וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות עם איראן: שר ההגנה בממשל טראמפ לא ימשיך בתפקידו

18.6.2019 / 21:12

נשיא ארה"ב הודיע כי שנהאן, שמונה לתפקיד הזמני בסוף השנה שעברה, לא ימונה לשר ההגנה "כדי לבלות עם משפחתו". זאת, על רקע דיווח שבעבר ה-FBI בדק חשד לאלימות במשפחה. בכך תתארך התקופה שבה הפנטגון מתנהל ללא הנהגה קבועה. מזכיר הצבא מרק אספר יחליף אותו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שר ההגנה בפועל בממשל האמריקני, פטריק שנהאן, החליט לוותר על המינוי הקבוע לתפקיד - כך הודיע הערב (שלישי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא האמריקני הוסיף כי מזכיר הצבא, מרק אספר, יחליף אותו בינתיים כשר ההגנה בפועל.

לדברי טראמפ, החלטתו של שנהאן נובעת מרצונו לבלות זמן רב יותר עם משפחתו. זוהי התקופה הארוכה ביותר בארצות הברית ללא שר הגנה קבוע, וכעת היא צפויה להימשך עוד יותר. שאלת המינוי העתידי של שר ההגנה מפזרים אי-ודאות בפנטגון בימים שבהם גוברת המתיחות מול איראן. מחליפו של שנהאן, אספר, נחשב למועמד מוביל לתפקיד.

עוד בוואלה! NEWS:
הסכם הגרעין קורס? כל מה שצריך לדעת על ההחלטה של איראן
פומפאו: לא רוצים מלחמה, אך אין ספק שאיראן אחראית לתקיפת המכליות
אחרי תקיפת המכליות: סנאטור רפובליקני קרא לפעולה צבאית נגד איראן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לצד שר ההגנה בפועל פטריק שנהאן ב-22 במרץ 2019. רויטרס
לא ימשיך בתפקידו. שנהאן לצד טראמפ/רויטרס

מבקריו של טראמפ העלו סימני שאלה לגבי העובדה ששנהאן, ללא מינוי קבוע שקיבל את אישור הסנאט, מחזיק בכוח לעמוד מול טראמפ אם יחולו חילוקי דעות ביניהם לגבי האסטרטגיה הצבאית. למנכ"ל בואינג לשעבר לא היה ניסיון עבר בענייני ביטחון לאומי לפני שנבחר על ידי שר ההגנה לשעבר, ג'יימס מאטיס, להתמנות לסגנו. עם פרישתו של מאטיס מהתפקיד בסוף שנת 2018, מונה שנהאן להחליף אותו זמנית.

ההחלטה מגיעה אחרי שדווח ב-USA Today כי בבולשת הפדרלית (FBI) בדקו בעבר חשד לאלימות במשפחה בין שנהאן לבין רעייתו לשעבר, כחלק מבדיקת הרקע למינויו בפנטגון. שנהאן טען כי הוא "מעולם לא הרים את ידו" על אשתו. עם זאת, על פי הדיווח, הוא ואשתו טענו שבעבר הוכו אחד על ידי השנייה.

עוד באותו נושא

מסר לאיראן: ארה"ב שולחת עוד אלף חיילים למזה"ת; פורסם תיעוד חדש מהמפרץ

לכתבה המלאה
מזכיר הצבא האמריקני מרק אספר בבית הנבחרים ב-2 באפריל 2019. AP
יחליף את שנהאן בינתיים. אספר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully