וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיוק 50 שנה אחרי: חוקרים טוענים שיש בידם הוכחות שהנחיתה על הירח מפוברקת

18.7.2019 / 0:26

חובבי הקונספירציות ממשיכים להתעקש בכל מחיר שהנחיתה הראשונה על הירח הייתה מפוברקת. הפעם הם מאמינים שהרוסים ידעו על הזיוף אך שמרו את הפרטים בסוד כדי להימנע ממלחמה גרעינית עם ארה"ב - ולחוקר אחד, כך הוא טוען, יש אפילו הוכחות מתועדות

הנחיתה על הירח זוייפה וצולמה באולפן?/צילום: יוטיוב, עריכה: יוסי אלטר

המשימה המאוישת השישית בתכנית אפולו הייתה גם הראשונה בה צעד אדם על הירח. ההתרגשות הייתה אז בשיאה, אבל רגע אחרי שהאסטרונאוט ניל אמסטרונג עשה את הבלתי יאמן לזמנו והכריז "צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות" - צצו להם הספקנים שמיהרו לטעון שכל זה מזויף. גם היום, 50 שנה בדיוק מאז משימת אפולו 11, יש אנשים שממשיכים להתעקש שהרגע ההיסטורי היה מפוברק. תיאורית הקונספירציה החדשה גורסת שהנהגת רוסיה (או ברית המועצות כפי שנקראה אז) למעשה ידעה על האירוע המפוברק של נאס"א והסתירה זאת בסוד רק כדי לא לפתוח במלחמה גרעינית מול ארה"ב. חובב קונספירציות המכנה עצמו ברשת "להכיר בראיות" פרסם את התיאוריה שלו, לדבריו הרשויות בברה"מ ידעו שנאס"א לא צלחה במשימה המאוישת שלה, אך שיתפו עמה פעולה בשמירת הסוד עבור האינטרסים שלהם.

לדבריו, גם אם היו חושפים את "האמת" - אף אחד לא היה מאמין להם. הוא אמר: "בהתחשב במצבם אז, איש בעולם לא היה מאמין להם. רק דמיינו לעצמכם שהרוסים, שבדיוק הפסידו במירוץ לירח, היו מנסים להעלות בכלל את הרעיון שנאס"א זייפה את הנחיתה על הירח. האמריקאים היו לועגים להם מול כל העולם, היו טוענים שהם לא יודעים להפסיד בכבוד. עם יותר מחצי מיליארד איש שזה עתה היו עדים לנחיתה על הירח בטלוויזיה, היה קל מאוד לצחוק על כל טענה סותרת מצד הרוסים. אם הטענה הייתה מגיעה מאומה ניטרלית אז אולי היה אפשר להאמין".

האסטרונאוט ניל ארמסטרונג מת בגיל 82. רויטרס
האם נחיתתו של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג על הירח הייתה מפוברקת?/רויטרס

עוד בנושא:

עוד בוואלה!

חוקרת נאס"א טוענת: יש חור שחור מתחת לאף שלנו - ומסע בזמן כבר אינו בגדר חלום

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully