וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוד נייט: הכירו את נייט וולטרס, הרכז החדש של מכבי תל אביב

החברות הקרובה עם אנטטוקומפו, מופע 53 הנקודות במכללות, רגע השפל ביד אליהו, הנטייה המדאיגה במשחקים על כל הקופה ומערכת היחסים עם שאראס. חמישה דברים שלא ידעתם על הרכש של הצהובים

ONE

מכבי תל אביב החתימה היום (ראשון) שחקן רכש ראשון לעונת 2019/20: נייט וולטרס האמריקאי, בן 28, 1.93 מטר, חתם לשנתיים ועזב את ז'לגיריס שבה הצטיין בעונה החולפת. הצהובים שילמו לקבוצה הליטאית פיצוי תמורת התרת חוזהו של וולטרס, וכעת הוא הפך לזר השלישי שחתום בקבוצה אחרי טאריק בלאק וסקוטי ווילבקין. בנוסף, חתומים בקבוצה גם ג'ון דיברתולומאו, יובל זוסמן ודני אבדיה.

לרגל חתימתו של וולטרס, קיבצנו חמישה סיפורים פחות מוכרים עליו.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הודיעה על החתמתו של נייט וולטרס לשנתיים
זוסמן יקבל חוזה חדש? "קודם צריך לסגור את מי שלא מחזיק בחוזה"

נייט וולטרס מוצג כשחקן מכבי תל אביב. אתר רשמי
נייט וולטרס מוצג כשחקן מכבי תל אביב/אתר רשמי

יאניס אנטטוקומפו זעם על שחרורו ממילווקי

תאמינו או לא, אבל בעונת הרוקי המשותפת של וולטרס ויאניס אנטטוקומפו במילווקי ב-2013/14, הרכז החדש של מכבי תל אביב נחשב לשחקן הבכיר מבין השניים. וולטרס, שנבחר 38 בדראפט 2013 על ידי וושינגטון, הועבר בטרייד לפילדלפיה ויום לאחר מכן נשלח בטרייד נוסף למילווקי, נהנה מנסיבות מושלמות בבאקס: לפני פתיחת העונה נפצעו הרכזים הבכירים של הקבוצה, ברנדון נייט ולוק רידנאוור, ובלית ברירה נאלץ המאמן לארי דרו להעניק לו את המפתחות. זה הסתיים עם 58 משחקים באותה עונה, 31 מהם בחמישייה (לשם השוואה יאניס פתח רק 23 פעמים), וממוצעים לא רעים בכלל (7.2 נקודות, 3.2 אסיסטים ו-2.6 ריבאונדים למשחק.

מילווקי ההיא רשמה את אחת העונות החלשות ביותר אי פעם של קבוצה ב-NBA כשסיימה במאזן מחריד של 15 ניצחונות לעומת 67 הפסדים, אבל וולטרס הרוויח חבר לחיים: הוא ואנטטוקומפו הפכו חברים קרובים (בארצות הברית הגדירו את וולטרס כחברו הטוב ביותר של יאניס בקבוצה), עד כדי כך שהגריק פריק הזועם הטיח ביקורת קשה במילווקי אחרי שוולטרס שוחרר בינואר 2015.

"אתה בונה מערכות יחסים, לומד להכיר אנשים לעומק, ופתאום החבר הכי טוב שלך בקבוצה כותב לך - שחררו אותי. לא הייתי מוכן לזה, לא ידעתי שזה יקרה לי", סיפר אנטטוקומפו לימים על הפרידה מחברו הטוב למגזין "ספורטס אילוסטרייטד". "בהתחלה מאוד כעסתי על זה, אבל לאט לאט למדתי שזה הביזנס".

עוד באותו נושא

נייט וולטרס חתם לשנתיים במכבי תל אביב: "תהיה עונה גדולה"

לכתבה המלאה

הוא קלע 53 נקודות במשחק

וולטרס אומנם מגיע ממכללת דרום דקוטה הצנועה, אבל קריירת הקולג'ים שלו היתה מרשימה ומתוקשרת למדי. הוא סיים ארבע עונות מלאות בדרום דקוטה כשיאן האסיסטים של המכללה בכל הזמנים (669 אסיסטים) וכסגן מלך הסלים (2,363), וב-8 בפברואר 2013 הגיע יומו הגדול: מול מכללת פרדו פורט-ויין צלף לא פחות מ-53 נקודות, שיא מכללה, שיא קונפרנס (שהספיק להישבר מאז), שסייע לקבוצה לרשום ניצחון 74:80.

באותו משחק הוא גם קלע תשע שלשות - עדיין שיא כל הזמנים של המכללה למשחק בודד - סיים עם 17 מ-28 מהשדה ועם 10 מ-11 מהעונשין. "עד שלא עידכנו אותי שקלעתי 53 נקודות, לא באמת שמתי לב לזה", אמר וולטרס הנלהב בסיום, ואיתגר את ג'ק טיילור, שהתפרסם באותה שנה כמי שקלע 138 נקודות במשחק בודד בדיוויז'ן 3, לתחרות קליעות מולו. "אין לי מושג מי ינצח, אבל אם הוא רוצה להתמודד מולי, אני מזמין אותי בשמחה".

צפו במופע 53 הנקודות של וולטרס (האיכות לא משהו, אבל ההצגה דווקא כן)

את משחקו הגרוע בקריירה הוא רשם נגד מכבי תל אביב

מכבי תל אביב נודעה במהלך השנים בנטייתה המובהקת להחתים שחקנים שהצטיינו נגדה, אולם במקרה של וולטרס ההפך הוא הנכון: משחק השפל שלו בקריירה נרשם ב-20 במרץ השנה, כשהגיע ליד אליהו במשחק המחזור ה-27 של העונה הרגילה ביורוליג. הוא סיים 14 דקות אומללות ללא נקודות (0 מ-5 מהשדה), קרס תחת השמירה החזקה של דיאנדרה קיין והוסיף אסיסט, חטיפה ואיבוד. מדד היעילות שלו באותו משחק עמד על 5-, הכי נמוך שלו אי פעם ביורוליג. ז'לגיריס, אגב, ניצחה באותו משחק 83:85.

כך או כך, במקרה של וולטרס זהו דפוס חוזר: הוא פגש את מכבי תל אביב שלוש פעמים במסגרת היורוליג בעבר, אף פעם לא קלע יותר מ-8 נקודות, ובהופעה הנוספת שלו ביד אליהו שיהיה מעתה אולמו הביתי, כשחקן הכוכב האדום בעונת 2016/17, הסתפק ב-4 נקודות עם 2 מ-8 בלבד מהשדה. אפשר רק לקוות בשביל מכבי תל אביב שלא מדובר במגמה.

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב מול נייט וולטרס שחקן ז'לגיריס קובנה. דני מרון
החתמה חריגה של מכבי תל אביב. וולטרס במופע האימים בהיכל/דני מרון

הוא לא תמיד מופיע למשחקים מכריעים

מאז כניסת השיטה החדשה ליורוליג לפני שלוש שנים, משוועת מכבי תל אביב להופעת פלייאוף ראשונה. בהתחשב בעבר, לא בטוח שנייט וולטרס מסוגל לעצור את הנאחס: פעמיים הגיע הרכז האמריקאי למחזור האחרון של העונה הרגילה עם סיכוי להתברג לשמונה האחרונות, פעם אחת הצליח, פעם אחת כשל, אבל בשני המקרים היה רחוק מלהצטיין.

במחזור ה-30 של עונת 2016/17 הוא רשם משחק נפל וסיים עם 3 נקודות בלבד ומדד יעילות 1-, והכוכב האדום שלו הובסה 78:62 על ידי דרושאפקה בקרב ישיר על הפלייאוף. שלוש שנים לאחר מכן, עם ז'לגיריס, היה שותף לניצחון הגדול על ריאל מדריד בחוץ במחזור הנעילה, אבל קלע רק שמונה נקודות.

נייט וולטרס, הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
אל תצפו לקרח בוורידים. נייט וולטרס במדי הכוכב האדום/GettyImages

מערכת היחסים עם שאראס ידעה עליות ומורדות

ז'לגיריס הפכה בשנים האחרונות, בעיקר מאז קידומו של שרונאס יאסיקביצ'יוס למאמן הראשי, לבית חרושת לרכזים. ואסיליה מיציץ', קווין פאנגוס ואחרים פרשו כנפיים בעזרתו של המאסטר הליטאי, וכשוולטרס הונחת בז'לגיריס בקיץ שעבר רבים האמינו שוולטרס הוא הבא בתור.

ובכן, זה היה נכון, אם כי רק חלקית: אחרי תקופה קצרה בליטא הצהיר וולטרס ש"למדתי אצל שאראס בחודש אחד יותר ממה שלמדתי אצל מאמנים אחרים במשך שנים", והעונה נפתחה מצוין ברמה האישית. אולם לקראת סיומה מערכת היחסים מעט דעכה, ועל פי דיווחים בליטא המאמן היה זה שלא רצה אותו לעונה נוספת, למרות שעדיין היה חתום.

"נייט שחקן חכם שיודע לעבוד קשה, אחד שתמיד נשאר לעבוד על המשחק שלו אחרי אימונים. קיוויתי שהוא יהפוך לבוס שלנו בקו האחורי, אבל זה לא תמיד הצליח", סיפר יאסיקביצ'יוס בסיום העונה.

נייט וולטרס. GettyImages
חברים קרובים. וולטרס עם יאניס אנטטוקומפו/GettyImages
נייט וולטרס. GettyImages
שיאן האסיסטים של המכללה, וסגן מלך הסלים. וולטרס במדי דרום דקוטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully