וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 37: טוני פארקר הודיע על פרישה מכדורסל

אחד האירופאים הגדולים בכל הזמנים זכה בארבע אליפויות עם הספרס: "הרגשתי שאם אני לא יכול להתחרות על אליפות, עדיף לפרוש"

עריכת וידאו: מתן חדד

טוני פארקר, אחד האירופאים הגדולים בתולדות ה-NBA, הודיע היום (שני) על פרישה מכדורסל בגיל 37. "החלטתי שאני לא הולך לשחק יותר כדורסל", אמר הרכז הצרפתי הנפלא. "הרבה דברים הובילו אותי להחלטה הזו. בסופו של דבר הרגשתי שאם אני כבר לא יכול להיות טוני פארקר ולהתחרות על אליפות, אני לא רוצה לשחק יותר כדורסל".

כשנשאל מתי הבין שהוא כבר לא יכול להיות טוני פארקר הישן והטוב, השיב: "העונה שעברה היתה קשה מאוד עבורי. נהניתי מאוד בשארלוט, אבל זה היה מאוד שונה מ-17 שנותי עם הספרס. בסוף העונה ידעתי שזהו זה. משחק הכדורסל הוא עבור הצעירים".

אחרי דווין וויד ודירק נוביצקי, הליגה איבדה עוד אגדה. אלא שבניגוד אליהם, פארקר לא רצה וגם לא רוצה סיבוב פרידה: "מבחינתי זה אחרת, כי דווין עשה את זה עם גופיה של מיאמי ודירק עם גופיה של דאלאס. מבחינתי, להגיד שלום היה לעשות את זה בגופיה של סן אנטוניו. אני מרגיש מבורך ששיחקתי בקבוצות מצוינות, עם חברים מצוינים לקבוצה ומאמן מצוין. השנה הזו בשארלוט הבהירה לי כמה מה שהיה לנו בסן אנטוניו היה מיוחד. רק לפני יומיים שיחקתי טניס עם טים דאנקן ומאנו ג'ינובילי ודיברנו על הימים ההם".

שחקן סן אנטוניו ספרס ב-2007 טוני פארקר. GettyImages
אגדה. פארקר ב-2007/GettyImages

הרכז הצרפתי מתכנן להמשיך להתגורר בסן אנטוניו ולבלות חלק מזמנו בצרפת, שם ימשיך לשמש כנשיא וילרבאן. "רציתי לשחק 20 עונות ואני חושב שעדיין יכולתי. היתה לי עונה טובה עם ההורנטס, אבל לא ראיתי טעם להגיע ל-20 עונות".

פארקר (37, 1.88 מ') נבחר במקום ה-28 של דראפט 2001 והפך אט אט לאחד החלקים החשובים ביותר בשושלת הגדולה של שנות האלפיים. ב-2007 נבחר ל-MVP של סדרת הגמר, ובארון התארים שלו ניתן למצוא גם ארבע אליפויות, שש הופעות באולסטאר וארבע הופעות בחמישייה השנייה של העונה. לפני שנה עזב את הספרס לטובת שארלוט והעמיד ממוצעים של 9.5 נקודות ו-3.7 אסיסטים למשחק. בסך הכל, עומדים ממוצעי הקריירה שלו על 15.5 נקודות (49 אחוז מהשדה), 2.7 ריבאונדים ו-5.6 אסיסטים למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully