וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה, קרירה ומשגעת: הארץ שאליה תברחו מהקיץ הישראלי הלוהט

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

13.5.2019 / 8:55

עמקים ציוריים, רפטינג בנהר שוצף, פיורדים מרהיבים שיגרמו לנשימה שלכם להיעצר וערים יפהפיות ומלאות קסם. נורבגיה היא מדינה של טבע וים והביקור בה הוא חגיגה של מרחבים ונופים שיהפנטו אתכם

אוסלו בירת נורבגיה. ShutterStock
מטופחת ונותנת תחושה נעימה בכל רגע. אוסלו/ShutterStock

מזג האוויר בישראל הוא נוח מאוד במרבית השנה, אבל הקיץ, הו הקיץ. בין החודשים יוני לספטמבר אנחנו חייבים ברייק שיכניס לנו קצת אוויר צונן לריאות ויאפשר לנו להעביר שבוע-שבועיים בלי להזיע. יש לא מעט יעדים בעולם שיתאימו, אבל אם משקללים קרבה גיאוגרפית, יופי עוצר נשימה, תרבות אחרת והנאה, אז אתם צריכים לעלות על מטוס שייקח אתכם לנורבגיה.

ארץ הפיורדים הגדולה בחלק הסקנדינבי של אירופה, היא גן עדן לחובבי טבע ולכאלה שרוצים לחוות אירופה קצת שונה מהמוכר. אורך חופיה של נורבגיה הוא 25,148 קילומטרים בזכות קו חוף מפורץ במיוחד ועתיר פיורדים. נמצאת בה גם הנקודה היבשתית הכי צפונית באירופה. נורבגיה מתהדרת במנהרת לרדל שאורכה 24.5 ק"מ והיא הארוכה בעולם ובינתיים בונים מנהרה תת-מימית ראשונה אי פעם שתקצר את הנסיעה בין הפיורדים בחופה המערבי. המשמעות של הנתונים האלה היא אחת: נורבגיה היא מדינה של טבע וים והביקור בה הוא חגיגה של מרחבים ונופים עוצרי נשימה.

בית הפרלמנט, אוסלו, נורבגיה. ShutterStock
בית הפרלמנט הנורבגי/ShutterStock

אוסלו תקסים אתכם בין הוויקינגים לצילומים של בגין ורבין

הבירה אוסלו נמצא בפתחו של פיורד שמעניק לה מראה יפהפה שנוצר על ידי הכחול של הים והירוק של ההרים המיוערים מסביב. במטרופולין אוסלו חיים כ-1.7 מיליון תושבים, כרבע מתושבי נורבגיה כולה, אולם זו לא עיר תגרום לכם לחוש צפיפות. להפך. אוסלו הנקייה והמטופחת נותנת תחושה נעימה בכל רגע.

טיול מאורגן לנורבגיה

חוץ מהטבע שמסביב, יופייה של אוסלו בא לידי ביטוי בבנייניה המרהיבים. הארמון המלכותי, בקצה רחוב קארל יוהן, הוא מבנה מרשים ביותר. הארמון המפואר, שבנייתו הסתיימה במאה ה-19 מציע בין החודשים יוני לאוגוסט סיורים מודרכים וכדאי מאוד לסיים את הביקור במנוחה בפארק רחב הידיים שסביבו.

מומלץ לבקר גם במרכז נובל לשלום, שבו ניתן פרס הנובל בתחום - היחיד מבין פרסי הנובל האחרים, שניתנים בשבדיה. במרכז יש תערוכות מתחלפות, סיור המסביר על אלפרד נובל והפרס שהוקם בזכות צוואתו וגם חדר ובו תמונות כל הזוכים, ביניהן התמונות של מנחם בגין, יצחק רבין ושמעון פרס.

טירת אקרשוס היא אחת המבנים המעניינים והאייקונים בעיר. היא נבנתה במאה ה-14 כמבצר שמגן על העיר מפני התקפות מהים והיא נקודת יציאה מצוינת לטיול במרכז העיר וביקור בנמל השוקק, בבית האופרה המודרני, במוזיאון לאמנות מודרנית ובית הפרלמנט המהודר. ראיתם את סדרת הטלוויזיה "הוויקינגים" ואהבתם? אל תחמיצו ביקור במוזיאון הספנות הוויקינגי. מוזיאון נוסף שכדאי לבקר בו הוא מוזיאון מונק שמוקדש לצייר המקומי הנודע ובין אלפי התמונות והרישומים תוכלו למצוא את המפורסמת שביצירותיו - הציור "הצעקה". ביקור בפארק הפסלים ויגלנד יאפשר לכם לשתף ברשתות החברתיות צילומים מיוחדים במיוחד עם ועל רקע הפסלים.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

הכי רחוקה והכי כיפית: חמש סיבות שיגרמו לכם להתאהב באירלנד

בשיתוף פגסוס
הדרך האטלנטית, נורבגיה. ShutterStock
לרחף על פני המים. הדרך האטלנטית/ShutterStock

עמק ציורי שמוביל לאחת הדרכים היפות באירופה

אוסלו היא הצעד הראשון (והאחרון) בסיבוב הנורווגי הקצר שעובר בלילהאמר שנמצאת צפונית לאוסלו, ממשיך אל ארץ הפיורדים והעיר ברגן שצפונית-מערבית לאוסלו ומסתיים בחזרה לבירה. לילהאמר, שבה נערכה אולימפיאדת החורף בשנת 1994, נחשבת לעיר של ספורט חורף. ביקור בה יחשוף אתכם למקפצות הסקי הגבוהות ולאימונים שעורכים המקומיים, גם כשאין שלג בקיץ. בעיר נמצא מוזיאון מייהאוגן הייחודי שמציג את אורח החיים הנורבגי המסורתי בעזרת בתים עתיקים שהובאו אליו. המוזיאון מלמד דרך חיי היומיום על החיים הכפריים במדינה והביקור בו חווייתי ומומלץ כדי להבין את התרבות המקומית.

מלילהאמר המשיכו צפונה אל ארץ הפיורדים דרך עמק גודברנסדאלן (Gudbrandsdalen valley). אזהרה: מדובר באזור ציורי במיוחד. התרגום החופשי של שמו הוא "עמק חרבות האלים", ולמרות שאין בו שום סימן למלחמה כלשהי, ברור שאלוהי הטבע נגע במקום. הרים ירוקים שביניהם נהרות ואגמים, פסגות מושלגות או סלעיות ולא מעט פארקים לאומיים שאפשר להיכנס אליהם לפעילויות כמו קיאקים, ראפטינג בנהר Sjoa, רכיבה על אופניים והליכה במסלולים נוחים. בפארק הלאומי יוטנהיימן תוכלו להתרשם מההר הגבוה בנורבגיה - הר גלדהפיגן הנישא לרום של 2,469 מטרים.

לאחר שתחצו את 250 הקילומטרים של אזור העמק תגיע אל האוקיאנוס ואל אחת הדרכים היפות באירופה - הדרך האטלנטית. הדרך מאופיינת בעיקולים חדים החודרים לתוך האוקיינוס האטלנטי ומשולבים בה שמונה גשרים הבנויים בין האיים. הדרך הפתלתלה תגרום לכם לחוש שאתם מרחפים מעל המים.

פיורד גיירינגר, נורבגיה. ShutterStock
יפה מלמעלה וגם מגובה פני המים. פיורד גיירינגר/ShutterStock

"ארץ הפיורדים" שתהפנט אתכם

הדרך האטלנטית תכניס אתכם אל ארץ הפיורדים שבדרום-מערב נורבגיה. פיורד גיירינגר הוא יצירת מופת של הטבע והדרך אליו עוברת ב"דרך הטרולים" הפתלתלה. הפיורד יוצר צורה של פרסה כשהמים הכחולים מוקפים צוקים ירוקים ופסגות מושלגות. אחרי שתצלמו את הפיורד מלמעלה, רדו אל שפת המים ושוטו במעבורת כדי להתרשם מקירות הצוקים ומהיופי הזה גם מלמטה. השיט יחשוף אתכם לעוצמתם של מפלי שבע האחיות, מפל המחזר ומפל ההינומה. מקור השמות הוא באגדת עם על שבע אחיות שרקדו במורדות הפיורד ומולן עמד המחזר הנלהב שצפה בהן. לאחר הריקוד הציע המחזר נישואין לכל אחת מהאחיות אך הן סירבו והוא חזר לביתו ושתה לשוכרה. כשתשוטו בסירה תראו שמפל המחזר מזכיר צורה של בקבוק (זרם אחד שמתרחב לשניים, וכן - צריך קצת דמיון) ואילו מפל שבע האחיות מתפצל לזרמים שונים.

פיורד נוסף שכדאי לבקר בו הוא סוגנפיורד, הפיורד הארוך ביותר בנורבגיה ובעולם. הוא לא רק הארוך ביותר אלא גם העמוק ביותר - 1,300 מטרים עומקו. אורכו כ-204 קילומטרים והשיט במעבורת בו הוא הדרך היפה ביותר להתרשם מארץ הפיורדים.

בדרך דרומה תוכלו לעצור ולהתרשם ממפל טווינד ולהמשיך דרך כביש המנהרות אל בירת ארץ הפיורדים - ברגן, העיר השנייה בגודלה במדינה. ברגן מיוחדת ויפהפייה. כמו אוסלו, גם היא נמצאת לחופו של פיורד מקסים. ההרים שסביבה לא רק מוסיפים לה הוד והדר, אלא גם יוצרים אזור אקלימי שהופך אותה לעיר הכי גשומה בעולם עם כ-235 ימי גשם בשנה. בריגן, מתחם בתי העץ על קו המים ששימש בעבר סוחרים גרמנים, הוכרז אתר מורשת עולמית ושוק הדגים הוא חוויה לאלה האוהבים מאכלי ים. העיר העתיקה היא מוזיאון פתוח של בתים עתיקים בעלי חשיבות ארכיטקטונית וההליכה בין סמטאותיה נעימה. בדיוק המקום לשתות קפה או לאכול צהריים. ברגן היא גם עירו של המלחין הנורבגי המפורסם אדוורד גריג וחובבי המוסיקה הקלאסית לא יחמיצו ביקור בביתו. כדי לקבל זווית אחרת של העיר מומלץ לעלות ברכבת פוניקולר אל הר פלווין ולהשקיף על ברגן, או להביט מהנמל על מצודת רוזנקראץ שנבנה בשנות ה-60 של המאה ה-16 כמוצב הגנה על העיר.

העיר ברגן, נורבגיה. ShutterStock
ההרים שסביבה מוסיפים לה הוד והדר. העיר ברגן/ShutterStock

באזור ברגן כדאי ליהנות מכמה פיורדים יפהפיים, דוגמת הפיורד הארדינגר, שסביבו עשרות מסלולי טיול, חוות כפריות, יערות ואגמים. במפל שטיינדאל תוכלו ללכת מאחורי המים הנופלים בעצמה רבה. הדרך חזרה לאוסלו תהיה ירוקה בזכות ההרים המיוערים, כחולה בזכות עשרות האגמים, הנחלים והנהרות ובעיקר יפה. נורבגיה היפהפייה תספק לכם טיול קיץ חלומי בחלקה הדרומי ואל תתפלאו אם היא תעשה לכם חשק לחזור גם בחורף לטיולי שלג וקרח דרמטיים בחלקה הצפוני.

מגוון טיולים מאורגנים באתר פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully