דני סבאיוס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
דני סבאיוס שחקן ריאל מדריד/רויטרס

הזיזו אותו: דני סבאיוס ייזרק מריאל מדריד למרות הפוטנציאל הגדול

30.6.2019 / 11:30

לפני שנתיים, דני סבאיוס נבחר לשחקן המצטיין באליפות אירופה עד גיל 21 וחתם בסנטיאגו ברנבאו. גם הקיץ הוא לוהט בטורניר, אבל המועדון מחפש דרך להיפטר ממנו בגלל הקרע העמוק עם זינדין זידאן. כך מאבדת ריאל את הקשר שהיה מסוגל להפוך למנהיגה

"לו לא היה דני סבאיוס משתייך לסגל ריאל מדריד, היא הייתה מנסה להחתימו", כתב לאחרונה פרשן העיתון "מארקה" חסוס מאטה. וזו, על קצה המזלג, מהות הבעיה. המועדון המלכותי מעדיף לרדוף אחרי כוכבים עליהם אפשר לבזבז הון ומתעלם מאלה שכבר עומדים לרשותו. מצבו של סבאיוס מדהים במיוחד בהקשר זה. רק לפני שנתיים, אחרי שזהר באליפות אירופה עד גיל 21 וקיבל את פרס השחקן המצטיין, נרכש הקשר המחונן מבטיס והגיע לסנטיאגו ברנבאו תמורת 17 מיליון יורו. כעת, בעודו מלהטט שוב באותה המסגרת (למרות שהוא כבר נושק לגיל 23), ועשוי לזכות פעם נוספת בתואר השחקן הטוב בטורניר, ריאל רק חושבת כיצד הדבר ישפיע על מחירו בשוק ההעברות. אין לסבאיוס עתיד במדריד - בוודאי לא עם זינדין זידאן על הקווים.

יש שיגידו כי המציאות סוריאליסטית. הוא מוזר מדי בכדי להיות אמיתי. כי הרי כאשר נחת סבאיוס בריאל ב-2017, לאיש לא היה ספק שהוא מסוגל להפוך לשחקן העתיד של המועדון. "ברור שדני בשל לשחק בריאל. הוא לא פחות טוב מיתר השחקנים במועדון", הצהיר ויסנטה דל בוסקה. אחרי עונה נהדרת בפסי הירוק-לבן של בטיס, הבחירה היתה בידיו. גם ברצלונה הביעה עניין בשירותיו של הקשר אשר ראה תמיד באנדרס אינייסטה מודל לחיקוי והתרגש עד דמעות להחליף פעם חולצה עם האליל הקדוש אחרי משחק ליגה.

עוד בנושא:
יורו הצעירות: גרמניה וספרד הרשימו בדרך לשחזור הגמר הקודם
לה וידה לוקה: יורו 2019 החלומי של לוקה ואלדשמידט הגרמני

דני סבאיוס שחקן ריאל מדריד עם הנשיא פלורנטינו פרס. רויטרס
נרכש אחרי הופעה מעולה ביורו 2017. דני סבאיוס בטקס הצגתו כשחקן ריאל מדריד עם הנשיא פלורנטינו פרס/רויטרס

התחרט שלא עבר לברצלונה

ואולם, בארסה עברה שינויים ניהוליים מהותיים באותו קיץ, כולל חילופים בעמדת המאמן - ארנסטו ואלוורדה ירש את לואיס אנריקה. בריאל, לעומת זאת, היה שקט תעשייתי עם זיזו אחרי זכיה באליפות ובליגת האלופות. הצרפתי אמנם לא בהכרח השפיע על הפעולות בשוק ההעברות, אך עסקת סבאיוס עברה את אישורו, וסביר כי הקשר היה אופטימי בשל דמיון מסוים של סגנונו לזה של זידאן כשחקן. הנער האנדלוסי חתם על חוזה לשש שנים ארוכות, והתחרט על כך תוך שבועות ספורים. כבר בספטמבר 2017 נפוצו בספרד הדיווחים לפיהם סבאיוס לא מרוצה בלשון המעטה ממעמדו בקבוצה החדשה. "הייתי צריך לבחור בברצלונה", הוא אמר לכאורה לחבריו. האמנם? אין לכך אישור רשמי, כמובן, אבל ייתכן שזה היה הרגע בו נחרץ גורלו.

במקום לטפח את הכישורים העדינים של סבאיוס, העדיף זידאן לחסל את השחקן מנטלית ולא בחל באמצעים. הקשר עצמו הודה עוד במהלך תקופתו בבטיס שהוא זקוק לאמון ומומנטום. "בעונת 2015/16 לא הכל הלך חלק מבחינתי, והתייעצתי עם הוריי לגבי הבעיות. הם אמרו לי להתרכז רק בכדורגל ולשכוח היתר. כך עשיתי. כאשר אני נמצא על גל חיובי, קל לי יותר לשמור עך הריכוז הזה ולהשתפר. גיבוי עוזר לי מאוד, ואני צובר יותר ויותר בטחון עצמי", הוא סיפר על עונתו האחרונה באנדלוסיה. מזידאן הוא לא קיבל אפילו גרם של גיבוי. בדיוק להיפך - הצרפתי השתדל להדגיש בפניו שוב ושוב עד כמה אינו מוערך ואינו רלוונטי.

דני סבאיוס שחקן ריאל מדריד עם מאמנו זינדין זידאן. AP
"הייתי מתוסכל ושנאתי את המאמן". דני סבאיוס עם זינדין זידאן/AP

זידאן לא מחמיץ הזדמנות להשפיל

"אין לי מושג מתי סבאיוס ישחק, כי יש לי הרבה אופציות אחרות", הכריז זידאן עוד בתחילת 2017/18, והיהלום הצעיר פתח בהרכב ארבע פעמים בלבד בליגה במשך כל העונה. לכך נלוו גם שמונה הופעות כמחליף, אך לא כולן רצויות. במפגש מול לגאנס, למשל, נשלח סבאיוס לדשא כאשר נותרו 28 שניות לסיום, במה שפורש על ידי כולם - כולל הקשר עצמו - כהשפלה פומבית מכוונת. כאשר ביקרה ריאל אצל האקסית בטיס, שלח זיזו את כל המחליפים להחמם על הקווים במחצית השניה - פרט לסבאיוס. אף הזדמנות לזלזל בו לא הוחמצה, ולקראת סיום העונה המצב הפך להיות בלתי נסבל לחלוטין. האנדלוסי ידע היטב שהוא חייב לברוח כל עוד נפשו בו, אלא שאז הגיעה הבשורה המפתיעה. זידאן התפטר. לא היה בעולם כולו אדם מאושר יותר ב-31 במאי 2018 מאשר סבאיוס.

הוא גם לא הסתיר דבר. בראיונות בוטים למדי, סיפר סבאיוס על תחושותיו כלפי הבוס. "הייתי מתוסכל ושנאתי את המאמן. הוא עשה הכל כדי לדחוק אותי הצידה. בשלב מסוים, הן לוקה מודריץ' והן טוני קרוס היו פצועים, אבל הוא שינה את המערך על מנת לשלב שחקנים אחרים בהרכב. דברים כאלה שורפים אותך מבפנים. היינו בפיגור 15 נקודות אחרי ברצלונה, ואפשר היה לתת לכולם לשחק, אבל אותי אף פעם לא ספרו", הוא טען.

לא לחינם הוא החמיא ללא סוף לג'ולן לופטגי. החיוך חזר לפניו של הקשר עם המאמן הבאסקי, וגם סנטיאגו סולארי ידע להשתמש בו. באופן אירוני, כאשר קיבל הזדמנות מול האקסית בטיס בינואר האחרון, הוא גם הבקיע את שער הניצחון הדרמטי במגרשה בדקה ה-88, בבעיטה חופשית אופיינית. הוא ממש לא היה באנקר, אך הרגיש חלק משמעותי מהסגל, וזה הספיק אחרי השנה המקוללת. אלא שאז, באמצע מרץ, חזר זידאן - וסבאיוס ידע שהתחיה התסיימה. הוא שוב היה השחקן הכי מיותר בסגל.

דני סבאיוס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
באופן אירוני, כבש דווקא לרשת האקסית בטיס. דני סבאיוס מתנצל/רויטרס

"גם אני לא רוצה להמשיך איתך"

זיזו לא רק שב לתפקידו, אלא גם נהנה הפעם מעוצמה גדולה הרבה יותר בתוך המועדון. השפעתו על בניית הסגל עצומה, ויש לו יד חופשית לחרוץ את גורל השחקנים שלא מוצאים חן בעיניו. לפני היציאה לפגרה, הודיע הצרפתי לסבאיוס שהוא ממש לא בתוכניותיו. התשובה היתה מוחצת. "זה בסדר, גם אני לא רציתי להמשיך לעבוד איתך", החזיר הקשר. ואולם, בדרכו החוצה הוא לא מסתיר את השאיפות ארוכות הטווח במועדון. הוא לא מעוניין להימכר, אלא לצאת לתקופת השאלה ולהמתין לעזיבה מחודשת של המאמן השנוא. "אני אדם שאפתן. יש לי חוזה לארבע שנים נוספות בריאל, והמטרה היא להצליח כאן. אני מעריך שאעמוד בה", הוא הצהיר.

סבאיוס כבר רגיל להתגבר על מכשולים. כאשר היה בן 12, הוא נזרק מהאקדמיה של סביליה בגלל מבנה גוף שברירי ומחלה כרונית בדרכי הנשימה, רק כדי לחתום בחלוף שנתיים בשורות היריבה העירונית הגדולה, לפרוץ ולפרוח. הוא נראה צנום, אך רוב המאמנים שעבדו איתו מדגישים את האומץ שלו. "דני לא מפחד מדבר", סיפר פפה מל שהדריך אותו בבטיס. "התעוזה שלו לא יודעת גבול, והוא מוצא את דרכו ממצבים שהיו בלתי אפשריים עבור שחקן רגיל. ראיית המשחק שלו עוצרת נשימה. דני הוא באמת שחקן נדיר", הכריז ויקטור.

דני סבאיוס שחקן נבחרת ספרד הצעירה עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין. GettyImages
המצטיין של יורו 2017 יזכה בפרס גם הפעם? דני סבאיוס עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין/GettyImages

הקפטן הלאומי מחפש בית

למאמן הנבחרת הצעירה הנוכחית יש רק מילים חמות אודותיו, ובאופן טבעי העניק לו לואיס דה לה פואנטה את סרט הקפטן. אחרי הכל, סבאיוס היה הרוח החיה מאחורי הנבחרת שלו עד גיל 19 שזכתה באליפות אירופה ב-2015. כעת מצעיד סבאיוס את הסגל עד גיל 21 לגמר נוספת, בתקווה לנקום בגרמניה על ההפסד לפני שנתיים. "הייתי מוותר על תואר השחקן המצטיין בשביל מדליית הזהב", הוא אמר ב-2017. הפעם יש לו הזדמנות להתכבד בשני הפרסים גם יחד, והוא מפגין יכולת עילאית כעושה המשחק הקלאסי. עם מספר 10 על גבו, סבאיוס באמת מזכיר לעתים ניצוצות של אינייסטה. הוא מנהל את המשחק, שולט בקצב, וגם מאיים על השער ממרחק. אין בטורניר שחקן שמחלק יותר מסירות מסוכנות ממנו, אין שחקן יצירתי יותר בשליש האחרון של המגרש.

אין ספק - לו היה עדיין משחק בבטיס, ריאל היתה מוכנה לשלם המון כדי לצרפו. אלא שהוא משחק בריאל, וזידאן לא רואה אותו ממטר. הנשיא פלורנטינו פרס חושש למכור את הנכס היקר במחיר נמוך מדי. מאידך, סעיף השחרור שלו עומד על 500 מיליון יורו, כך שאף קבוצה לא יכולה פשוט לקחת אותו ולפתור את הסוגיה אחת ולתמיד. אז השאלה תהיה כנראה האופציה האידיאלית, הן עבור השחקן והן עבור המועדון. התור כבר ארוך למדי. ארסנל, טוטנהאם, מילאן ורומא הוזכרו כמועמדות, והזוכה בשירותיו תקבל שחקן רעב במיוחד בכושר שיא. זו יכולה להיות אחת העסקאות המוצלחות ביותר של הקיץ, וזידאן עוד עלול לספוג ביקורת על היחס הקטסטרופלי כלפי שחקן ספרדי צעיר שהיה מסוגל להיות בסיטואציה אחרת בורג משמעותי ביותר בעתידם של הלבנים.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

דני סבאיוס שחקן נבחרת ספרד הצעירה. GettyImages
הזוכה בשירותיו תקבל שחקן רעב במיוחד בכושר שיא. דני סבאיוס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully