וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שח"ם מאיימת לעצור את הפקת העונה השלישית של "שטיסל"

21.5.2019 / 15:11

הפקת העונה השלישית של הסדרה "שטיסל" של yes בסכנה: שח"ם ארגון השחקנים מאיים כי ימנע את ההפקה אם השחקנים לא יקבלו תמורה נוספת על מכירת סדרות לחו"ל, כך נודע לוואלה! תרבות. זאת על רקע מכירת "שטיסל" לנטפליקס

שגיא בן נון, צילום: עידו שחם, עריכה: רן צימט

הפקת העונה השלישית של הסדרה "שטיסל" של yes בסכנה: שח"ם ארגון השחקנים מאיים כי ימנע את ההפקה אם השחקנים לא יקבלו תמורה נוספת על מכירת סדרות לחו"ל, כך נודע לוואלה! תרבות. זאת בעקבות מכירת "שטיסל" לנטפליקס, ואי הענקת תמורה נוספת לשחקנים המשתתפים בסדרה, ועל רקע העובדה שבינואר נחתם הסכם בין שח"ם לקשת המסדיר את תשלום התמורה הנוספת לשחקנים בגין מכירת סדרות בהשתתפותם לחו"ל.

במכתב חריף ששלח לפני שבועיים מנכ"ל שח"ם, אורי רשטיק, למנכ"ל yes, רן גוראון, נכתב בין השאר: "בימים אלו מפיקה חברת שידורי yes בשיתוף באמצעות חברת 'אבוט המאירי תקשורת' את העונה השלישית של הסדרה 'שטיסל'. הפקת העונה השלישית מגיעה בעקבות שתי עונות קודמות ומוצלחות של הסדרה, שבנוסף לשידורן בערוצי yes הן נמכרו בהצלחה לחברת נטפליקס ושודרו בפלטפורמה הכלל-עולמית שלה (...) נכון להיום, השחקנים הישראליים המהווים חלק אינטגרלי ומהותי מהיצירה, לא מקבלים כל תמורה נוספת בגין מכירת הסדרה שבהשתתפותם לחו"ל, וזאת כאשר הביצועים שלהם נחשפים לעתים לקהל פוטנציאלי של מיליונים רבים של צופים. כבר ייאמר כי אנחנו סבורים כי היעדר תשלום תמורה נוספת לשחקנים בגין מכירה של סדרות הכוללות את ביצועיהם לגופי שידור במדינות זרות, הוא לא הוגן ומהווה ניצול כואב של השחקנים הישראליים".

שטיסל. יח"צ,
נחשפת להמונים ברחבי העולם. הסדרה "שטיסל"/יח"צ

"על פי בדיקת עומק מקיפה שערכנו", הוסיף מנכ"ל ארגון השחקנים במכתבו, "הרי שישראל ניצבת בודדה בעניין זה, לעומת מצב הדברים בשאר מדינות העולם, לרבות מדינות אירופה וארצות הברית, אשר במדינות אלו ישנו מנגנון מוסדר של הענקת תמורה נוספת לשחקנים מקומיים בגין מכירת סדרות מקומיות לגופי שידור במדינות זרות (...) בעיני שח"ם, לא ניתן בצד אחד של הדברים לנופף בגאווה בקידום היצירה הישראלית בעולם, ובצד שני לנצל של השחקנים הישראליים, המהווים חלק מהותי מאותה יצירה ישראלית. לאור האמור לעיל, החליט הוועד המנהל של שח"ם כי ללא הסדרה של הנושא מול חברת yes, ארגון שח"ם יורה לשחקנים החברים בארגון לא לחתום על חוזי ההשתתפות בהפקה, עד להסדרת נושא התמורה המגיעה לשחקנים בגין מכירת ביצועיהם בסדרה לחו"ל, וכן יפעל לשם כך בכל האמצעים הכשרים האחרים העומדים לרשותו".

אורי רשטיק אומר לוואלה! תרבות: "אם yes לא יכירו בכך ששחקנים זכאים לתמורה נוספת בגין מכירת סדרות לחו"ל, הפקת העונה השלישית של 'שטיסל' לא תצא לדרך. אנו קוראים ל-yes להיכנס למו"מ מיידי".

מ-yes נמסר בתגובה: "אנו לא מנהלים את עניינו המסחריים באמצעות כלי התקשורת". טרם התקבלה תגובת חברת אבוט המאירי.

עוד באותו נושא

משחקי הכס המסתובב: דורון מדלי ונסרין קדרי מצילים את "דה וויס"

לכתבה המלאה
אורי רשטיק מנכ"ל שח"ם, ארגון השחקנים. שח"ם,
אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם/שח"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully