וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: השליח הצפון קוריאני לשיחות הגרעין "שהוצא להורג" חי

4.6.2019 / 15:07

ברשת CNN ציטטו גורמים עלומי שם שאמרו כי קים יוק צ'ול נמצא במעצר, ולא כפי שדווח בעיתון דרום קוריאני. עם זאת, הוא עדיין עלול לספוג עונש כבד על תפקידו בפסגה הכושלת עם ארה"ב בפברואר. גם אחותו של קים נראתה בציבור אחרי תקופה ארוכה

עריכה: איתי עמרם

השליח של קוריאה הצפונית לשיחות הגרעין עם ארצות הברית בחיים, אך נמצא במעצר ונחקר בשל תפקידו בפסגה הכושלת בווייטנאם - כך דיווחה היום (שלישי) רשת CNN. זאת בניגוד לדיווח בעיתון דרום קוריאני ביום שישי האחרון, שלפיו קים יוק צ'ול הוצא להורג. בימים האחרונים יצאו דיווחים סותרים על שינויים בהנהגת המדינה הקומוניסטית המבודדת. ב-CNN, שציטטו כמה גורמים עלומי שם, אמרו כי הוא עדיין עלול לספוג "עונש חמור".

ביום שישי דווח בעיתון הדרום קוריאני צ'וסון איבו כי קים יוג צ'ול הוצא להורג במרץ, לפי גורם עלום שם המעורה במצב. עם זאת, גורמים אחרים אמרו לרויטרס כי השליח לשיחות נענש, אך אין עדויות לכך שהוא הוצא להורג.

לקריאה נוספת בנושא
בכיר צפון קוריאני שדווח כי נשלח למחנה עבודה נראה לצד קים

קים יוק צ'ול, ראש צוות המו"מ של קוריאה הצפונית עם ארה"ב, בהאנוי, 23 בפברואר 2019. רויטרס
קים יוק צ'ול, ראש צוות המו"מ של קוריאה הצפונית עם ארה"ב, בהאנוי, 23 בפברואר 2019/רויטרס

באותו דיווח נאמר כי השליח הקודם לשיחות הגרעין, קים יונג צ'ול, נשלח למחנה עבודה, אך אתמול הוא נראה בהופעה לצדו של המנהיג קים ג'ונג און. הופעתו המחודשת של קים יונג צ'ול, שהיה אחד מ-12 "גורמים בכירים" שליווה את המנהיג ואת אשתו למופע אומנות חובבני של נשות קציני צבא, מאותתת שראש הביון לשעבר נותר שחקן בולט במבנה הכוח החשאי במדינה הקומוניסטית. ב-CNN דווח היום כי קים יונג צ'ול כמעט ש"איבד לחלוטין" את סמכותו מאז הפסגה בהאנוי, אולם לא נשלח למחנה עבודה.

קים יו ג'ונג, אחותו של הרודן הצפון קוריאני, נראתה אף היא היום, כשהיא ישבה לצדו של קים ושל אשתו באירוע רשמי. זאת אחרי היעדרות מתיעודי כלי התקשורת הרשמיים בתקופה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully