וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהחלטה היסטורית: בוטסואנה ביטלה את האיסור על יחסים חד-מיניים

בפסיקה חשובה עבור קהילת הלהט"ב ביבשת כולה, קבע בית המשפט העליון כי החוקים שהעבירה בריטניה בעת ששלטה על המדינה מפלים ואינם חוקתיים. "זה נפלא שאזרחי בוטסואנה לא ייחשבו עוד לפושעים רק בגלל מי שהם ומי שהם אוהבים"

פעילה למען הקהילה הגאה בבית המשפט העליון של בוטסואנה, 11 ביוני 2019. טוויטר, אתר רשמי
פעילה למען הקהילה הגאה בבית המשפט היום/אתר רשמי, טוויטר

בית המשפט העליון של בוטסואנה ביטל היום (שלישי) חוקים האוסרים על קיום יחסי מין חד-מיניים. הפסיקה מהווה ניצחון גדול לקהילת הלהט"ב באפריקה, והיא מגיעה כחודש אחרי שבית המשפט העליון בקניה הותיר על כנם חוקים דומים שעברו בתקופה הקולוניאלית.

בית המשפט העליון במדינה הדרום אפריקנית ביטל את החוקים שקבעו עונש של עד שבע שנות מאסר על מי שיורשע בקיום יחסי מין חד-מיניים, ואמר כי הם אינם חוקתיים. בכך הצטרפה בוטסואנה לאנגולה, מוזמביק ואיי סיישל שביטלו בשנים האחרונות חוקים דומים.

"כבוד האדם נפגע כשקבוצות מיעוט נדחקות לשוליים", קבעו שלושת השופטים בהחלטתם שהתקבלה פה-אחד. השופט מייקל אלבורו, שהקריא את ההחלטה, אמר כי החוקים היו מפלים ואמר כי "נטייה מינית היא לא הצהרה אופנתית, אלא חלק חשוב מאישיותו של אדם".

העתירה נגד החוק, שהושת על ידי בריטניה ב-1965 בזמן ששלטה במדינה, הוגשה על ידי סטודנט שאמר כי חלו שינויים בחברה מאז וכי פתוחה יותר ליחסים חד-מיניים. ארגוני זכויות אדם בירכו על ההחלטה, שאותה תיאר כצעד משמעותי עבור זכויות הקהילה הגאה ביבשת שבה עדיין קיימת אפליה קשה נגדה. ב-29 מדינות קיום יחסי מין חד-מיניים עדיין לא חוקיים, ובחלקן אף ניתן לגזור עונש מוות על כך.

"זה נפלא שאזרחי בוטסואנה לא ייחשבו עוד לפושעים רק בגלל מי שהם ומי שהם אוהבים", אמר מוליה מוואנאנינדה, סגן מנהל תחום דרום אפריקה בארגון אמנסטי. "על הרשויות ליישם באופן מידי את הפסיקה הפרוגרסיבית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully