וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את היעד הלוהט הבא במזרח הרחוק

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

2.7.2019 / 11:15

טאיוואן משלבת בין טבע מרהיב להיסטוריה עתיקה, חופים טרופיים ועיר אחת גדולה ומתקדמת שמניעה את המדינה קדימה. הכירו את האי הנחבא בדרום מזרח אסיה, שרגל אחת שלו בעבר ובמסורת ורגל שנייה בעתיד ובקדמה

טאיפיי, טאיוואן. ShutterStock
סופר מערבית, סואנת, קצבית, שבה גורדי שחקים לצד סמטאות צרות, וזהות סינית ברורה שמהולה בנוחות מערבית שקל להתרגל אליה. טאיפיי/ShutterStock

ההפתעה מתחילה כבר בנחיתה בעיר הבירה טאיפיי. התחושה כאילו טאיוואן היא מחוז נידח, שאליו נדחקו מתנגדי מאו דזה דונג ומאז התקבע דמויה כמפעל ענקי המייצר למערב שלל מותגים ומוצרי צריכה עם התווית Made in Taiwan, מתחלפת בהבעת פליאה.

אתחיל מהסוף: טאיוואן היא פנינת המזרח שעולם התיירות מתחיל לגלות - ובצדק. אמנם מרבית הנכנסים למדינה הם סינים, אולם ישנה עלייה עקבית בכמות התיירים הנכנסת. אם ב-2013 ביקרו באי כשמונה מיליון תיירים, הרי שב-2018 החתימו דרכון בכניסה יותר מ-11 מיליון והמגמה תימשך גם בשנים הקרובות.

הנחיתה בטאיפיי תגלה לכם עיר עולם, סופר מערבית, סואנת, קצבית, שבה גורדי שחקים לצד סמטאות צרות, וזהות סינית ברורה שמהולה בנוחות מערבית שקל להתרגל אליה. התחבורה הציבורית בה היא משהו לקנא בו, והיא מניעה ביעילות יותר מ-2.6 מיליון בני אדם. העיר נמצאת קרוב לי והיא אחד המרכזים הפיננסיים, העסקיים והטכנולוגיים העולמיים. בשנת 2017 דירג אותה "ביזנס אינסיידר" במקום החמישי בעולם כ"עיר הייטק" ובמקום הראשון באסיה. אהלן תל אביב, יש לך עוד דרך לעשות עד לטאיפיי.

האי הגשום הזה - הטאייוואנים היו שמחים לפחות משקעים, אם תשאלו אותם - מחזיק בהיסטוריה בת אלפי שנים מצד אחד, ומביט כל הזמן קדימה במצד שני. רגל אחת בעבר ובמסורת, רגל שנייה בעתיד ובקדמה. טאייוואן לא נתפסת כי אקזוטי, אבל המבקרים בה מגלים חופים יפהפיים, יערות ירוקים, מנזרים בודהיסטים, שווקי לילה ושמורות טבע מרהיבות. קרבתה להונג קונג הופכת את השילוב בין העיר הסינית לאי הסיני למושלם, וכך גם את ההגעה לטאיפיי.

טיול מאורגן לטאיוואן

שוק לילה, טאיפיי, טאיוואן. ShutterStock
חוויה קולינרית בשווקי הלילה של טאיפיי/ShutterStock

הרים שמלטפים את העננים ומגדל אחד שמשקיף עליהם

טאיפיי נמצאת בקצה הצפוני של טאיוואן, ונהר טמסואי שמתפתל בה נשפך אל הים ים סין. במרכז העיר ישנו פארק ענק ובו אגמים, מתקני ספורט והופעות של אמנים מקומיים. מכל מקום בעיר תוכלו תמיד לראשות שני דברים: ההרים הכבירים שנישאים מעל העיר ומלטפים את העננים ואת מגדל טאיפיי 1010, שבעבר היה הגבוה בעולם וכיום הוא המגדל העשירים בגובהו, הנישא לגובה 509 מטרים. עלייה לתצפית שבראשון תחשוף מראה עוצר נשימה.

המזרח הרחוק הוא חסיד גדול של כלים דו-גלגליים וטאיפיי היא ללא ספק אחת הערים שבהם יש ככל הנראה מספר רוכבים עצום ביחס לאוכלוסיית העיר. בשנת 2016 היו בעיר 970,865 אופנועים וקטנועים מתוך 1,769,428 כלי רכב ואפשר להניח שגם כיום אחוז הדו-גלגליים דומה. בכל רמזור, כיכר, שדרה או סמטה תמיד תשמעו את זמזום האופנועים.

האוכל הוא חלק חשוב בתרבות הטייוואנית, עד כי לעתים קרובות המקומיים מברכים אחד את השני על ידי השאלה "האם אכלת כבר?". הפודיז ייהנו משווקי הלילה של טאיפיי כשהמפורסם ביותר הוא שילין (Shilin), עם יותר מ-500 חנויות וספקים, שבו מתערבבים ניחוחות של עוף, חצילים, חביתות, צדפות, לחמניות מטוגנות וטופו.

בכלל, המטבח הטאיוואני הוא מעין שילוב בין המטבח הסיני ליפני וכדאי מאוד לטעום את מרק האטריות והבשר וכיסוני הדים סאם העדינים. אם אתם אוהבים גאדג'טים ומורים דיגיטליים, טאיפיי הייא העיר עבורכם. מי שהכי ייהנה אלו חובבי השופינג, אשר יגלו מותגים עולמיים במחירים זולים להפליא.

יש לא מעט מה לראות בעיר, לדוגמה את טקס חילופי המשמרות במקדש קדושי האומה, המוזיאון הלאומי שבו אוסף עצום של אמנות סינית והעיר המיניאטורית Windows on China. המקדש היפה והפופולרי ביותר לביקור הוא מקדש לונגשאן המעוטר, שהוקם במאה ה-18.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

אם הגעתם לארץ המדהימה הזו סימן שאתם הרפתקנים אמיתיים

בשיתוף פגסוס

קניון תלול ושבטים אבוריג'ינים

מחוץ לטאיפיי נמצא פארק יאנגמינשאן שבו מעיינות חמים, יערות עבותים ומסלולי הליכה שחלקם מגיע אל פסגות הרי הגעש שבשמורה. אטרקציה טבעית אחרת, שחובה לראות אותה, היא פארק ייליו. מדובר בלשון יבשה שאורכה הכולל כ-1,700 מטרים ובה יצרו הרוח והגלים צורות סלע יפהפיות. המקומיים העניקו לכמה מהסלעים שם שמות של דוגמת סלע הפיל או ראש המלכה. סמוך לשמורה נמצאץ העיר קילונג אשר הוקמה על ידי ילידים אבוריג'ינים - כן, ישנם אבוריג'ינים טאיוואנים ולא רק אוסטרלים, והם מלוכסנים ונבדלים אלה מאלה בלבוש ובמנהגים ואפשר לראותם בעיירה זו.

מפלי שיפן, טאיוואן. ShutterStock
יפה מכל זווית. מפל שילין/ShutterStock

מזרחית לאטיפיי ולא רחוק מהעיר ג'ילונג נמצאים המפלים שקיבלו את הכינוי "הנאיגרה של טאיוואן" - מפלי שיפן (Shifen Waterfalls). גובה המפל המרכזי הוא 20 מטר ורוחבו כ-40 מטרים והוא נמצא בלב אזור כפרי וירוק.

דרומית למפל, נמצאת שמורת הטבע טארוקו, אחת משמורות הטבע היפות באסיה. מדובר בקניון שקירותיו תלולים, אורכו כ-19 קילומטרים ובתוך הערוץ זורם נהר טורקיז יפהפה. בקניון נמצא גם מקדש "האביב הנצחי" שכדאי לבקר בו. הוא תוכנן ב-1958 והתצפית ממנו ומהמפל שלרגליו היא מחזה מרהיב.

שמורת הטבע טארוקו, טאיוואן. ShutterStock
אחת משמורות הטבע היפות באסיה. טארוקו/ShutterStock

חופים טרופיים ו"המגדלור של דרום מזרח אסיה"

אם תמשיכו להדרים מצדו המזרחי של האי תחלפו ליד הר יושאן - הפסגה הגבוהה ביותר בטיוואן הנישאת לגובה של 3,952 מטרים ומוקפת ביערות עתיקים. במרכז טאיוואן נמצא מחוז ננטו שבו האגם הגדול ביותר באי - אגם השמש והירח. האגם בעל מימי הטורקיז הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים במדינה ומגיעים אליו כ-6 מיליון תיירים בשנה. מקדש וינוו הוא אחד האטרקציות שהוא מספק ואפשר להתוודע בו לאורח חייו של שבט טאו האבוריג'יני.

מהאגם הנפלא כדאי להמשיך לכיוון מזרח אל נקודת התצפית באצ'י שעל החוף ובה מצוין גבול "חוג הסרטן" המציין את הגבול בין האזור הטרופי שדרומית לו לבין האזור הסוב-טרופי שצפונית לו. בסמוך לתצפית נמצא האתר הגיאולוגי שיטיפינג שכולל טראסות סלעיות יפהפיות שגילף האוקיאנוס.

אגם השמש והירח, טאיוואן. ShutterStock
אחד מאתרי התיירות הפופולריים בטאיוואן. אגם השמש והירח/ShutterStock

בקצה הדרומי של טאיוואן תרגישו שאתם באזור טרופי בזכות החופים הזהובים. בנקודה הדרומית ביותר באי ניצב מגדלור המכונה "המגדלור של דרום מזרח אסיה" ועצמת ההארה שלו היא מרשימה ביותר ונחשבת לגבוהה ביותר במדינה. פארק קנטינג שנמצא מעט צפונית למגדלור הוא פארק טרופי בעל צמחייה מגוונת והוא הפארק הראשון שנפתח במדינה.

מהפארק כדאי להצפין לכיוון החוף המערבי של האי, הצפוף יותר מבחינת אוכלוסייה ועתיר החופים הזהובים. כדאי לבקר בעיר טאינאן, בירתה ההיסטורית של טאיוואן ולבקר במבצר אנפינג המרשים שהוקם על ידי ההולנדים בשנת 1653.

טאיוואן משלבת בין טבע מרהיב להיסטוריה עתיקה, סוגי אקלים שונים ועיר אחת גדולה ומתקדמת שמניעה את המדינה קדימה. אם סין הייתה מערבית, היא הייתה טאיוואן, אבל סין היא סין וטאיוואן היא טאיוואן והמקומיים הם הראשונים לעמוד על ההבדל. האי הנחבא בדרום מזרח אסיה הוא מקום שכדאי להגיע אליו וליהנות מאוכל טוב, אטרקציות שיצר הטבע ושילוב בין מזרח למערב.

טיול מאורגן לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully