וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודת קודש: סינמטק ירושלים יציג עותקים משוחזרים של שלל יצירות מופת

23.6.2019 / 16:59

הסינמטק הירושלמי יציג לראשונה פסטיבל מיוחד שיוקדש לעותקים משוחזרים דיגיטלית של סרטים קלאסיים. התפריט כולל כמה מיצירות המופת הגדולות בכל הזמנים. בקיצור: לא להחמיץ

סינמטק ירושלים

מעבר לפעילות השוטפת שמתקיימת בו ולפסטיבל הקולנוע הגדול שנערך אצלו כל קיץ, סינמטק ירושלים הוא גם בית לארכיון הישראלי לסרטים. ארכיון זה נמצא בעיצומו של פרויקט חשוב ועתיר ממדים - להמיר את כל האוצר הקולנועי המקומי מפורמט פילם מיושן לפורמט דיגיטלי, ותוך כדי כך לשפצר את הקול והתמונה שלהם כך שייראו טוב מאי פעם.

במסגרת הפרויקט הזה, יקיים הסינמטק הירושלמי לראשונה את "פסטיבל הרסטורציה", שיוקדש להקרנת עותקים משוחזרים שכאלה, ולא רק של סרטים ישראלים אלא גם ובעיקר של קלאסיקות מכל העולם.

הפסטיבל ייפתח בשלישי 25.6, ובמשך קצת פחות משבוע יציג שלל סרטים שבאמת ובתמים אין דרך אחרת להגדיר אותם חוץ מאשר "יצירת מופת": "חמים וטעים" של בילי ווילדר, שנחשב רשמית לקומדיה הגדולה בכל הזמנים; "האדם השלישי", שנחשב רשמית לאחת היצירות הקולנועיות הגדולות בהיסטוריה; "דם כחול", שבדיוק זכה להפצה מחודשת באי הבריטי והוכתר בידי התקשורת המקומית כאחד הסרטים הכי טובים שאי פעם נעשו בממלכה; "אליבי", סרטו התלת-ממדי היחיד של אלפרד היצ'קוק, שגם בפורמט הזה מתגלה כמאסטר; ו"ההרג" של סטנלי קובריק, שכבר בתחילת דרכו היה גאון מסחרר.

כמו כן, יוצגו גם כמה סרטים לא בריטים או אמריקאים, אך נהדרים וראויים גם כן, ובראשם "המראה" הרוסי של אנדריי טרקובסקי ו"שועל משוגע" היפני. מי שהדוקו הטרי על באסטר קיטון עוררו אצלם חשק לצפות בסרטיו יוכלו ליהנות מ"ביל המלח" בכיכובו, ומעריצי "מאמא מיה" ייהנו מ"אבבא-הסרט" שנעשה בכיכובה של הלהקה השוודית ב-1977, ובשנים האחרונות היו מעט מאוד הזדמנויות לראותו.

אבבא - הסרט. סינמטק ירושלים,
מתוך "אבבא - הסרט"/סינמטק ירושלים

את הזווית הישראלית יספק "הבית ברחוב שלוש" של משה מזרחי, שהלך לעולמו לפני שנה ומחווה נפרדת לזכרו תצא בקרוב לדרך. בצד זאת, יוקרן גם סרט טרי אחד, אך כזה המתבסס על קטעי ארכיון - "הם לא יזקינו" המאלף והמטלטל של פיטר ג'קסון ("שר הטבעות") שלקח מאות שעות של סרטים המתעדים חיילים במלחמת העולם הראשונה, שיחזר וצבע אותם, והלביש עליהם פסקול ובו קריינות של עדויות משדות הקרב. התוצאה היא אחד הסרטים הטובים של השנה, וכיוון שהוא לא יופץ מסחרית בישראל, זו הזדמנות מצוינת לראותו.

בצד זאת, מי שסקרנים לדעת כיצד מתבצעת עבודת השחזור בארכיון הסרטים יוכלו ליהנות בו מסיורים חינם אין כסף, שיתקיימו בשלושה מועדים שונים וכל אחד מהם יימשך כשלושים דקות.

פרטים מלאים על כך ובכלל על הפסטיבל, שעות ומועדי הקרנה ורכישת כרטיסים אפשר למצוא באתר הרשמי. מחיר כרטיס: 40 שקל. מי שירכוש שני כרטיסים יקבל את השלישי בחינם.

עוד באותו נושא

סקר מיוחד: מהי הקומדיה הטובה אי פעם?

לכתבה המלאה
חמים וטעים.
מתוך "חמים וטעים"
הבית ברחוב שלוש. סינמטק ירושלים,
מתוך "הבית ברחוב שלוש"/סינמטק ירושלים
הם לא יזקינו. סינמטק ירושלים,
מתוך "הם לא יזקינו"/סינמטק ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully