבל-דאבל הראשון שלו אי פעם ביורוליג, רשם האנטר במשחק הבית הראשון של ספרופולוס כמאמן אולימפיאקוס.

"יאניס עזר לי לחזור להיות אני. עברו עלי כמה חודשים קשים, הוחלפו הרבה מאמנים, אבל מאז שהוא הגיע משהו אצלי השתחרר", אמר בזמנו. "בכל הזדמנות שיש לו הוא צועק עלינו 'הגנה! הגנה'! אני מת על זה".

עוד בוואלה!

מסע הצייד: כך שמה מכבי תל אביב את ידה על אותלו האנטר

לכתבה המלאה

יש לו אישיות מיוחדת

עדיין לא ברור אם האנטר מצטרף למכבי תל אביב בנוסף או לצד טאריק בלאק (שעדיין יכול לחתום ב-NBA), אבל אם האחרון יישאר, בטוח שהשניים ימצאו שפה משותפת: כמו בלאק, גם האנטר נודע כאיש מיוחד שמצטיין בנתינה לקהילה.

העדות הטובה ביותר לכך ניתנה ב-2016, כשתרם לא פחות מ-22 אלף בקבוקי מים לפליטים שהגיעו לנמל פיראוס בתנאי עוני ודלות מחפירים. "הייתי צועד שם כמעט כל יום, וראיתי כמה הפליטים האלה זקוקים לעזרה מיידית. אני ואשתי אמרנו לעצמנו, 'חייבים לעשות משהו', אז פניתי למנהל הקבוצה ואמרתי לו, 'אני רוצה לעזור להם, איך עושים את זה?' הגענו למסקנה שהם זקוקים לעזרה מעשית - צ'קים זה גם טוב, אבל עוד יותר חשוב לספק להם את מה שהם זקוקים לו באופן מיידי".

היוזמה המרגשת זכתה לתגובות ברחבי העולם, אבל האנטר טען שלא אהב את הפרסומים והדגיש שהוא מעדיף מתן בסתר. "לא תכננתי שהתרומה הזו תהיה פומבית, וברגע שזה קרה, התעצבנתי. אני לא עושה שום דבר כדי שיראו אותי, אני עושה את זה כי אכפת לי".

אותלו האנטר במדי ריאל מדריד. GettyImages
הפסיד פעם אחר פעם. האנטר במדי ריאל מדריד/GettyImages

הוא שנא את הפיינל פור - עד העונה שעברה

זה לא הקיץ הראשון שמכבי תל אביב ניסתה להחתים את האנטר, אבל יש משהו סמלי בכך שרק עכשיו - אחרי שהסיר את קללת הפיינל פור האישית שלו - הוא מצטרף לקבוצה שגם הליגה המקומית שלה מוכרעת באותו פורמט.

עד העונה החולפת, במהלכה זכה עם צסק"א מוסקבה ביורוליג וסיפק תרומה בלתי מבוטלת לשני הניצחונות שלה בפיינל פור, האנטר הכיר היטב את הצד האכזרי של השיטה: הוא הפסיד בגמר ה-NCAA עם אוהיו סטייט; היה במרחק נגיעה מגביע היורוליג עם אולימפיאקוס ב-2015, אבל נכנע בגמר לריאל מדריד; ראה את פנרבחצ'ה וז'ליקו אוברדוביץ' גונזים לו את החלום בחצי הגמר ב-2017; כמעט הרים ידיים כשריאל מדריד, שוב היא, הדיחה אותו ואת צסק"א בחצי הגמר ב-2018.

רק ב-2019, בגיל 33, הגיע סוף סוף אל המנוחה והנחלה. "הרגשתי שסוף סוף הגיע תורי. זה מתוק במיוחד", אמר לאחר שהניף את הגביע.

תכירו את משפחת האנטר

עד גיל 17 הוא לא אהב כדורסל

למרות שגדל בעיר עם מסורת ענפה של כדורסל והצמיחה, בין היתר, כוכב בסדר גודל של כריס פול, האנטר לא תכנן להיות כדורסלן עד גיל 17. עד אז, האמין שיהיה שחקן פוטבול.

"לא אהבתי כדורסל בכלל, למען האמת. הרבה יותר אהבתי פוטבול, אבל בשלב מסוים הבנתי שזה לא בשבילי ושעדיף לי להתרכז במשהו שאני יותר טוב בו. עד היום יש לי יחסי אהבה-שנאה עם הכדורסל", סיפר בראיון בחודש פברואר השנה.

כמי שהחל לשחק בגיל כה מאוחר - דבר שאופייני בדרך כלל לשחקנים שמגיעים מרקע אחר משלו - היסודות שלו היו פגומים למדי בשנים הראשונות. זה מה שהביא אותו בגיל 18 למכללת הילסבורו, קולג' בלי קבוצת כדורסל מקצוענית. עד שהתגלה שנתיים מאוחר יותר על ידי מכללה הרבה יותר גדולה ומפורסמת, אוהיו סטייט.

שחקני מכללת אוהיו סטייט גרג אודן, מייק קונלי, אותלו האנטר, דייויד לייטי, דקוואן קוק. AP
"גרג אודן שנא לשחק נגדי". הת'אד פייב - דקוואן קוק, מייקל קונלי, גרג אודן, דייויד לייטי ואותלו האנטר/AP

הוא שותף לאחד ממחזורי הגיוס הטובים אי פעם

כבר בגיל 20 השתייך האנטר לחבורה מיוחדת במינה, עם כמה כישרונות על. לימים תיקרא החבורה - שכללה את גרג אודן, מייק קונלי, דקוואן קוק, דייויד לייטי והאנטר עצמו - הת'אד פייב (Thad Five), על משקל ה"פאב פייב". כולם גויסו לשורות הבאקייס בקיץ 2006, במה שנחשב עד היום לאחד ממחזורי הגיוס הטובים והמדוברים אי פעם, על אף העובדה שהחבר הבכיר בו, גרג אודן כמובן, מעולם לא מימש את הפוטנציאל.

"גרג שנא לשחק נגדי, כי הייתי מאוד פיזי. הוא פשוט שנא לשחק נגדי. הוא לא היה יכול להטביע עליי. אבל הוא היה כישרון מזן נדיר, ועד היום אני אומר לו 'אל תאמין לאף אחד שמכנה אותך 'באסט'", סיפר האנטר ב-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully