וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: צפייה בפורנו גורמת להתחממות גלובלית - באותה רמה כמו ישראל

15.7.2019 / 9:20

מחקר חדש מצא שהצפייה בפורנו (ובנטפליקס) תורמת להתחממות כדור הארץ, כשבכל שנה הצפייה מביאה לפליטת פחמן דו-חמצני המשתווה לכמות הנפלטת ממדינה קטנה

קרדיט תמונה: שאטרסטוק

ב־2013 סיכם דו"ח ההערכה של הפאנל הבין-ממשלתי לשינוי האקלים (IPCC) שהשפעת האדם היא הגורם המרכזי להתחממות העולמית המתועדת מאז אמצע המאה העשרים. מי היה מאמין שפורנו היא אחת הסיבות לכך? דו"ח של קרן המדע הצרפתית, "פרויקט השיפט", חושף שצפייה בפורנו ברשת מייצרת כמות פחמן דו-חמצני שוות ערך לזו שמייצרת מדינה קטנה כמו בלגיה או ישראל. לדברי החוקרים, הצפייה בסרטונים ברשת מביאה לפליטה של 300 מיליון טונות של פחמן דו חמצני מדי שנה, כמעט אחוז מהפליטה העולמית, באמצעות צריכת החשמל של השרתים והתשתיות התומכות בהם. שליש מהכמות הזאת היא מצפייה בתוכן פורנוגרפי ברשת ושליש אחר מצפייה בנטפליקס ושירותי סטרימינג אחרים. 100 מיליון טונות של פחמן דו-חמצני הנפלט מצפייה בפורנו שווה ערך לכמות פליטת הפחמן הדו-חמצני בבלגיה.

המחקר, אותו הוביל מהנדס המחשבים מקסים אפויוהס, מצא כי צריכת האנרגיה של טכנולוגיות המחשב עולה בכל שנה בקצת פחות מעשרה אחוזים. שישים אחוזים מצריכת הנתונים העולמיים, נכון לשנת 2018, היא דרך סרטונים מקוונים. "הסרטונים המקוונים" שנבדקו בדו"ח לא כוללים שידורי לייב כמו שיחות וידאו בסקייפ, צפייה בפורנו לייב או טלרפואה, המהווים עוד 20 אחוזים מתזרימי הנתונים העולמיים.

עוד בנושא
המבחן שיקבע חד משמעית - האם אתם מכורים לפורנו?
התגובה הלא צפויה של אילון מאסק לסרטון הפורנו השערורייתי שצולם ברכב אוטונומי של טסלה
"צעקתי לאאאאא": צפתה בסרט פורנו וגילתה בו את הוריה

פורנוגרפיה. ShutterStock
צפייה בפורנו היא אחד הגורמים להתחממות הגלובלית/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully