וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: הפועל אשדוד עשתה היסטוריה עם אליפות ראשונה

הקבוצה הדרומית הפסידה רק 36:32 למכבי ראשון לציון במשחק החמישי וזכתה בתואר בזכות הפרש שערים עדיף. תואר ראשון לקבוצת גברים כלשהי בעיר

שחקני הפועל אשדוד חוגגים זכיה באליפות. דני מרון
האלופה הכי דרומית שהייתה בליגת העל בכדוריד. הפועל אשדוד חוגגת/דני מרון

הפועל אשדוד עשתה הערב (שלישי) היסטוריה בכדוריד הישראלי, כשזכתה באליפות הראשונה בתולדותיה שהיא גם האליפות הראשונה של קבוצת גברים כלשהי בעיר. הקבוצה של אולג בוטנקו הגיעה למשחק החמישי בסדרת הגמר מול מכבי ראשון לציון המנוסה בידיעה כי גם הפסד בשבעה שערים יספיק לה כדי לחגוג, אבל לא נתנה למארחת צ'אנס וחתמה סדרה נפלאה מבחינתה עם הפסד 36:32 בלבד ומסיבה אדומה בבית מכבי.

טומיסלב סטויקוביץ' שוער הפועל אשדוד בכדוריד עם פרס ה-MVP של הסדרה. דני מרון
ה-MVP של הגמר. השוער טומיסלב סטויקוביץ'/דני מרון

הצהובים מעיר היין הגיעו לגמר הפלייאוף עם יתרון ביתיות וניצחו 24:25 במשחק הראשון, אבל הפסידו באשדוד 28:26, סיימו ב-26:26 במשחק השלישי וביום שישי האחרון ביקרו באשדוד והפסידו 29:22. כך עמד יתרונה של אשדוד על 1:2 במפגשים ועוד שמונה שערים, ושחקניו של סער פרנקל נזקקו לניצחון בתשעה שערים הערב כדי להשיג אליפות מספר 15 למועדון. למרות התחלה מבטיחה ויתרון 3:7 מוקדם, הצהובים לא התקרבו מעבר לכך. ה-MVP של הסדרה טומיסלב סטויקוביץ' כיכב בשערה של אשדוד, גאבור לנגהאנס וטל הרשקוביץ סיפקו את השערים, וההגנה האדומה הצליחה לתסכל את שחקני מכבי ראשון לציון.

אשדוד אפילו השיגה יתרון ראשון רבע שעה לסיום המשחק, והכרטיס האדום שספג ולדי קופמן סימל את קריסתה של הפייבוריטית הגדולה ואובדן הסיכוי להשלים דאבל אחרי הזכייה בגביע. גם הגדלת הפער לחמישה שערים לקראת הסיום, לא עזרה לפרנקל ושחקניו כדי לייצר דרמה.

מעטים נתנו צ'אנס לאשדוד בתחילת הסדרה, אבל בסופו של דבר הקבוצה שסיימה שלישית בעונה הסדירה הייתה הטובה יותר בחמשת המשחקים וקיבלה את הצלחת בצדק. לראשונה מאז 1984, יש לענף הכדוריד אלופה שהיא לא מראשון לציון או תל אביב. ברכות לאלופה החדשה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נתנאל מלול קפטן הפועל אשדוד בכדוריד מניף את צלחת האליפות. דני מרון
פרש עם הנפה. הקפטן נתנאל מלול/דני מרון

סטטיסטיקה

כבשו למכבי ראשון לציון: איבן קראצ'יץ' 6 (מ-9), ירמי סידי 6 (מ-10, חמישה פנדלים), רם טורקניץ 5 (מ-8), רותם סגל ורסטקו סטויקוביץ' 4 כל אחד, ולדי קופמן ועומר גרא 3 כל אחד, מרקו מאטיץ' ובר מסורי 2 כל אחד, שניר נציה 1.

כבשו להפועל אשדוד: טל הרשקוביץ 7 (מ-11), גאבור לנגהאנס 6 (מ-11), דור קלדרון 5 (מ-5), יוסי ביטרמן ושרון שלם 4 כל אחד, אדיר כהן 2, עומרי קושמרו, יותם טל, שי הרשקוביץ ומתן כהן 1 כל אחד.

רסטקו סטויקוביץ' שחקן מכבי ראשון לציון בכדוריד. דני מרון
קיבל תגובה להצהרה השחצנית. רסטקו סטויקוביץ'/דני מרון

התגובות

יותם טל הגיב להצהרה של רסטקו סטויקוביץ', שטען כי אשדוד לא יכולה להתחרות עם מכבי ראשון לציון, וסיפק עקיצה באנגלית למצלמות: "העונה, מכבי לא יכולה להתחרות איתנו".

אולג בוטנקו חגג אליפות ראשונה כמאמן: "היה כל כך קשה וזה כל כך מתוק. מה שהחבר'ה האלה עשו העונה פשוט מדהים. עשיתי דרך ארוכה לדבר הזה, אני מאוד מתרגש. מחר כבר נתחיל לחשוב על הנבחרת".

מצטיין הסדרה, השוער טומיסלב סטויקוביץ': "עשינו את זה! אנחנו נצחיים. הפרס האישי פחות חשוב מהזכייה באליפות. אשדוד הפכה לחשובה, ואני הפכתי לחשוב יחד איתה. בכל משחק ומשחק האמנו יותר ויותר שאפשר לעשות את זה. אולג הכין טקטיקה מדהימה, במיוחד בגמר".

המאמן המפסיד סער פרנקל: "עצוב, מאכזב, כישלון. אני לא מתחבא מאחורי כישלונות. שנתיים במכבי ראשון לציון לא להביא אליפות, עם התנאים שהציבו לי? זה כישלון גדול, גם אישי שלי. היינו הקבוצה הכי דומיננטית בליגה, אנשים שוכחים שהעפנו את סטיאווה בוקרשט מאירופה וניצחנו בסן רפאל. אשדוד בדינמיקה הייתה טובה מאיתנו, מגיע להם ברכות. נלך לעשות חושבים".

יוסי ביטרמן שחקן הפועל אשדוד בכדוריד. דני מרון
יש אליפות. יוסי ביטרמן/דני מרון

מחצית ראשונה

מכבי ראשון לציון עלתה בידיעה שיש לה בור גדול לצאת ממנו, ופתחה טוב עם שערים של ולדי קופמן והבוסני איבן קראצ'יץ', למרות הרחקתו של השוער דן טפר לשתי דקות. קראצ'יץ' הוסיף עוד שער, אבל אדיר כהן סיפק שתי חסימות בהגנה וגם שער שצימק ל-3:2 עבור אשדוד והרגיע את ההתלהבות של המארחת. למרות זאת, ראשון לציון המשיכה באגרסיביות שלה ואחרי 13 דקות קיזזה את ההפרש בחצי עם שער של רותם סגל הצעיר, שקבע 3:7.

המארחת כבר עמדה על מחצית הדרך לסגירת ההפרש, אלא שאז נכנס גאבור לנגהאנס הגרמני לפעולה ועם שלושה שערים צימק להפרש שער בלבד, כשעומרי קושמרו כובש ממגרש שלם והשוער סטויקוביץ' גם עצר פנדל של רסטקו סטויקוביץ' המאכזב בסדרת הגמר. יותם טל השווה ל-11:11 ושלח את מאמן המארחת סער פרנקל לבקש פסק זמן. מכבי ראשון לציון חזרה להוביל, אבל לא הצליחה לברוח בעיקר בגלל השוער סטויקוביץ' שהגיע לתשע עצירות, והסתפקה ב-14:16 במחצית.

איבן קראצ'יץ' שחקן מכבי ראשון לציון בכדוריד. דני מרון
הפער נסגר. איבן קראצ'יץ'/דני מרון

מחצית שנייה

גם בפתיחת המחצית השנייה לא הצליחה מכבי ראשון לציון לברוח, כששערים יפים של אדיר כהן ולנגהאנס הקטינו ל-18:17 מול פנדלים של ירמי סידי. טל הרשקוביץ צימק ל-21:20 ושוב המארחים הלחוצים נאלצו להזעיק פסק זמן, ובחזרה ממנו הצליח הרשקוביץ גם להשוות. הלחץ המשיך להשפיע על שחקניו של פרנקל, וכשנותרו 16 דקות לסיום היה זה לנגהאנס המצוין שהעניק לאשדוד יתרון ראשון: 22:23.

העצבים של ראשון לציון באו לידי ביטוי עם מכה חזקה של קופמן לעבר לנגהאנס. קופמן התנצל, אבל ראה אדום מוצדק וסיים את המשחק כשנותרו 12 דקות וחצי על השעון וביתרון 24:25 של קבוצתו. אשדוד נותרה בחיסרון של שני שחקנים והצהובים הצליחו לפתוח שוב פער של ארבעה שערים עם גול של קראצ'יץ', שהעלה ל-27:31 כשנותרו ארבע דקות לסיום. רם טורקניץ עם שערו השלישי העניק את יתרון השיא: 27:32. רק שלושה שערים חסרו לראשון לציון כדי לכפות הארכה, אלא שדור קלדרון ויוסי ביטרמן הרגיעו וצימקו, סטויקוביץ' הוסיף עוד עצירה וטל הרשקוביץ הקטין ל-33:30 וחגג עם הקהל. רק 32:36 למכבי ראשון לציון בסיום, ואליפות היסטוריה להפועל אשדוד.

טל הרשקוביץ שחקן הפועל אשדוד בכדוריד. דני מרון
נתן את האות לחגיגה. טל הרשקוביץ/דני מרון
אולג בוטנקו מאמן הפועל אשדוד בכדוריד. דני מרון
אחרי חמישה גביעים, יש לו גם אליפות ראשונה כמאמן. אולג בוטנקו/דני מרון
סער פרנקל מאמן מכבי ראשון לציון בכדוריד. דני מרון
הודה בכישלון. סער פרנקל/דני מרון
יותם טל שחקן הפועל אשדוד בכדוריד. דני מרון
לא שכח את האמירה של יריבו. יותם טל/דני מרון
שחקני מכבי ראשון לציון בכדוריד מאוכזבים. דני מרון
דרסו את הליגה בעונה הסדירה, אבל כשלו בגמר. שחקני מכבי ראשון לציון/דני מרון
טומיסלב סטויקוביץ' שוער הפועל אשדוד בכדוריד. דני מרון
"אנחנו נצחיים". טומיסלב סטויקוביץ'/דני מרון
נתנאל מלול קפטן הפועל אשדוד בכדוריד. דני מרון
סיום חלומי. נתנאל מלול/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully