וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נחזור לארון": חרף האיומים - מאות השתתפו במצעד הגאווה הראשון בנתניה

כ-400 איש צעדו בטיילת המרכזית בעיר במצעד הראשון בתולדותיה והגיעו עד לכיכר העצמאות. זאת ברקע השיח האלים ברשתות החברתיות נגד מארגני המצעד וחוסר התמיכה מהעירייה וראשת העיר. "בטוחים שהאור יגבר על החושך", אמרה אחת ממארגניו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

כ-400 איש השתתפו היום (שישי) במצעד הגאווה של קהילת הלהט"ב בטיילת המרכזית של נתניה - הראשון בתולדות העיר. למרות האיומים ברשתות החברתיות, השיח האלים נגד מארגניו וחוסר התמיכה מהעירייה, התהלוכה הססגונית הסתיימה ללא אירועים חריגים.

הצועדים יצאו לדרך מטיילת ניצה בעיר, נשאו שלטים וקראו קריאות בעד שיוויון זכויות לכולם. בתום המצעד התקיימה הפגנה ועצרת מרכזית בכיכר העצמאות, בה נשאו נאומים נציגי קהילת להט"ב ארציים ומקומיים. למרות הזמנת המארגנים, ראשת העיר, מרים פיירברג, החליטה שלא לשאת דברים על במת הנאומים ולא להגיע למצעד.

לקריאה נוספת בנושא:
"כן לשוויון": רבבות הפגינו למען קהילת הלהט"ב בתל אביב
הרב הראשי לירושלים: "מתנגד למצעד, אך אחבק כל תלמיד שיצא מהארון"

מצעד הגאווה בנתניה 12 ביולי 2019. שלומי גבאי
צועדים בנתניה, היום/שלומי גבאי

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ שהגיע למצעד עם כמה פעילים ממפלגתו אמר כי "קיבלנו איומים שיפגעו בצועדים אנחנו לא נרתע ונצעד בכל מקום בארץ. מקווה שבשנה הבאה ראשת העיר תוביל את המצעד ותעמוד בראשו".

המשטרה נערכה בכוחות גדולים ושוטרים רבים נפרסו לאורך הציר שבו עובר המצעד. מפקד מרחב השרון תנ"צ אבי ביטון הגיע למקום ופיקד על הכוחות. החשש היה כי גורם קיצוני ינסה לפגוע במי בצועדים.

לקראת המצעד פרסמו מארגניו פוסט בקבוצה סגורה בפייסבוק של תושבי העיר שבו הם מזמינים את הציבור הרחב לקחת חלק במצעד, אלא שלא עבר זמן רב והשיח בפייסבוק הפך לסוער ואלים מאוד. מעין גלי, אחת המארגנות, אמרה כי "יש קצת פחד, אבל אנחנו עומדים בקשר ישיר עם המשטרה, ואנחנו רוצים להשתתף במחאה הארצית של הקהילה הגאה, למען הזכויות והנראות שלנו. אנחנו לא רוצים ולא צריכים לעבור לתל אביב, כמו שחלק מהמגיבים כתבו לנו".

עוד בוואלה!

"המאפיה הסיציליאנית קטנה עלינו": כשהעובדות של שרה נתניהו פתחו את הפה

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה בנתניה, 12.7.1019. שלומי גבאי, אתר רשמי
"לא נרתע ונצעד בכל מקום בארץ". יו"ר מרצ ניצן הורוביץ במצעד הגאווה בנתניה, היום/אתר רשמי, שלומי גבאי

לדבריה,"יש בנתניה קהילה לא קטנה, והיא לא חוזרת לארון. אנחנו מקבלים עכשיו את ההערות האלה בפייסבוק, אך יש מי שמקבל אותן ברחוב, בעבודה ובבית הספר. לכן חשוב לנו לצעוד בעיר, להגביר את הנראות ולהביע מחאה. אך גם אותה נעשה באופן מסודר", מדגישה מעין.

"אין לנו כוונה לעורר מהומה או לחסום כבישים, ואנו לחלוטין מתכוונים להתחשב ברגשות התושבים". על התגובות מהעירייה להחלטה לקיים את המצעד הוסיפו, "העירייה היא לא מקשה אחת. יש בה חברי מועצה שתומכים בנו בגלוי, אך לצערנו קולות המתנגדים גוברים עליהם בינתיים. אפילו להתחבר לארון חשמל המוצב בכיכר העצמאות, דבר הניתן לכל הפגנה או אירוע הנערך בה, ביינתים לא מאשרים לנו. אך ההזמנה שלנו לגברת פיירברג עדיין פתוחה, ונשמח לראות שראשת העירייה שלנו עומדת לזכות כל תושבי העיר, ובהם גם תושבים גאים".

מצעד הגאווה בנתניה 12 ביולי 2019. שלומי גבאי
משתתפים צועדים בנתניה, היום/שלומי גבאי
מצעד הגאווה בנתניה, 12.7.19. שלומי גבאי, אתר רשמי
הורוביץ במצעד הגאווה בנתניה, היום/אתר רשמי, שלומי גבאי

מאחורי הקלעים היה מעט לחץ בקרב הפעילים הגאים, בצל האיומים. אך אלה הדגישו כי הם עומדים בקשר רציף עם המשטרה, ונערכים בהתאם. למעשה חוק חופש ההפגנה לא מאפשר לעירייה לבטל את האירוע, אך היא מסירה כל חסות או תמיכה בו. "בסופו של דבר אנחנו בטוחים שהאור יגבר על החושך", מסכמת מעין, "ובטוחים שבעתיד נצליח להגיע לעמק השווה ולשתף פעולה עם העירייה בנושאים אחרים".

לשאלה מדוע לא סייעה עיריית נתניה בארגון המצעד, כמו גם האם בכוונתה של ראשת העירייה פיירברג להגיע, ענתה העירייה כי היא "ערכה אירוע מרכזי לקהילה כולל הנפת דגל במרכז העיר וראש העיר אף קיימה מפגש עם נציגי הקהילה, בשיתוף עם כל גורמי המקצוע, במטרה להוביל הסברה במערכת החינוך העירונית. הקהילה הגישה בקשה לאירוע הסברה בכיכר ולא למצעד גאווה ולכן הטענה כאילו העירייה חזרה בה משוללת כל יסוד. הבקשה שהוגשה למשטרת ישראל על ידי הקהילה הוגדרה כמצעד מחאה ולכן כל הליך הרישוי וקביעת המסלול נעשו עפ"י הנחיית משטרת ישראל ללא מעורבות העירייה".

סריקות המשטרה בכיכר העצמאות בנתניה לקראת מצעד הגאווה בעיר. שלומי גבאי
סריקות המשטרה בכיכר העצמאות בנתניה לקראת מצעד הגאווה בעיר, הבוקר/שלומי גבאי

עוד אמרו כי "היות והעירייה אינה חלק מהאירוע היא אינה מאפשרת שימוש במשאבים עירוניים. העירייה מגנה כל שיח אלים והסתה באשר הם, ופועלת בערוצים השונים ובשיתוף פעולה עם גורמי האכיפה במטרה להרגיע את האווירה בנושא".

(עדכון ראשון: 06:00)

מצעד הגאווה בנתניה 12 ביולי 2019. שלומי גבאי
נתניה, היום/שלומי גבאי
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג בסוכתו של שר התחבורה ישראל כץ, כפר אחים. אוקטובר 2016. לירון מולדובן
לא משתתפת במצעד. פיירברג/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully