וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבוה מעל הנוף: 10 הרכבלים המדהימים ביותר באירופה

לרחף בין פסגות מושלגות, לבקר בהר געש פעיל, לצפות בגורילות ודובים או לנוע מעל הנוף בחצות הלילה. 10 רכבלים שיספקו לכם חוויה בלתי נשכחת

תאונת רכבל סקי בגיאורגיה/צילום גולשים

בווידאו: צפו בתאונת רכבל בגיאורגיה

לרחף גבוה מעל נופים מרהיבים ולקבל זוויות ראייה חדשות. אין ספק שנסיעה ברכבלים משדרגת את הטיול ומעניקה לו ערך מוסף ראוי. כמובן, לא כל הרכבלים דומים זה לזה, ויש בהם מרגשים יותר ומרגשים פחות. אתר Tourism Review מדרג את העשירייה הפותחת של הרכבלים המיוחדים ביותר באירופה.

עוד טיולים על הגובה:
סיביר הפראית: מסע של 12 יום בשדות מריחואנה
הר אולימפוס - ההר שאיש לא העז לטפס עליו עד 1913
ממעוף הציפור: הנופים המרהיבים בעולם - צולמו ע"י תלמיד בן 17

1. רכבל Predigtstuhl, גרמניה

רכבל של פעם - לא רק בסגנון העיצובי שלו אלא גם מבחינת היסטורית. מדובר בקרונות הרכבל הגדולים הנושנים ביותר בעולם, והם נעים מעל הנוף כבר משנת 1928. הרכבל מחבר בין העיר הבווארית באד רייכנהל (Bad Reichenhall) עם ההר פרדיכסטול (Predigtstuhl), המתרומם לגובה של 1,614 מטרים. כאשר מגיעים אל פסגת ההר, ניתן לטייל סביבה ברגל, לשהות בבקתות אלפיניות או לסעוד במסעדת גורמה מקומית. כך או אחרת, רבים מחשיבים את הרכבל הזה לאלגנטי מסוגו בעולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

רכבל Predigtstuhl

2. רכבל Funivia dell'Etna, איטליה

ההר אטנה שבאי סיציליה הוא הר הגעש הפעיל הגבוה ביבשת אירופה (3,350 מטרים). בצדו הדרומי נעים קרונות רכבל שמטפסים לגובה של 2,500 מטרים. אלו מאפשרים למטיילים לגלות את צפונותיו של ההר הגעשי המיוחד הזה. את ההר פוקדים מדי שנה אלפי מטיילים, והוא נחשב לאחד מיעדי תיירות הפופולריים בסיציליה.

רכבל Funivia dell'Etna

3. רכבל Hungerburgbahn, אוסטריה

רכבל Hungerburgbahn שבאוסטריה ידוע בעיקר בזכות עיצובו העתידני, כיאה ליצירה של האדריכלית הידועה זהא חדיד. הגגות המקומרים של תחנת הרכבל תוכננו בהשראת הצורות והגוונים של הקרחונים המנקדים את הנוף באזור. הרכבל יוצא מלב העיר אינסברוק (Innsbruck), חולף מעל גן החיות הגבוה ביותר באירופה וחולף לצד פסגות סמוכות, בגובה של 2,300 מטרים.

רכבל Hungerburgbahn

4. רכבל Matterhorn glacier paradise, שוויץ

בעיירה צרמט (Zermatt) שבהרי האלפים השוויצריים, פועל רכבל זה, המחבר בין הר Trockener Steg לבין תחנת הרכבל של קרחון מטרהורן (Matterhorn glacier), הממוקמת בגובה של 3,883 מטרים. הרכבל החל לפעול בשנת 1979, ואיפשר למטיילים מן השורה להגיע לראשונה אל פסגת הקרחון הידוע. מדי שנה עושים בו שימוש מאות אלפי מבקרים. בשנת 2017 לבדה, חלפו בו 400,000 איש.

רכבל Matterhorn glacier paradise

5. Téléphérique de l'Aiguille du Midi, צרפת

ההר אגוויי דו מידי (Aiguille du Midi), המתנשא לגובה של של 3,842 מטרים, מחובר לעיירת הנופש הצרפתית שאמוני (Chamonix) באמצעות רכבל שנחנך בשנת 1955. למעשה, זהו ההר הגבוה ביותר באירופה שאליו מגיע רכבל. הנסיעה עצמה אורכת כ-20 דקות, ובסופה ניתן ליהנות מנופים פנורמיים מושלגים.

רכבל Téléphérique de l'Aiguille du Midi

6. רכבל Narvik, נורבגיה

אחד הרכבלים הבודדים באירופה שמציעים גם נסיעת לילה, ממתין לכם בעיר הנורבגית נארביק (Narvik). הרכבל מטפס לגובה של 650 מטרים מעל פני הים, הישר אל מסעדה במרומי ההר Narvikfjellet. קרונות הרכבל המשופצים מציעים מבטים אל הים הסמוך, ומומלץ במיוחד לדגום את המקום בלילות של יוני עד אמצע יולי, בתקופה שבה ניתן להתרשם מתופעת שמש החצות. בעונות אחרות, ניתן לצפות מכאן בזוהר הקוטב. לכן אין זה מפליא לגלות כי מדובר באחד מאתרי התיירות האהובים ביותר במדינה.

רכבל Narvik

7. רכבל Stanserhorn, שוויץ

בקנטון השוויצרי נידוולדן (Nidwalden) פועל רכבל המחבר בין העיר סטאנס (Stans) לבין פסגת ההר שטאנזהורן (Stanserhorn), בגובה של 1,898 מטרים. זהו גם הרכבל הראשון בעולם שבו תוכננה קומת תצפית נוספת, פתוחה. כך, חלקו התחתון מתאים לעד 60 איש בעוד שמרפסת התצפית יכולה להכיל עד 30 איש. מראש ההר ניתן לקבל תצפית מרהיבה לעבר אגם לוצרן (Luzern) וההרים המקיפים אותו. עוד בפסגה: מסעדה וחנות מזכרות אל מול הנוף.

רכבל Stanserhorn

8. רכבל Titlis Rotair, שוויץ

רכבל שוויצרי נוסף ממתין לכם בהר טיטליס, על רכס הרי האלפים. הרכבל מגיע לגובה של 3,020 מטרים מעל פני הים, מטרים ספורים בלבד מתחת לפסגה הנישאת של ההר. אבל המיוחד כאן הוא העובדה שמדובר ברכבל המסתובב הראשון בעולם, מה שיאפשר לכם לקבל תצפיות פנורמיות של 360 מעלות במהלך הנסיעה. כאשר מגיעים למעלה, מומלץ לאתגר את עצמכם ולצעוד על הגשר התלוי המכונה Titlis Cliff Walk.

רכבל Titlis Rotair

9. רכבל Vallée Blanche, איטליה וצרפת

רכבל זה מחבר בין שתי פסגות אירופאיות: ההר אגוויי דו מידי (Aiguille du Midi) בצרפת, שכבר הוזכר קודם לכן, וההר פונטה הלברונר (Pointe Helbronner), הממוקם בצרפת ובאיטליה. הרכבל חולף מעל העמק שמשתרע בין שתי הפסגות, והוא נפתח לקהל בשנת 1958.

רכבל Vallée Blanche

10. רכבלFuente Dé , ספרד

בהרים שמתרוממים באזור קטנבריה (Cantabria) שבספרד, ממוקמת שמורת הטבע קרבסנו (Cabarceno). הרכבל החולף מעל שטחי השמורה עשוי להפגיש את המבקרים על עולם חי הכולל דובים, פילים, גורילות, קרנפים ובעלי חיים נוספים, חלקם מסוכנים לאדם.

הרכבל נע באזור רכס ההרים פיקוס דה אירופה (Picos de Europa), בגובה של 1,823 מטרים מעל פני הים. הנסיעה עצמה אורכת ארבע דקות בלבד, אך היא גדושה בנופי טבע מגוונים - פסגות הרים, אגמים כחולים ונופי מפרץ ביסקאיה (Biscay).

רכבל Fuente Dé

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully