וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאס קווינס: פרידה מ"ברוד סיטי", החברות הנשית הכי יפה בטלוויזיה

2.5.2019 / 20:00

לאורך חמש עונות הקומדיה החתרנית של אבי ג'ייקובסון ואילנה גלייזר העלתה על נס את הזהות שלהן מכל היבט בערך - הנשית, הניו-יורקרית, הליברלית, וכמובן היהודית. אבל הדבר הכי גדול בה הוא החברות הנשית העמוקה בין השתיים, אחד מסיפורי האהבה הגדולים של הטלוויזיה

ברוד סיטי עונה 5, אבי ג'ייקובסון, אילנה גלייזר. קומדי סנטרל, צילום מסך
גשר ברוקלין מתמוטט. מתוך הפרק האחרון של "ברוד סיטי"/צילום מסך, קומדי סנטרל

בפרק האחרון של "ברוד סיטי", שמשודר ביום חמישי ב-HOT קומדי סנטרל, אבי ואילנה מוצאות ברחוב אסלה יקרה ותקינה ומחליטות לקחת אותה לדירה של האחרונה. כיוון שאף נהג מונית או אובר לא מוכן לקחת את המתקן בלי תוספת תשלום אסטרונומית, השתיים נאלצות לשאת אותה בהליכה, לחצות לשם כך את גשר ברוקלין. כשהן עליו אבי עוצרת לרגע ומביטה אל הנהר ומודה בפני חברתה: "אילנה, אני מפחדת". בשלב הזה השתיים כבר מצויות בתהליך פרידה ארוך ועתיר אמוציות זו מזו, מאחר שעוד רגע אבי עוברת ללמוד בקולורדו ואילנה נשארת בניו יורק. החברות שלהן עומדת למבחן - מי היא האחת בלי השנייה? "גם אני ממש מפחדת מהשינוי", משיבה אילנה, "אבל שתינו נשתפר בזכותו".

על פניו הרגע המרגש הזה הוא לא מה שהתרגלנו אליו מהקומדיה - היא כמובן נוטה להיות הרבה יותר מצחיקה מזה - אך הוא לוכד בדיוק את מהותה של "ברוד סיטי". שתי נשים עם אסלה לצדן, אבל גם עם משמעות ונפח. קל לפספס אותם בגלל שבנות דמותן של אבי ג'ייקובסון ואילנה גלייזר הקפידו להיות חופשיות ומשוחררות מדאגות, גם כשאילנה עברה מעבודה זמנית אחת לאחרת ואבי ניקתה שערות ערווה בשירותים של מכון הכושר. אולם "ברוד סיטי" מאז ומתמיד הייתה סדרה חתרנית. כזו שהרשתה לדמויות שלה להיות מי שהן ובעשותה כך נתנה תוקף למיליוני נשים ברחבי העולם להיות הן.

ברוד סיטי עונה 5, אבי ג'ייקובסון, אילנה גלייזר. קומדי סנטרל,
מופרעת, נהדרת ויצירתית. "ברוד סיטי"/קומדי סנטרל

האלמנט הזה שעבר כחוט השני לאורך כל חייה של הסדרה, מתברר בדיעבד - עשור אחרי שנוצרה כסדרת רשת וחמש וחצי שנים אחרי שהפכה לסדרת טלוויזיה - כאחד המאפיינים הכי גדולים שלה. ב"ברוד סיטי" נשים הורשו להפליץ ולחרבן, להיות קוויריות ותפרניות, לגדל שיער בבית השחי, להחביא סמים בווגינה, לחגוג בשמלה כחולה את התחת הדשן שלהן ואת העובדה שפעם אחת הן חדרו לגבר מאחור. הן העלו על נס את הזהות שלהן מכל היבט בערך - הנשית, החברית, הניו-יורקרית, הליברלית, וכמובן היהודית. החל מהתלתלים של אילנה והאף הגויי של אבי (כהגדרת חברתה), דרך הציפייה למוצאי יום כיפור כדי לאכול וניכוס הטראומה מהשואה, וכלה בטיסה לישראל במסגרת פרויקט דמוי "תגלית".

מופרעות, נהדרות ויצירתיות ככל שהיו ההרפתקאות של אבי ואילנה, הן תמיד היו נטועות במציאות. ניו יורק שלהן לא הייתה פנטזיה שבה נשים בנות עשרים ומשהו מתגוררות בדירות רחבות ידיים, אלא כזו שהחיים בה דחוקים לא פעם ומאלצים אותן לגור עם שותפים ולהתמודד עם פשפשים (הגם שבאופן אירוני הם הגיעו דווקא בגלל כמות אדירה של כסף מזומן). למעשה כבר בפרק הראשון של הסדרה, במין הצהרת כוונות, השתיים ניסו לאורך יום שלם להרוויח כסף בשלל דרכים מפוקפקות כדי ללכת בערב להופעה של ליל וויין. ההרפתקה הזאת זכתה למחווה באחד הפרקים האחרונים של הסדרה, כשהשתיים ניסו להיכנס בחינם להופעה של אותו ראפר בדיוק דרך פתחי האוורור. אך הרימייק הבהיר את מה שהעונה כולה הבהירה - השתיים כבר לא שם. יש גבול גם למשובות האלה.

עוד באותו נושא

סוף סוף גם כאן: "ברוד סיטי" היא תופעת תרבות עדכנית ומענגת

לכתבה המלאה
ברוד סיטי עונה 5, אבי ג'ייקובסון, אילנה גלייזר. קומדי סנטרל,
פרידה. "ברוד סיטי"/קומדי סנטרל

זה חלק קריטי בנאמנות של ג'ייקובסון וגלייזר לאבי ואילנה, הן בגרסה המופרזת של "ברוד סיטי" והן במציאות. השתיים מישירות מבט אל הדברים שהדמויות עשו ויודעות שזה לא יכול להמשיך כך. זה תהליך התפתחות והתבגרות שהחל כבר בעונה הרביעית של הסדרה, שגם הייתה הכי פחות טובה בה, והמשיך ביתר שאת בעונה החמישית המוצלחת יותר. כשאבי יצאה עם לזלי (קלאה דובאל, "Veep"), אישה רצינית, רופאה, המפגש בין קלות הדעת שלה לבין כובד הראש של בת הזוג הוביל את היחסים אל סופם. "נדמה שאת פשוט עדיין לא בוגרת", אמרה לזלי. "אני בטוחה שהחיים שלך כיפיים, אבל למעשה הם רק רצף של שובבויות".
"זה לא מה שאמורים לעשות בשנות ה-20 שלך?", שאלה אבי.
"את לא בת 30?", השיבה לזלי.

אי אפשר להמשיך ככה לנצח, וההכרה הזו היא אחד הדברים הכי יפים בעונה האחרונה של "ברוד סיטי". היא ניכרת כבר בפרק הראשון הגאוני בה, העוקב אחר שתי החברות כשהן חוגגות יום הולדת 30 לאבי בטיול מקצה אחד של מנהטן אל קצהו השני. המסע שלהן עוסק בהתבגרות ובציפיות בלתי ממומשות ובצורך להתפכח, והכל דרך פריזמה לכאורה כה מזויפת במדיום כה צעיר - הפרק כאילו מורכב מסטוריז של השתיים באינסטגרם. המחשה נפלאה לדרך שבה הנעורים והפסאדה מנסים למשוך אותנו אליהם, לשבות את לבנו, ולכך שבסופו של דבר המציאות מנצחת.

ברוד סיטי עונה 5, אבי ג'ייקובסון, אילנה גלייזר. קומדי סנטרל,
חברות עמוקה. "ברוד סיטי"/קומדי סנטרל

לאורך העונה שאחרי כן השתיים נאלצו להיפרד כמעט מכל מה שהן מכירות, ולפיכך מכל מה שאנחנו הכרנו ב"ברוד סיטי". בפרט אילנה, שיחסיה עם לינקולן בן זוגה (חניבעל בורס) הסתיימו אחרי שהתחוור עד כמה הדברים שהם רוצים שונים, וגם חיימה שותפה וחברה היקר (ארטורו קסטרו) עקר אל ניו ג'רזי כדי לגור עם בן הזוג שלו. אבל שני אלה היו רק ההתחלה - אחרי כן הגיעה הפרידה בין השתיים.

אחרי כל ההגדרות והמרכיבים הרבים שהופכים את הסדרה למה שהיא, הקשר בין שתי הנשים הוא הוא "ברוד סיטי". חברות ממשית, צמודה, לפעמים מדי (כבר בסצנה הראשונה בסדרה אילנה מדברת עם אבי בפייס-טיים בעודה שוכבת עם לינקולן), וכזו שאפשר בכנות להגדיר כאחד מסיפורי האהבה הגדולים של הטלוויזיה. "היחסים הכי יפים, עמוקים, מגניבים, לוהטים, משמעותיים וחשובים בחיי", כדברי אילנה לאבי על הגשר. כיאה, הקשר הזה מהווה את עיקר העיסוק בפרקים האחרונים של הסדרה. "ברוד סיטי" פירקה לגורמים את הקשר בין החברוֹת וגילתה שהיחסים הקרובים ביניהן הפכו לתלות הדדית, כזו שתוקעת את שתיהן במקום, מונעת מהן להתקדם ולגדול. לא הייתה ברירה אלא להתנתק, ולו במידת מה.

ניו יורק, שהייתה תפאורה כה חשובה ביחסים של שתי הגיבורות, אמנם חסרה עכשיו את הסיפור של אבי ואילנה. אולם כפי שממחישה הסצנה החותמת היפה והמספקת כל כך, העיר הומה אביות ואילנות אחרות שימשיכו לטעון אותה בחשמל ובשטויות משותפות ובעונג ובסקס. גם אחרי ש"ברוד סיטי" כבר איננה, ברוד סיטי עוד קיימת.

ברוד סיטי עונה 5, אבי ג'ייקובסון, אילנה גלייזר. קומדי סנטרל,
סטוריז והתבגרות. "ברוד סיטי"/קומדי סנטרל

עונות 4 ו-5 של "ברוד סיטי" זמינות במלואן ב-HOT VOD.

  • עוד באותו נושא:
  • ברוד סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully