וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ כץ ביקר באבו דאבי - ונפגש עם גורם רשמי בנסיכות

1.7.2019 / 17:50

ישראל כץ הוזמן להשתתף בועידת האו"ם לענייני סביבה שנערכה בנסיכות המפרץ. במהלך הביקור הוא נפגש עם מזכ"ל האו"ם וכן עם גורם רשמי באמירויות ודן איתו בהיבטים האזוריים, וביחסים בין המדינות. כץ מצטרף לשרים שטייניץ ורגב שכבר ביקרו באבו דאבי בשנים האחרונות

צילום: לע"מ

שר החוץ ישראל כץ ביקר באבו דאבי במסגרת ועידת האו"ם לענייני סביבה - כך מסר היום (שני) משרד החוץ. כץ לא הוזמן לאבו דאבי כאורח הנסיכות אלא כמשתתף בכנס האו"ם, אך לדבריו קיים פגישה עם גורם רשמי בכיר שבה נידונו חיזוק היחסים בין המדינות ותוכניתו של כץ לחיבור תחבורתי בין ישראל ירדן סעודיה ומדינות המפרץ על ידי מסילות רכבת. בפגישה נידונו ההיבטים האזוריים והיחסים בין המדינות. בהודעת משרד החוץ נמסר כי השניים דנו בצורך להתמודד מול איומי איראן בנושאי הגרעין, פיתוח הטילים והתמיכה בטרור האזורי והאלימות שמפעילה איראן נגד האינטרסים האזוריים.

במסגרת הביקור פגש השר גם את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש והעלה בפניו את נושא השבויים והנעדרים הישראליים. השר כץ ביקר כבר בעומאן בנובמבר שעבר בעודו שר התחבורה והשתתף שם בכנס תחבורה בינלאומי.

בסיום הביקור, אמר כץ: "אני נרגש לעמוד כאן באבו דאבי ולייצג את האינטרסים של מדינת ישראל מול מדינות המפרץ הערביות. זוהי עליית מדרגה משמעותית בקשר בין ישראל לבין מדינות האזור. אמשיך לפעול ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את מדיניות הנורמליזציה מתוך עוצמה שאנחנו מובילים, המבוססת על יכולותיה של ישראל, הן בתחומי הביטחון והמודיעין והן בתחומים האזרחיים השונים. אני רואה בזה את אחד האתגרים המרכזיים בתפקידי כשר החוץ ובכוונתי להמשיך ולהוביל מדיניות זו גם בעתיד".

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שבה שרים ישראלים מבקרים באבו דאבי, בשנים האחרונות גם השר יובל שטייניץ השתתף שם בכנס אנרגיה בינלאומי וגם השרה מירי רגב השתתפה בשנה שעברה בטורניר ג'ודו בנסיכות.

שר החוץ, ישראל כ"ץ במהלך ביקורו באבו דבי. משר החוץ, אתר רשמי
כץ באבו דאבי/אתר רשמי, משר החוץ

השר כץ בסיום הביקור כי "אני נרגש לעמוד כאן באבו דאבי ולייצג את האינטרסים של מדינת ישראל מול מדינות המפרץ הערביות. זוהי עליית מדרגה משמעותית בקשר בין ישראל לבין מדינות האזור. אמשיך לפעול ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את מדיניות הנורמליזציה מתוך עוצמה שאנחנו מובילים, המבוססת על יכולותיה של ישראל, הן בתחומי הביטחון והמודיעין והן בתחומים האזרחיים השונים. אני רואה בזה את אחד האתגרים המרכזיים בתפקידי כשר החוץ ובכוונתי להמשיך ולהוביל מדיניות זו גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully