וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור משחור: "גברים בשחור: אינטרנשיונל" הוא נפילה ענקית

16.6.2019 / 1:42

אחרי שלושה פרקים מצוינים, סדרת סרטי "גברים בשחור" מתרסקת בגלגול החדש שלה, שמנסה לקחת אותה לכיוון צעיר ובינלאומי יותר, אבל עושה זאת עם תסריט ברמה מנטלית של בני שלוש ואפקטים שנראה כאילו עלו חמש פרוטות

פורום פילם
דירוג כוכבים לסרטים - 1 כוכבים. ., עיבוד תמונה
דירוג כוכבים לסרטים - 1 כוכבים/עיבוד תמונה, .

שבוע בלבד לאחר "אקס-מן: הפניקס האפלה", כבר קם לו מתחרה על תואר סרט ההמשך המיותר והמאכזב של חודש יוני. הפעם מדובר ב"גברים בשחור: אינטרנשיונל", הפרק הרביעי בסדרת הסרטים, שכל שלושת גלגוליה הקודמים היו מוצלחים ביותר, מה שהופך את הנפילה כאן לחזקה וכואבת במיוחד.

הסרט הראשון, כזכור, יצא באמצע שנות התשעים והתבסס על הקומיקס של לואל קנינגהם כדי להציג את סיפורם של סוכנים מיוחדים, לובשי שחורים, שמתמודדים עם החייזרים השורצים ללא ידיעתנו בעולמנו: הם נלחמים במחרחרי המלחמה, כורתים בריתות עם שוחרי השלום ובעיקר דואגים להסתיר את קיומם של החוצנים מרוב האנושות.

הפעולה האחרונה מתבצעת בעיקר באמצעות מחיקון מיוחד, שדי בלחיצה עליו כדי למחוק את הזיכרון הרלוונטי מכל מי שנתקל בחייזר. כמעט כל הביקורות הבינלאומיות על "גברים בשחור: אינטרנשיונל" קטלניות וכמעט כולן משתמשות במשחקי המילים "את הסרט הזה תרצו לשכוח/הסרט הזה נשכח לחלוטין" וכדומה, אז אנחנו נמנע מהן.

כך או כך, בשני הפרקים הראשונים כיכב הצמד המושלם וויל סמית' וטומי לי ג'ונס. בפרק השלישי הצטרף ג'וש ברולין המצוין גם כן, ושלושתם נעדרים מ"גברים בשחור: אינטרנשיונל", שכמשתמע משמו מנסה להפוך את הסרטים לבינלאומיים יותר, ובלי קשר לכך, גם צעירים יותר. הפעם, את שני הגיבורים מגלמים כריס המסוורת' (ת'ור בסרטי מארוול) וטסה תומפסון (שכבר הופיעה בצידו ב"תור: ראגנארוק"), שניים מן הכוכבים הלוהטים והמבטיחים בהוליווד.

גברים בשחור: אינטרנשיונל. פורום פילם,
רצף בדיחות קרש. מתוך "גברים בשחור: אינטרנשיונל"/פורום פילם

תומפסון מגלמת כאן צעירה שבילדותה נתקלה בפולשים מן החלל החיצון. משום מה המחיקון לא הופעל עליה, כך שהאירוע הותיר בה חותם עז, וכל חייה היא חלמה להצטרף לסוכנות לובשי השחורים. ההזדמנות לכך מגיעה כשהיא נשלחת לתקופת מבחן: המשימה שלה תהיה להצטוות בלונדון לסוכן מוכשר אך פוחז בגילומו של המסוורת', ויחדיו להילחם באיום חדש על שלום היקום, שמתעצם לאחר ההבנה כי ייתכן וישנה חפרפרת בשורות היחידה המיוחדת.

ייאמר לזכות הסרט, שלכל הפחות קל להצביע על מה לא עובד בו, שכן הפגמים כאן כה רבים ומובהקים: בין המסוורת' לתומפסון אין שום כימיה, וגם כשהם ביחד, נראה שכל אחד נמצא בחדר אחר; שחקני המשנה, בראשם ליאם ניסן ואמה תומפסון (אין קשר משפחתי לטסה) פועלים על טייס אוטומטי, ובכל מקרה אין להם עם מה לעבוד; התסריט שטוח ומטופש, ברמה מנטלית של גנון, ומציג רצף איום של בדיחות קרש - מביך לשבת באולם ולשמוע את דממת המוות מול הניסיונות להצחיק; האפקטים עלובים, כאילו יצאו מסרט אייטיז זניח, וכל החייזרים ללא יוצא מן הכלל כעורים; אחד מהם, שהופך למעין עוזר אישי של צמד הגיבורים, הוא מן הדמויות המעצבנות שנראו על המסך מאז ג'אר ג'אר בינקס.

גברים בשחור: אינטרנשיונל. פורום פילם,
מתרחש במרקש, אבל באותה מידה היה יכול להתרחש בנס ציונה. מתוך "גברים בשחור: אינטרנשיונל"/פורום פילם

נוסף לכך, "גברים בשחור: אינטרנשיונל" גם לא מקיים את ההבטחה הטמונה בשמו. הגיבורים אמנם מדלגים בין לונדון, פריז, נאפולי ומרקש - אבל אין לכך שום משמעות, כי התסריט, הצילום והבימוי של פ.גארי גריי לא מנצלים את זירות ההתרחשות הללו בשום צורה, ובאותה מידה יכול היה הסרט להתרחש באלבמה או סתם באולפן.

"גברים בשחור: אינטרנשיונל" בקיצור, נחות משמעותית לעומת קודמיו, ובניגוד אליהם, לא מדליק ולא מצחיק. למרות כל זה, אפשר למצוא בו נקודה מעניינת אחת: מדובר בדוגמה נדירה ביותר לסרט קיץ הוליוודי, בו אין שום אובייקטיביזציה של הדמות הנשית, ולעומת זאת יש החפצה בלתי פוסקת של המסוורת', שנתוניו הפיזיים אכן מזמינים זאת.

ראוי גם לציין שאין פה ולו ניצוץ של מתח מיני בין שני הגיבורים, וגם זה דבר חריג למדי במונחים הוליוודיים. בקיצור: כיאה ל-2019, יש כאן גישה מעניינת למיניות ולמאזן הכוחות בין המינים. חבל רק שהיא מתבזבזת על סרט כה זניח.

גברים בשחור: אינטרנשיונל. פורום פילם,
אפס כימיה. מתוך "גברים בשחור: אינטרנשיונל"/פורום פילם
גברים בשחור: אינטרנשיונל. פורום פילם,
עוד יום במשרד. מתוך "גברים בשחור: אינטרנשיונל"/פורום פילם
גברים בשחור: אינטרנשיונל. פורום פילם,
לשחקנים המעולים אין עם מה לעבוד. מתוך "גברים בשחור: אינטרנשיונל"/פורום פילם
גברים בשחור: אינטרנשיונל. פורום פילם,
געגועים לוויל סמית'. מתוך "גברים בשחור: אינטרנשיונל"/פורום פילם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully