וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה אמריקה: דני אלבס נבחר למצטיין, טיטה: "מסי צריך להראות יותר כבוד"

ברזיל חוגגת את הזכייה: אלבס הפך לכדורגלן הראשון שמגיע ל-40 תארים בקריירה, אליסון השלים שנה מדהימה, טיטה הגיבור חמק מחיבוק עם הנשיא, ורק בארגנטינה לא מרפים: השערוריות ו"הסרטון שמוכיח את השחיתות"

טוויטר

בווידאו: נשיא ההתאחדות הדרום אמריקאית מתחבק עם נשיא ברזיל בסיום

ברזיל שוב חוגגת. אולי זו לא הנבחרת הנוצצת בתולדותיה, לא האהובה מכולן, אבל אחרי 12 שנה ללא תואר, אחרי כל כך הרבה אכזבות ומפחי נפש - אין כמו גביע. ברזיל זכתה הלילה (בין ראשון לשני) בקופה אמריקה אחרי שגברה 1:3 על פרו בגמר, הוכתרה כאלופת דרום אמריקה בפעם התשיעית בתולדותיה, והצליחה לזכות כמארחת בפעם החמישית מחמש פעמים.

דני אלבס, קפטן הנבחרת בן ה-36, האיש שחווה במהלך הטורניר פריחה נפלאה ומפתיעה, לא רק נבחר למצטיין הטורניר - אלא גם הפך לכדורגלן הראשון שזוכה ב-40 תארים בקריירה, הכדורגלן המעוטר אי פעם. לא רע לשחקן שעדיין אין לו קבוצה. "לזכות בתואר במראקנה זה דבר מיוחד מאוד, זה הבית שלנו", אמר אלבס בסיום, "היינו נחושים להשלים כאן את המשימה. איבדנו יותר מדי תארים, וזה כאב. היינו צריכים לעשות צעד קדימה, ולתהיות חיוביים. ברכות לאוהדים שלנו, אנחנו רק רצינו לבנות משהו לצדם, שמח שיכולנו לתת לקהל את המתנה הזאת".

דני אלבס, נבחרת ברזיל, אלופת קופה אמריקה 2019 - פלייר ברזיל חוגגת. AP
הגביע הוא שלנו. אלבס/AP
דני אלבס, נבחרת ברזיל, קופה אמריקה 2019. רויטרס
סוף סוף. אלבס והגביע/רויטרס

40 התארים של דני אלבס

דני אלבס - תואר 40 בקריירה. צילום מסך
דני אלבס - תואר 40 בקריירה/צילום מסך

אליסון זכה בכפפת הזהב כשוער המצטיין של הטורניר. השוער הברזילאי ספג השנה 36 שערים בלבד במדי הקבוצה והנבחרת, אבל גם שמר על שער נקי ב-36 משחקים, וסיים עונה נפלאה עם קופה אמריקה וליגת האלופות. הוא השוער הראשון בתולדות הקופה אמריקה שמסיים טורניר שלם בלי לספוג שער שדה (ספג רק בפנדל).

אברטון הוכתר ככובש המצטיין של הטורניר, ועל אף שלו ולפאולו גררו יש כל אחד שלושה שערים - לברזילאי יש גם בישול, מה שהעניק לו את שובר השוויון. "אני פשוט מודה לאלוהים", הוא אמר בסיום, "במשחק מול ארגנטינה הייתי מטושטש, התעצבנתי מהיכולת שלי, אבל היום נתתי את הלב שלי על המגרש ולא נכנעתי".

אליסון, שוער נבחרת ברזיל, לצד אברטון, דני אלבס. AP
מגיע להם. הזוכים בפרסים האישיים/AP
שחקני נבחרת ברזיל מניפים את המאמן טיטה אחרי הזכייה קופה אמריקה 2019. AP
הונף. טיטה/AP

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו לא התקבל בצורה חלקה, כשספג גם לא מעט שריקות בוז מהקהל באצטדיון. כמו כן, נדמה היה שמרקיניוס מתחמק במופגן מללחוץ לו יד, וגם המאמן טיטה נחלץ מלחיצת הידיים שלו בטקס חלוקת המדליות. עם זאת, הוא הצטרף לחגיגות של ברזיל על הדשא, וצהל עם הגביע.

אגב, אחד הקטעים המשעשעים אחרי המשחק היה בראיון עם רישארליסון. "אמרתי שאם אני אכבוש, אני אקדיש את השער לסבתא רבתא שלי, שהיא בשנות ה-80 לחייה", אמר בהתרגשות. כשנשאל איך קוראים לה, ענה: "שכחתי. עכשיו שכחתי. מההתרגשות, אני לא זוכר, מה שחשוב זה שכבשתי. אבל אם אזכר אספר לך!". זמן קצר לאחר מכן חזר לעמדת הראיונות וצעק למיקרופון: "דונה ז'וליטה!".

גבריאל ז'סוס חובט בעמדת VAR, נבחרת ברזיל. AP
ז'סוס מכה בעמדת ה-VAR/AP

בארגנטינה, בינתיים, לא סולחים לשערוריות השיפוט, שוב טענו שברזיל קיבלה מתנה (בדמות הפנדל השנוי במחלוקת לפני הסיום), והראו סרטון של נשיא ההתאחדות הדרום אמריקנית (CONMEBOL) מתחבק בסיום המשחק עם בולסונרו, נשיא ברזיל. כזכור, ליאו מסי טען שהטורניר סודר מראש כדי שברזיל תזכה בגביע.

"בגלל הסקנדל", קראה הכותרת ב"אולה" הארגנטינאי, שם צוין ש"ברזיל זכתה בטורניר מלא בשערוריות וטעויות שיפוט" וציינו ש"התות שעל הקצפת היה הפנדל שנשרק על אברטון, שמייצג את כל האליפות הזאת". ב"אולה" לא שכחו להזכיר גם שלאורוגוואי (15) וארגנטינה (14) יש עדיין הרבה יותר זכיות מלברזיל. כמו כן בארגנטינה התמוגגו מהתלונות של גבריאל ז'סוס נגד השופטים אחרי שהורחק, כשהחלוץ יצא בזעם, דפק על עמדת ה-VAR וסימן בידיו שהכל "מבושל מראש". אוהדי ברזיל, מנגד, חגגו עם תמונות של ליאו מסי ביציעים, כשהכוכב הארגנטינאי נראה צופה באירועים מהצד בתסכול.

במסע"ת שאחרי המשחק גם טיטה המאמן הברזילאי התייחס לטענות של מסי ואמר: "מסי צריך להראות יותר כבוד. גם אנחנו נפגענו מהשופטים במספר משחקים. שיחקנו משחק הוגן מול ארגנטינה כל הזמן". על ההרחקה של מסי מול צ'ילה: "הוא הורחק בדרך לא הוגנת. מדל היה זה שהתחיל את העימות. במקרה הרע היה צריך להוציא לו כרטיס צהוב"

מאמן נבחרת פרו, ריקרדו גארקה הארגנטינאי, לא אהב את ההערות של מסי. "מסי הוא קול סמכותי, אבל זה לא אומר שאני מסכים איתו", אמר מאמן פרו אחרי ההפסד בגמר, "אני מכבד אותו כאדם וככדורגלן, אבל אם אתה מדבר על שחיתות, אתה חייב שיהיו לך הוכחות חזקות... עלינו להשתפר בדרום אמריקה, ולהיזהר מדיבורים על שחיתות. יש פה גם הרבה דברים טובים".

עוד באותו נושא

ליאו מסי תקף את "השחיתות" בקופה אמריקה: "הגביע הזה יועד לברזיל"

לכתבה המלאה

החיבוק שהסעיר את ארגנטינה: נשיא קונמבול עם נשיא ברזיל

אוהדי ברזיל לא שוכחים את מסי

אוהדי נבחרת ברזיל מקניטים את ליאו מסי. רויטרס
אוהדי נבחרת ברזיל מקניטים את ליאו מסי/רויטרס

נשיא ברזיל מציג: החגיגות עם השחקנים

View this post on Instagram

PARABÉNS BRASIL! GRANDE DIA! ???

A post shared by Jair M. Bolsonaro (@jairmessiasbolsonaro) on

ואיך אפשר בלי שחזור המשחק בלגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully