וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר עם שרה נתניהו בפרשת המעונות: תשלם 55 אלף שקל למדינה

29.5.2019 / 14:48

רעיית ראש הממשלה הגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות לאחר חודשים רבים של גישור, במסגרתו תורשע בניצול בתחבולה של טעות הזולת ללא מרמה. נתניהו נאשמה כי פעלה לנפח הוצאות בעלות של יותר מ-350 אלף שקל

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

שרה נתניהו חתמה היום (רביעי) על הסדר טיעון עם הפרקליטות בפרשת המעונות ותשלם 45 אלף שקלים לקופת המדינה, וקנס בסך 10,000 שקלים. כמו כן, רעיית ראש הממשלה תורשע בניצול בתחבולה של טעות הזולת ללא מרמה. ההסדר צפוי להיות מוגש בקרוב לנשיא בית משפט השלום, אביטל חן, אולם טרם נקבע לכך מועד. כמו כן הושג הסדר גם עם הנאשם השני בפרשה, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר עזרא סיידוף.

במסגרת הפרשה הואשמה נתניהו כי פעלה לנפח הוצאות כשהזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות ממסעדות יוקרה בעלות כוללת של יותר מ-350 אלף שקלים, תוך עקיפה מכוונת של הנוהל שאוסר הזמנת מזון כשבמעון מועסקת מבשלת. בשבוע שעבר דווח בחברת החדשות כי הפרקליטות דרשה שנתניהו תשלם 100 אלף שקלים - שכוללים את הקנס ואת ההחזר לקופת המדינה - בעוד ההצעה שהציג סנגורה של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, היתה לשלם אלף שקלים בלבד.

לקריאה נוספת בנושא
פרשת המעונות: מגעים מתקדמים לקראת הסדר עם שרה נתניהו
עדות העוזרת של מילצ'ן: "נתניהו דרש - עשי מה ששרה אומרת"

שרה נתניהו, במהלך משפטה,  בעניינן  ניפוח הוצאות המעון בבית משפט שלום, ירושלים 7 באוקטובר 2018. רויטרס
הסדר טיעון. נתניהו/רויטרס

חקירת פרשת המעונות החלה באמצע 2015, לאחר שמבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, חשף אי סדרים בניהול מעון ראש הממשלה, והעביר אותם ליועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין. בסוף אותה שנה נחקרה נתניהו באזהרה.

בתחילה כללה הפרשה עוד כמה תתי-פרשות, מלבד הזמנת הארוחות. בין היתר נחקרה נתניהו בחשד שחשמלאי בשם אבי פחימה, שהכיר את בני הזוג נתניהו על רקע היותו פעיל ליכוד, ביצע עבודות בביתה הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה, לכאורה בניגוד לנהלים. חשד נוסף היה כי נתניהו העסיקה מטפלת שסעדה את אביה לפני מותו, והטילה את ההוצאות על כספי משלם המסים, וחשד שלישי נגע לרהיטי גן שנרכשו כביכול עבור מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים, אף בפועל הועברו לביתם הפרטי של בני הזוג בקיסריה.

במאי 2016 העבירה המשטרה את סיכום החקירה לפרקליטות מחוז ירושלים, ובספטמבר 2017, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא שוקל להעמיד לדין את נתניהו וסיידוף בכפוף לשימוע. בהודעתו הסביר מנדלבליט כי לא נמצאו די ראיות כדי להעמיד לדין את נתניהו בתתי-הפרשות האחרות, מלבד הזמנת הארוחות.

עוד באותו נושא

"לדפוק את ראש הממשלה": תמלילי חקירות נתניהו נחשפים

לכתבה המלאה
חקירות שרה נתניהו ועזרא סיידוף , בימ"ש השלום ירושלים, 7 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
סיידוף/ראובן קסטרו

נתניהו העלתה בשימוע שנערך לה בינואר 2018 מספר טענות עובדתיות ומשפטיות. בין היתר, נטען כי מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, הוא שהזמין וצרך את הארוחות - ולא משפחת נתניהו. בנוסף נטען כי הנוהל שאסר על הזמנת ארוחות כאשר במעון הרשמי הועסקה מבשלת, הוא נוהל פנימי של "ועדת השלושה" במשרד ראש הממשלה, שכלל לא הייתה מוסמכת לקבלו - ולכן הוא חסר כל תוקף. הטיעונים נדחו על ידי היועמ"ש, שביוני האחרון הגיש את כתב האישום נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully