וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי האירוויזיון ייתכנו קיצוצים, אין לי הסבר למה הממשלה נגדנו"

16.5.2019 / 16:00

אין לו הסבר רציונלי למה נתניהו לא סייע במימון האירוויזיון, אך מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ מבהיר שלא תהיה ברירה אלא לבטל הפקות ולהיערך לקיצוצים. בריאיון סוער הוא מדבר על מדונה ("רציתי את קולדפליי"), גאולה ולוסי איוב, ומהמר: "מרימי יהיה הפתעת האירוויזיון"

מנכ"ל תאגיד כאן, אלדד קובלנץ. ניב אהרונסון
"ניאלץ לקצץ". אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד כאן, באקספו תל אביב/ניב אהרונסון

בתחילת שבוע הבא, בבוקר שאחרי האופוריה של האירוויזיון, יתעורר תאגיד כאן מהחלום שהעז לחלום אל מציאות לא קלה וצל כבד של גזרות ושל איומים מעל ראשו. תכניות רבות בתאגיד צפויות להיות מוקפאות, מקוצצות או מבוטלות, כפי שפורסם הבוקר לראשונה בוואלה! תרבות. לאחר שהמדינה באופן תמוה-משהו לא תמכה באירוויזיון, ולאור ההוצאות הכבדות על כתפי התאגיד, יוקפאו העונות הבאות של הפקות כמו "פמת"א", "שטוקהולם", "מה נסגר" ותוכנית התחקירים "שטח הפקר"; יקצצו מספר התכניות של "המרדף" ו"זמן אמת" ויהיו גם הפקות שיבוטלו. עלות האירוויזיון היא כ-130 מיליון שקלים, מתוך זה צפי ההכנסות הוא של כ-20 מיליון, כלומר הוצאת התאגיד היא כ-110 מיליון, אותם יצטרך התאגיד להחזיר ב-15 השנים הקרובות. הסיוע היחיד והקטן של המדינה הוא בהוצאות חלק מהאבטחה, בכ-6 מיליון שקלים. "האירוויזיון ימומן על ידי קיצוץ ביצירה הישראלית", אומר מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ בריאיון לוואלה! תרבות. "המשמעות היא שיהיה פחות תוכן ישראלי מקורי".

ארגוני יוצרים ואמנים רבים הכריזו על מאבק בגזרה. מנכ"ל שח"ם אמר, למשל: "לא ברור לנו מניין לתאגיד השידור הישראלי יש את העוז והחוצפה לרמוס דווקא את הסכום שיושקע בדרמה ותוכן דוקומנטרי. זה הדבר האחרון שצריך להיפגע. ההחלטה של התאגיד לא תעבור בשתיקה".

קובלנץ לא מבין מדוע היוצרים זועמים דווקא על התאגיד במקום על הממשלה: "הבהרנו בעבר בצורה מאוד ברורה ליוצרים שמי שישלם את המחיר זו היצירה הישראלית. אני חייב לציין שאני מאוד תמה על האופן שבו עד כה הם קיבלו את זה בשוויון נפש. כמובן שנעמוד בלשון החוק. עד כה השקענו מאות מיליוני שקלים בהפקות, הרבה מעבר למוקצב בחוק. ניאלץ לקצץ וזה ישפיע על בחירת ההפקות והיקפן. כל שוק היצירה צריך לשלב כוחות ולצאת בפנייה חד משמעית למדינה שתדאג לתוכן הישראלי המקורי ולפרנסתן של אלפי משפחות".

כפי שראו ברחבי העולם, אירועי האירוויזיון הם יחסי ציבור אדירים לישראל. איך אתה מסביר את העובדה שהמדינה לא משתתפת בעלות העצומה של זה, למעט השתתפות קטנה באבטחה?

"לצערי, אני באמת לא מוצא שום הסבר רציונלי לזה. הפתרונות כנראה מהתחום הלא רציונלי. אני מניח שזה במסגרת המאבק המובנה בין שידור ציבורי לשלטון, זה לא אקסקלוסיבי לישראל. זה עוד ניסיון להחליש את התאגיד".

אם לא נתניהו עצמו, האם מישהו מהמקורבים או גורמים בסביבתו הסביר לך למה ראש הממשלה סרב שהמדינה תשתתף במימון האירוויזיון?

"לא קיבלנו שום הסברים, וגם לא ביקשנו. מידיים שניות ושלישיות ההסברים הם באזור הזה של החלשת השידור הציבורי".

מנכ"ל תאגיד כאן, אלדד קובלנץ. ניב אהרונסון
"הפתרונות - מהתחום הלא-רציונלי". אלדד קובלנץ/ניב אהרונסון

הריאיון עם קובלנץ נערך במתחם אקספו של האירוויזיון, ומתקיים בדיוק שנתיים לאחר השקתו של תאגיד השידור הציבורי וכחודשיים לאחר שקובלנץ מונה כמנכ"ל קבוע. קובלנץ הוא אדם מוכשר להפליא, יצירתי מרוב מתחריו וחתום על הישגים רבים בתקשורת - החל מהפיכת גלגלצ לתחנה המובילה ברדיו ועד למהפך המבורך בחינוכית. גם בתאגיד היו לו הישגים רבים, כאשר משדרי האירוויזיון שזכו לשבחים מקיר אל קיר הם רק האחרונים ברשימה. קדמו לכך גם שידורי המונדיאל, עליית הרייטינג של מהדורת החדשות, לא מעט תכניות עטורות שבחים - מ"שטוקהולם" ועד "סליחה על השאלה", מחלקת הדיגיטל שהצמיחה כוכבים כמו לוסי איוב ומלך זילברשלג, והבולטות בתחום הפודקאסטים המעניינים.

יום הולדת שנתיים לתאגיד נחגג על רקע צל כבד ולא משמח שמחכה בבוקר שאחרי האירוויזיון. בנוסף לביטול והקפאת תכניות רבות, מאיים ראש הממשלה נתניהו לקצץ שני שלישים מתקציב התאגיד (חצי מיליארד שקל) ובכך לגזור את דינו לגסיסה או למוות.

אפשר לקיים את התאגיד לאחר קיצוץ ענק כזה?

"אי אפשר ולכן לא יהיה קיצוץ של שקל".

כידוע לך, זה לא נתון להחלטתך.

"זה לחלוטין לא נתון להחלטתי. למחוקק יש את הסמכות והזכות לחוקק איזה חוקים שהוא חפץ, כל זמן שהם לגיטימיים ועולים בקנה אחד עם העובדה שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. על כן נכבד כל החלטה של המחוקק. אבל לאור העובדה שאני נמצא כבר ארבע שנים באירוע המטורלל הזה, שמעתי כל כך הרבה דברים וכל כך הרבה אקדחים כוונו לנו לרקות, לברכיים ולמרפקים, ובסופו של דבר הצדק וההיגיון הבריא ניצחו. גם הפעם אני מאמין שזה מה שיקרה".

עוד באותו נושא

"אני לא גימיק, לא חולפת, אני כאן כדי להישאר"

לכתבה המלאה
מנחי אירוויזיון 2019, ארז טל, אסי עזר, לוסי איוב ובר רפאלי. Andres Putting, EBU,
"התעקשתי על לוסי". מנחי אירוויזיון 2019, ארז טל, בר רפאלי, לוסי איוב ואסי עזר/Andres Putting, EBU

ואם בכל זאת יעבור הקיצוץ הזה, מה יהיו ההשלכות הכואבות שלו?

"התקציב של התאגיד הוא מאוד הדוק. הוא נעשה באגף התקציבים במשך חודשים ארוכים. אנחנו מחויבים על פי חוק להוציא 260 מיליון שקלים בשנה ליצירה ישראלית, ו-160 מיליון שקלים לחטיבת החדשות, כך שהתקציב החופשי שלנו הוא מאוד מאוד קטן. המשמעות של קיצוץ היא או קיצוץ היצירה או פיטורי עובדים. אין דרך אחרת לרמות את האקסל".

כלומר, פיטורים המוניים?

"זו שאלה היפותטית וזה מהלך לא הגיוני, ואני לא מוכן להיכנס לדיונים על מספרים. יצוין שלא קיבלנו אף איום ישיר על זה, שמענו על זה במהדורות החדשות, באתרים ובציוצים. זה כל כך אבסורדי ומזעזע שאחרי שנסגר גוף, בהחלטת ממשלה, ובהצבעה בכנסת, יש דיונים על החלשת הגוף שהחליף אותו, שעושה עבודה מצוינת, ואחרי שנתיים באוויר מצליח לספק רלוונטיות ותוכן מעולה. ושוב עולה לשולחן האפשרות של לפטר עובדים, על רפורמה שהמדינה יצרה".

יש לקוות שלא ימומש האיום. אבל אם חלילה זה יקרה, אתה הרי הוכחת בעבר שאתה יודע להפוך תקציב נמוך מאוד לתוכן ראוי וטוב, גם בגלגלצ וגם בחינוכית.

"המשימות שהוטלו על תאגיד השידור הישראלי על פי חוק לא מאפשרות קיצוץ של שקל. קיבלנו משימה לטפל בכשלי שוק, הראשון שבהם הוא קריסת שוק התוכן בטלוויזיה בישראל, והשני זה תוכן איכותי שאינו כפוף לגחמות של פוליטיקאים ושל בעלי הון, וחטיבת חדשות חופשית שמונעת רק מהצורך לשרת את הציבור. על כן התקציב שניתן לנו מאפשר את המשימות האלה, ככל שיקוצץ לא נוכל לקיים את המחויבויות שלנו על פי חוק".

מדונה, דצמבר 2016. Mike Coppola/Getty Images, GettyImages
"רציתי את קולדפליי במקור". מדונה/GettyImages, Mike Coppola/Getty Images

אראל סגל, ליבסקינד, זאב קם, אבישי עברי, אלעד טנא - כל כך הרבה אנשי ימין מזוהים ועדיין נתניהו לא רוצה את התאגיד.

"אנחנו בוחרים את האנשים שלנו על פי האיכויות שלהם, אין לי מושג מה הדעות הפוליטיות של העובדים אצלנו. שוב, כנראה שזה בא מהעולמות הלא רציונליים, יש משהו מובנה במאבק בין שלטון לשידור ציבורי בכל העולם, פה, בישראל כמו בישראל, לקחו את זה כמה צעדים קדימה, לאובר אגרסיביות במאבק הזה מצד השלטון".

אתה חושב שאיום על התאגיד הוא חלק מהאיום על מערכת המשפט כמו שקרה גם ברוסיה, הונגריה ופולין? שם זה הלך ביחד, חיסול השידור הציבורי ומערכת המשפט.

"פה אני חושב שיש יותר מדי היסטריה. אני חושב שאנחנו רחוקים מהסיטואציה הזאת. בניגוד להרבה עיתונאים אחרים, אני לא חושב שאנחנו על סף אפוקליפסה עכשיו 2".

קיבלת איומים מהשלטון בכלל ובזמן הבחירות בפרט, בין אם ישירים או בין אם עקיפים?

"אני חייב לציין שלא קיבלתי אף איום מפוליטיקאים. אני באמת חושב שהפוליטיקאים הרבה יותר נזהרים עכשיו. אבל מקולגות קיבלתי כמה מסרים חינניים".

קובי מרימי אירוויזיון 2019. AP
"אחלה שיר". קובי מרימי/AP

כשקובלנץ מדבר על מסרים שליליים מצד קולגות, נראה שהוא בעיקר מתייחס לדם הרע בינו לבין מנכ"ל רשת 13 יוסי ורשבסקי. בנובמבר האחרון פנה ורשבסקי במכתב לכחלון בנוגע לתקציב האירוויזיון, וכתב לו בין השאר: "הדבר היחיד שלא בהרצה ב'כאן' - ההידבקות המיידית לעטיני השלטון וחנופה שיטתית לפוליטיקאים. תוך חצי שנה ב'כאן' אומצו כשלים וקלקולים שברשות השידור הגיעו אליהם אחרי מאמץ של 50 שנה. נציגי השלטון מחככים את ידיהם בהנאה. לפודל הזה פיללו".

מה שורש הדם הרע בינך לבין ורשבסקי?

"אין לי שום דעה אישית על מר ורשבסקי, לא חיובית ולא שלילית. איני מכיר אותו, מעולם לא עבדתי איתו, הוא בעיני קולגה. על כן מצדי אין שום עניין אישי. מה שמאוד משונה זה שערוץ חדש שנאבק על חייו ועל הרלוונטיות שלו כמו רשת 13 מוצא זמן להתעסק בתאגיד ציבורי צעיר, ולא להתמקד בבניית רשת 13".

אדם אחר שמשמיץ ללא הרף את התאגיד הוא יעקב ברדוגו בתכניתו בגלי צה"ל, שבין השאר קרא לפטר אותך ואת גיל עומר. יש מי שסבור שהוא מונה כ"קומיסר מטעם ראש הממשלה" מטעם המשטר בשעת שידור חשובה. היית מצפה ללויאליות מצד גלי צה"ל שגם היא גוף ציבורי?

"אני חייב לציין שלברדוגו יש סטאר קווליטי פנומנלי, אני לא מחמיץ אף פשקוויל שלו על התאגיד, אני לא נעלב באופן אישי. גם הדוברות והיח"צ שלי יודעים שיש כוננות ברדוגו, ואני מבקש תמיד לשמוע. אני יודע שיש אנשים בצמרת התאגיד שנפגעים, אני לוקח את זה באופן מאוד ספורטיבי. אין לי שמץ של מושג אם הוא קומיסר. הציפיה היחידה שלי מגלי צה"ל היא שיעשו את מלאכתם העיתונאית. אני רואה בברדוגו אפילו משהו חינני".

בנימין נתניהו ונטע ברזילי. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
זוכת אירוויזיון 2018, נטע ברזילי, עם בנימין נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתמול מת מפצעיו נהג המשאית פולדי שוורץ, בן ה-66, לאחר שנפצע קשה לפני יומיים מציוד תאורה שנפל עליו. "זה אירוע מצער וחמור. בדיקת האירוע בעיצומה, היא נערכת גם על ידי גורמי הפקת האירוויזיון המקומיים, גם על ידי הגורמים הבינלאומיים, ואיגוד השידור שותף לבדיקה הזאת. בסוף נפרסם את הממצאים", אומר קובלנץ.

ברשת נשמעה קריאה לתאגיד להקדיש דקה לזכרו של פולדי בזמן שידור האירוויזיון.

"לא ראיתי את הדרישה הזאת, אבל חייבים לזכור שאנחנו תחת רגולציה של איגוד השידור האירופי, ואני מניח שהם לא יאשרו דבר כזה. אבל אנחנו כן נחשוב על דרך ראויה לשמר את זכרו".

אם כבר מדברים על נושא הבטיחות שאתם טוענים שהוא בראש מעייניכם, לפני מספר חודשים נחשף בוואלה! תרבות כי התאגיד בחר בחברת "עיצוב במה" להקמת הטריבונות של האירוויזיון. זו חברה שהורשעה בגרימת מותה של החיילת הילה בצלאלי באסון בהר הרצל וגם אין לה רישיון קבלן. זה לא בעייתי בעיניך?

"הבטיחות והאבטחה לחלוטין בראש מעייננו. הפקת האירוויזיון קיבלה את כל האישורים הנדרשים מכל הספקים לבטיחות. מעולם לא הושקע כל כך הרבה כסף, עבודה ותשומת לב בביטחון העובדים. ובקשר לשאלה הערכית, אותו גוף גם בנה את הבמות והטריבונות למדינת ישראל לחגיגות ה-70. לאנשים שהורשעו בחברה אין קשר להפקה הנוכחית. לאחר שעשינו את כל הבדיקות אני חושב שפעלנו בסדר גמור גם במקרה של עיצוב במה".

שטוקהולם. רונן אקרמן,
הפקת מקור איכותית, שעונתה השניה מוקפאת בגלל הוצאות האירוויזיון. "שטוקוהלם"/רונן אקרמן

במעבר חד - מה יחסך לפארסת מדונה? מדוע המתינו עם חתימת חוזה עם מדונה עד לדקה האחרונה?

"יכול להיות שהסיבה האמיתית היא שמדונה הגיעה לארץ כדי לאכול אבו חסן", צוחק קובלנץ ואז מרצין. "מדובר במשא ומתן בינה לבין איגוד השידור האירופי. אבל אני חייב לציין שבתור מנכ"ל התאגיד אני לגמרי תומך בדרישות של איגוד השידור. מדונה היא אמנית מכובדת ואנחנו שמחים שהיא מופיעה, אבל לא יכול להיות שהיא לא תקבל את הכללים של איגוד השידור".

אם היית יודע כמה כאבי ראש ובלאגנים תביא לך הבאת מדונה, האם היית מוותר על זה?

"בשום פנים ואופן לא. היו לי שתי החלטות קיצוניות אחרי הזכיה של נטע. אחת, לוסי איוב תהיה אחת ממנחי הגמר, והחלטה שנייה - שנביא אמן חו"ל בסדר גודל מפלצתי. רציתי את קולדפליי. אבל מדונה היא אמנית בסדר גודל מרהיב. אני חושב שגם לה יש אינטרס מובנה להיות חלק מהאירוע הזה, ולחשוף בפני 200 מיליון צופים שהם קהל היעד שלה שיר מאלבומה החדש. לא הייתי עושה שום דבר אחרת", אומר קובלנץ ומוסיף בחיוך: "אם היא לא תופיע בסוף, אני אדאג שארקייד פייר יופיעו! זה מוציא אותי איכותי וצעיר".

התיירים ומכירות הכרטיסים אכזבו בהיקפם.

"לגבי התיירות, אני חושב שהמדינה לחלוטין לא מימשה את הפוטנציאל העצום בתחרות הזאת, לשיווק וקידום מדינת ישראל. אין לי שום מומחיות בתיירות, אני ואף אחד בתאגיד לא יודעים איך עושים את זה, זה התפקיד של המדינה. לגבי מכירות הכרטיסים, המצב בארץ לא שונה ממה שקרה בעולם. הכרטיסים לגמר בארץ נגמרו בשניות, וחצאי הגמר והחזרות - המכירה שלהם קשה בכל מקום בעולם. אנחנו מבטיחים פול האוס בכל החזרות ובכל המופעים בסופו של דבר".

קובי מרימי סופג גם ביקורות קוטלות, גם דירוג נמוך בהימורים וגם השמעות מעטות ברדיו בהשוואה לשלושת הנציגים הקודמים בתחרות. אתה עצמך מאמין בשיר הישראלי בתחרות?

"אני חושב שהשיר הזה יהיה הפתעת התחרות. חלק מהסיבות שהוא מושמע פחות קשורות יותר לכך שהוא מאוד לא טמפו, זה פחות אפ ביט שיותר קל לשבץ בעריכות. אבל זה אחלה שיר בז'אנר שלו ואני חושב שהוא יפתיע".

כאן 11 דוריה למפל מהדורה גיא זהר זוהר. צילום מסך
רייטינג המהדורה עלה. דוריה למפל/צילום מסך

באוגוסט פרסמו גידי וייץ והילו גלזר תחקיר גדול במוסף הארץ, לפיו התאגיד לכאורה ניהל רשימות שחורות לסינון עובדי רשות השידור. הועלו בו טענות מטרידות לפיהן לא פעם תהליך הסינון היה משחק מכור, עובדים סווגו לפי מראה, מידת צייתנות או נטייה לעיסוק בזכויות עובדים. קריירות שלמות של עיתונאים שהיו מאבני הדרך של רשות השידור הסתכמו במילים ספורות אכזריות, כמו "לא להתקרב", "משעמם", "מכוער" ו"אי אפשר לסמוך עליה שתציית", כך נטען.

"יש לי חדשות מדהימות בשבילך: לא היינו מושלמים. עשינו טעויות. מדובר באירועים שקרו לפני שלוש וארבע שנים בהקמה כמעט בלתי אפשרית. כל הליקויים כבר תוקנו. אנחנו מצטערים על עוגמת הנפש שנגרמה לאנשים, אבל שוב, כל הליקויים טופלו. לגיטימי לחלוטין לקבל חוות דעת על אנשים בתהליך קבלה לעבודה, חלק ניכר מההערות שנתפסות כלא תקינות בכלל היו הערות של אפליה מתקנת להבנתנו, כמו 'מזרחית'. והעובדה שרוב מכריע של האנשים שצוינו בכתבת הפוליצר של הארץ קיבלו הצעות לעבוד בתאגיד, על כן לא היה שום מתאם בין מה שפורסם למה שקרה. שוב, לא היינו מושלמים, ואנחנו מצטערים".

טענת שאין מתאם בין ההמלצות לבחירות באנשים, אבל בדו"ח מבקר המדינה שצפוי להתפרסם המבקר קובע שלרשימות היה מעמד מכריע בהחלטה איזה עובדים לקלוט, על פי הארץ שציטטו מקורות שלכאורה נחשפו לטיוטת הדו"ח. הפרסום מתבסס בין השאר על בכיר בתאגיד, שאומר שהרשימה הייתה קודש קודשים. בדו"ח, לפי הארץ, המבקר יציג הודעות שבהן קרן הראל הררי, יד ימינך, הנחתה מנכ"ל בכיר "להיצמד לרשימה" ולא להעסיק מועמדת שצלחה את הליך הסינון.

"אני לא יכול להתייחס לטיוטת דו"ח מבקר המדינה מטעמים חוקיים, ונתייחס לדו"ח הסופי כשיפורסם. אבל אני שוב חוזר ואומר, שלא הייתה שום קורלציה בין מה שפורסם לקבלה או אי קבלה לתאגיד".

התנצלת אישית בפני אותם אנשים שנפגעו מאותן רשימות שחורות, גם בפני אלה שאינם עובדים בתאגיד?

"ישבתי עם כל עובדי התאגיד, שהיו מושא הכתבה, לשיחה אישית. לשמחתי רובם הבינו שלא אני כתבתי אישית, הבינו שהייתה תקלה, ועצם העובדה שכרגע הם נמצאים כאן, זה מעיד שמעריכים אותם וזה הדבר החשוב באמת".

אבל התנצלת גם בפני כאלה שלא נשארו בתאגיד?

"נפגשתי רק עם אנשים שעובדים בתאגיד".

ירון לונדון. ניב אהרונסון
רכש יוקרתי של התאגיד. ירון לונדון/ניב אהרונסון

הריטיינג של כאן 11 מגיע בערבים מסוימים ל-2 אחוזים. אתה יכול להבין את התרעומת שיש בחלקים בתעשייה ובציבור על כך?

"עצם השיח הזה הוא רפה שכל, לא רלוונטי ולא מחובר למציאות צריכת תוכן בשנת 2019. דבר ראשון, אנחנו גוף ציבורי, המשימה העיקרית שלנו היא לא רייטינג אלא לייצר תוכן שגופים פרטיים לא מספקים, וחטיבת חדשות עצמאית שמספקת רק את הצרכים של הציבור ולא של פוליטיקאים ולא של בעלי הון. על כן רייטינג זה לא המנוע העיקרי שלנו. חשוב לנו להיות רלוונטיים, אבל אנחנו לא אוחזים באותה פאניקה פסיכוטית בשעה תשע בבוקר לראות כמה תוכן ספציפי עשה בשעה תשע ו-14 דקות בערב. זה לא מעניין. אנחנו מודדים את עצמנו בצריכה ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל. לאריה גולן ברשת ב' יש יותר צרכנים מאשר לתמר איש שלום ברשת 13. אני חושב שאנחנו עושים עבודה מצוינת. אבל אני לא חושב שאנחנו מושלמים, יש לנו מה לתקן, וכבר הוכחנו שאין לנו שום בעיה להיפרד מתכנים לא מתאימים. אנחנו כולה שנתיים באוויר".

אמרת בעבר שתוך ארבע שנים אתם תובילו. אתמול חלפה חצי מהדרך, שנתיים. תעמדו ביעד?

"בתוך שנתיים עד שלוש נהיה גוף התוכן המוביל בישראל. נייצר את התוכן הכי איכותי ונצליח להגיע ליותר אנשים מכל גוף תוכן אחר בישראל".

אמנם בחדשות כאן היו כמה סיפורים הישגיים, כמו חשיפת ביטול מינוי של המפכ"ל והאפליה כלפי יוצאי אתיופיה ביקבי ברקן. ועדיין, מערכת החדשות שלכם, הכי גדולה בישראל מבחינת כוח אדם, לא חתומה עדיין על אף סיפור ענק מפוצץ כמו תחקיר צוללות או ביבי טורס שייצרו סדר יום חדש.

"חטיבת החדשות שלנו עושה עבודה מעולה. המשימות של חטיבת החדשות זה לא רק סקופים מהדהדים, אלא גם חשיפה של תופעות ופלחים בציבור שלא באים לידי ביטוי. ומה לעשות, זה לא תמיד מביא הרבה רייטינג, כי זה לא מנצנץ ולא פונה למכנה המשותף הבינוני ביותר. בנוסף, כן הביאו הישגים עיתונאיים משמעותיים. מהדורת החדשות של כאן היא היחידה שעולה ברייטינג בזמן שכל האחרות הולכות ויורדות. ואנחנו כולה שנתיים".

אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
יד ביד לעבר השקיעה. אלדד קובלנץ וגיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

עזיבתה של גאולה אבן מהגשת המהדורה של כאן הפתיעה אותך? יש סיכוי שהיא תחזור לעשות חדשות?

"בשלב הנוכחי, גאולה לא תחזור לעשות חדשות, לבקשתה. מה יילד העתיד אין לי מושג. היא חוזרת ביום ראשון בתוכנית מאוד מסקרנת עם ירון לונדון, והיא גם עושה תוכנית שבועית ברשת ב', בפודקאסט, והיא גם הנחתה את משדר יום העצמאות. יש בזה משהו מאוד אופטימי ומחמם לב שבנאדם אחרי גיל 40 מוצא אפיקים חדשים למימוש היכולות שלו".

האם לדעתך נכונות הטענות שנתניהו מתנכל לך בגלל המינוי של גאולה אבן, בת זוגו של יריבו גדעון סער, והספקולציה שמינית את גאולה ב"החזרת טובה" לגדעון סער שהיה שר החינוך כשמונית למנכ"ל הטלוויזיה החינוכית?

"דבר ראשון, גדעון סער לא מינה אותי. ועדת איתור מינתה אותי על פי חוק. ודבר שני, אני לא חייב שום דבר לאף אחד, למעט ההורים שלי, הבנות שלי והמשפחה שלי".

ועדת האיתור בחרה בך בחודש מרץ כמנכ"ל קבוע של התאגיד. הופתעת מהבחירה בך ומכך שגיל עומר לא תמך בבחירתך?

"האירוע הזה הוא הערת שוליים. אני וגיל ישבנו ודיברנו אחרי הבחירה בי, אנחנו בסדר גמור וממשיכים יד ביד לעבר האופק".

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור כאן. ראובן קסטרו
גדעון סער לא מינה אותי. אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד כאן/ראובן קסטרו

אחת המחאות העזות שהופיעו מאז עליית התאגיד היא נגד השינוי שחל בתחנת 88FM, שבה ירד דרסטית מינון השירים החדשים. היא הפכה לתחנה להיטית הרבה יותר שנושפת בעורף גלגלצ, לדעת רבים בניגוד לכוונתה המקורית, מה שעורר כעס רב בקרב אנשי תקשורת ומאזינים. בפרספקטיבה של שנתיים לתאגיד, קובלנץ אומר שאין לו שום חרטה על המהלך. "זו היתה אחלה מחאה. לא הייתי עושה שום דבר אחרת. אני חושב ש-88 זו התחנה הכי איכותית במדינת ישראל עכשיו. אני חושב שקיים בה איזון מאוד טוב של ישן מול חדש, מאתגר מול מוכר. עושים שם עבודה מעולה. אנחנו בוחנים את עצמנו כל הזמן, כמו גלגלצ ו-99FM גם 88 תעבור שינויים אבולוציוניים עם הזמן".

תרשה לי להחמיא לך על הפרויקט היפה של כאן גימל, של אלבום המחווה לעפרה חזה, שהיה בו גם איכות וגם יחסי ציבור מרשימים לתחנה. האם צפויים פרויקטים נוספים כאלה?

"נעשה עוד הרבה דברים כאלה".

אתה אמנם מפגין לא מעט אופטימיות, אבל עם יד הלב - יש בך חששות האם בעוד שנה מהיום עדיין יהיה קיים התאגיד במתכונת המוכרת לנו?

"אני חושב שהתאגיד עוד שנה יהיה כמעט אותו דבר, אבל הרבה יותר טוב. אנחנו נמשיך להשתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully