וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למד בחו"ל וגדל עם הוריו: קיסר יפן החדש שובר את המסורת

3.5.2019 / 13:36

נסיך הכתר נארוהיטו הושבע לקיסרות בתחילת השבוע, לאחר שאביו, הקיסר אקהיטו, ויתר על הכתר בצעד נדיר מזה מאות שנים. הקיסר החדש הנו דמות פחות שמרנית מקודמיו, ונודע כמקדם איכות סביבה, מבקר מוסד הקיסרות, בעל נטייה לפמיניזם וצלם סלפי לא רע

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

קיסר יפן נארוהיטו, שהוכתר ביום רביעי האחרון, ידוע כאדם רציני, שקדן, שחיזר אחר אשתו לשעבר, הנסיכה מסאקו. נארוהיטו, בן 59, לא יהיה רק הקיסר היפני הראשון שנולד אחרי מלחמת העולם השנייה והראשון שגדל אך ורק על ידי הוריו, אלא גם הראשון שסיים את לימודיו באוניברסיטה, שהיו בחו"ל.

נארוהיטו ירש מאביו, הקיסר אקהיטו, את הכס לאחר שזה פרש ב-30 באפריל, הקיסר היפני היחיד שעשה זאת ב-200 השנים האחרונות. "כשאני חושב על מה שקורה, אני חש בהדרת כבוד", אמר נארוהיטו לעיתונאים באירוע לרגל יום הולדתו בפברואר האחרון.

נארוהיטו, הבכור מבין שלושה אחים, גדל עם אמו, הקיסרית מיצ'יקו, במקום עם אחיות ומדריכים. היא אפילו שלחה אותו לביתה ספר עם ארוחות צהריים מבושלות, זאת כחלק ממאמציה להפוך את משפחת המלוכה לנגישה יותר לעם.

לקריאה נוספת:
אירוע של פעם ב-200 שנה: קיסר יפן פרש מהכס לטובת בנו
עידן חדש החל ביפן: נארוהיטו הוכתר לקיסר החדש
יופי והרמוניה: יפן הכריזה על עידן קיסרי חדש

קיסר יפן נארוהיטו. רויטרס
קיסר יפן החדש בדרך לטקס הכתרתו, רביעי/רויטרס

הוא למד באוניברסיטת אוקספורד במשך שנתיים, אותם תיאר כשנים הטובות בחייו. הוא מתואר על ידי כמה כבעל צד "שובב", שנשקף בין היתר מתמונות סלפי שצילם עם עוברי אורח כשביקר בדנמרק לפני כמה שנים.

נארוהיטו אף המר את חוקי המלוכה כשהתחתן עם מסאקו אוואדה, היום בת 55, לאחר שראה אותה בקונצרט, ואף חיזר אחריה במשך שנה, במהלכה היא דחתה את הצעות הנישואים שלו. בשלהי שנת 2003, כעשור לאחר שהתחתנו, נעלמה מסאקו מעיני הציבור, במה שיכונה על ידי אנשי הארמון כ"הפרעת הסתגלות", שנגרמה בין היתר מחיי הארמון המחייבים ומדרישותיו ליורש זכר. עם זאת, בשנים האחרונות נראתה מסאקו יותר ויותר בציבור.

בשלב מסוים, הימם נארוהיטו את האומה כשהגן על אשתו ואמר כי היא "התישה את עצמה לגמרי" בניסיונה להסתגל, ומאמצים אלו גבו ממנה מחיר אישי כמו "שלילת הקריירה והאישיות שלה". האשמות חמורות אלה עוררו נזיפה מאחיו הצעיר ותגובות עגמומיות מאביו הקיסר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טקס הכתרת קיסר יפן החדש, 1 במאי 2019. רויטרס
טקס ההכתרה של הקיסר החדש, נארוהיטו/רויטרס

הקיסר החדש יהיה גם הראשון ללא יורש זכר. נארוהיטו הוא אב לאייקו, בת ה-17, וידוע כמי שמתבטא בעד מעורבות של אבות בחיי ילדיהם, ובעיקר בנותיהם - מסר שעדיין שנוי במחלוקת ביפן.

נארוהיטו מקדם מדיניות של שמירה על הסביבה, והשתתף בכנסים בינלאומיים בנושא מים נקיים. בשנת 2015 דיבר באו"ם על חשיבותה של תברואה ומים נקיים, ורמז כי הוא מתכנן לעבוד על עניין שינוי האקלים.

אשתו לשעבר, מסאקו, פעלה רבות למען ילדים עניים ביפן, כמו גם אלה שעברו התעללות, "כשאני חושבת על העתיד, אני לא יודעת כמה אני יכולה להיות מועילה", אמרה הנסיכה לשעבר ביום הולדתה השנה שעברה. "אבל אחרי שחייתי לצד בני המלוכה כל השנים האלה, אעשה מאמץ רב ככל האפשר כדי לסייע לנסיך הכתר ולעבוד למען האושר של האומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully