וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואולי תבוא איזו: "נחמה" מגוללת סיפור מענג, מצחיק ועצוב על אובדן

27.6.2019 / 16:21

רשף לוי עובר לראשונה אל קדמת הבמה בדרמה הקומית החדשה שיצר עם תומר שני, והתוצאה נפלאה מכל היבט. התסריט נוטה לשלמות, המשחק מעולה גם בקרב השחקנים הצעירים, ואילו הבימוי מרומם את הכל לפסגות יצירתיות ומענגות

טריילר הסדרה "נחמה" של רשף לוי/HOT

יום אחד יבחנו חוקרי תרבות מן העתיד את חלקם השני של שנות העשרה במאה ה-21, ויקשרו בין קורותיה של האנושות בעת הזו לבין הכמות מפתיעה של סדרות העוסקות באבל. רגש אנושי עתיק כמו הזמן, שבשנים האחרונות זוכה לייצוג גדול מאי פעם בסדרות שהמנוע הרגשי שלהן הוא התמודדות עם אובדן. "הנותרים", "פליבג", "Sorry For Your Loss", "ילדותי" ("Kidding"), "טוני נולד מחדש", "בשבילי אתם מתים" - כולן תיארו ברגישות וביופי גיבורים מוכי יגון. עתה אל הנישה המכובדת והשבורה הזו נכנסת גם "נחמה" הישראלית, והיא שוכנת לצדן בכבוד ובקלות עם אותן מעלות.

רשף לוי ("הבורר", "איים אבודים") ותומר שני ("איש חשוב מאוד") יצרו את הדרמה הקומית החדשה של HOT, העוקבת אחר גיא נחמה, בן דמותו של לוי בעולם מקביל שבו זנח את השאיפות הקומיות לטובת פרנסה יציבה יותר. גיא, שמחוץ למשפחתו כולם קוראים לו נחמה, חי עם רעייתו תמר (לירון ויסמן), שכולם כל הזמן אומרים לו כמה היא כוסית, וילדיו שגילם נע בין 16 (תמוז לוי, בתו האמיתית של רשף) לתינוק. הוא "אבא לחמישה ילדים, מפרנס יחיד" - כמו שהוא אוהב לחזור ולומר. עובד כסמנכ"ל בעבודה חונקת בחברת היי-טק עם בוס נכלולי (ערן זרחוביץ' שגונב את ההצגה) ורואה בעיניים כלות כיצד חברו/יריבו מפעם משגשג כקומיקאי אהוב (יובל סגל, שעם "בת אל הבתולה" עושה לאחרונה חיל בתפקיד הכוכב בטלוויזיה שבתוך הטלוויזיה). בדיוק כשהוא מחליט לחזור ולנסות להגשים את חלומו הישן, אירוע טראגי טורף את כל עולמו.

הסדרה נחמה, רשף לוי. צילום מסך
נבנה באופן נוטה לשלמות. "נחמה"/צילום מסך

עכשיו כבר מאוחר מדי לשם כך, אבל האמת היא שעדיף היה להגיע אל "נחמה" בלי לדעת במה היא עוסקת. הפרק הראשון שלה מוביל ביופי ובחישוב אל האירוע שהופך את עולמם של הגיבורים. הוא אמנם נפתח עם תאונת הדרכים הקשה ותמר שמשאירה לגיא בעלה הודעה במשיבון רגע לפני הסוף, אך מיד בסצנה הבאה והמתעתעת כל זה נדמה רק כחלום רע. אלא שככל שנוקפות הדקות נערמים עוד ועוד רמזים לאסון ממשמש. כאשר לבסוף ההודעה שמשאירה תמר במשיבון מושמעת שוב, הפעם מהצד של גיא עוד לפני שהוא עצמו מבין מה קרה לאשתו, נוצר רגע רב עוצמה, שיכול היה להיות אפילו חזק יותר אילולא התקצירים והפרומואים היו חושפים מראש מהו האירוע שמטלטל את הגיבור ואת משפחתו.

אולם דווקא בשל כך, קל לזהות כיצד התסריט של "נחמה" בונה את ההתרחשויות האלה באופן נוטה לשלמות. כל המילים הטובות והרעות שנאמרות לפני כן נראות אחרת תחת צלה של הטרגדיה. ההיפוכונדריה הנלעגת-גם-ככה של גיא, הנתקלת בחומת אדישות מצד משפחתו, בדיעבד נדמית כהסחת דעת מתמדת מפני הקטסטרופה האמיתית שמחכה לקרות. אחיו אורן (שלום מיכאלשווילי) שתפקידו לבשר בשורות איוב לאזרחים שאיבדו את יקיריהם. הכימיה המוצלחת בין גיא לקולגה שלו (גאלה קוגן), שבעצמה מצויה במערכת יחסים לקויה עם בן זוג מעפן, מרמזת על פרק ב' אפשרי עוד כשתמר בחיים.

עוד באותו נושא

ביד הלשון: "המדובב" בוראת גיבור מרתק ועוכר שלווה

לכתבה המלאה
הסדרה נחמה, רשף לוי. באדיבות HOT,
צילום סוחף. "נחמה"/באדיבות HOT

וכשם שהתסריט מעולה במאקרו, כך הוא מעולה במיקרו. גם אם פה ושם יש בדיחות קרש (ג'סטין ביבר נמנה על המלחינים הגדולים) ורגעים מאולצים (הבת שרה דווקא נירוונה מעל הקבר של אמא), "נחמה" משופעת בדיאלוגים שנונים וזורמים. השיגיונות והניסיונות המתמידים של הגיבור להצחיק כל הזמן עלולים להתיש אבל בדרך כלל משיגים את מטרתם, והאמירות האהובות עליו הופכות לשורות מחץ - "יש לך חמישה ילדים ואתה מפרנס יחיד", מטיחה בו תמר בכעס ברגע דרמטי נהדר כשהוא מספר לה שהתפטר. עדות לדרך הנפלאה שבה לוי מלהטט כאן בין צחוק (הריב בין גיא לבוס שלו בפרק הראשון היא מופת קומי) לשברון לב (התינוק קורא "מאמא" בדבקות כשהשוטרים באים - ברכת האל כנראה שורה על הסדרה הזו).

לוי - שכתב את כל הפרקים - כבר התנסה בעבר בתפקידי משחק קטנים וסמליים, אולם ב"נחמה" הוא תופס לראשונה את קדמת הבמה, ועושה זאת בטבעיות ובהצלחה רבה. ההישג שלו עוד עשוי להיראות קל ומובן מאליו (אם כי הוא ממש לא כזה, יש לכך דוגמאות נגדיות) כשהוא מגלם את עצמו שבשגרה - קומיקאי עם משפחה גדולה - אך נעשה מרשים ומובהק עוד יותר כאשר הרגעים הכבדים יותר נוחתים בלי יכולת להזיז אותם. לאחרונה זכה לוי בפסטיבל SeriesMania בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו כאן, ואפשר להבין למה.

הסדרה נחמה, רשף לוי. צילום מסך
כל כך הרבה אבל. "נחמה"/צילום מסך

הוא מוביל קאסט מצוין. בנוסף לאלה שמנינו למעלה מאכלסת "נחמה" גם את שלומי קוריאט, גילה אלמגור, יובל שרף ואחרים, ולצדם הילדים שמגלמים את משפחתו של גיא. זהו תחום שקל ליפול בו ולמשוך את הכל לתחתית, אבל הצעירים ב"נחמה" אמינים ומשכנעים - בפרט שתי הגדולות, בגילומן של לוי הבת ואלונה צימברג ("מלאך של אמא"), שמסייעות להפוך את הסדרה ליצירה שלמה ושרירה יותר.

ספק אם כל זה היה מתקתק כך אילולא הבימוי עמוס וההרפתקנות של תומר שני, המגובה בערכי הפקה מרשימים. החל מסצנת התאונה היפהפיה שפותחת את הסדרה ומובאת מזוויות שונות, דרך השוטים הארוכים, המתוזמרים, שמציגים את הקדחתנות המשפחתית והמקסימה, וכלה בסיפורים הקצרים שמתרחשים במאות קדומות ומוצגים בפנינו בגרמנית ובפולנית, או פלאשבק מסוגנן למקרה שבו אורן בישר למישהי על מות בעלה וחש את שדיה על חזהו. העריכה של שני עצמו יחד עם דניאל קרן קולחת ומסוגננת, הצילום של גיורא ביח סוחף, המוזיקה של פרנק אילפמן רוחשת ומשופעת כלי קשת. כל היבט ב"נחמה" ממצה את יכולותיו, מעלה את היצירתיות על גדותיה, מציף את הדכדוך שבלבה בעונג, מתיקות ונחמה.

הסדרה נחמה, רשף לוי. באדיבות HOT,
יצירתיות עולה על גדותיה. "נחמה"/באדיבות HOT

"נחמה" משודרת בימי חמישי ב-HOT3 וב-HOT VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully