וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטר הורשע ברצח של אישה אוסטרלית שהזעיקה את המשטרה

1.5.2019 / 12:36

מוחמד נור בן ה-33 ירה למוות בג'סטין דיימונד במיניאפוליס ב-2017, בטענה שהוא ושותפו חשו סכנה כשנענו לקריאתה על תקיפה המתרחשת בסמוך לביתה. התקרית הסעירה את אוסטרליה, והוא צפוי לעונש כבד. "אירוע טראגי שלא היה חייב או צריך לקרות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שוטר לשעבר ממיניאפוליס הורשע הלילה (רביעי) ברצח של אישה אוסטרלית בזמן שהגיב לקריאה שלה על תקיפה בסמוך לביתה. מוחמד נור, בן 33, הורשע ברצח ובהריגה של האוסטרלית בת ה-40 ג'סטין דיימונד מחוץ לביתה ב-2017. התקרית גררה גינויים בינלאומיים, כולל מצד אוסטרליה. הוא ישב בדממה בזמן הקראת גזר הדין כשהוא נושם בכבדות. גם האולם הצפוף נותר דומם.

התובע המחוזי, מייק פרימן, אמר במסיבת עיתונאים כי הוא מצפה שנור ירצה 12 וחצי שנות מאסר על עבירת הרצח וארבע שנים נוספות על עבירת ההריגה. העונש ייגזר ב-7 ביוני.

"זה היה ירי טראגי שלא היה חייב לקרות ולא היה צריך לקרות", אמר פרידמן. "זה לא נותן לנו עונג לפעול נגד שגיאות המשטרה". לדבריו, זאת הפעם הראשונה במינסוטה שבה שוטר מורשע ברצח.
בשנים האחרונות נורו למוות גברים שחורים על ידי המשטרה וכתוצאה מכך יצאו מפגינים לרחובות, אבל במקרה זה דיימונד הייתה לבנה ונור הוא מהגר מסומליה.

לקריאה נוספת
אוסטרלית נורתה בשוגג בידי שוטרים בארה"ב - ובארצה זועמים

מוחמד נור, שוטר לשעבר, מגיע לבית משפט במיניאפוליס, ארה"ב, 30 באפריל 2019. רויטרס
לא הפעיל את מצלמת הגוף בעת הירי. נור בבית המשפט, הלילה/רויטרס

להגנתו, אמר נור כי הוא פעל מתוך הגנה עצמית כשהוא והשותף שלו נענו לקריאה של דיימונד ב-15 ביולי 2017, אחרי שהם שמעו רעש חשוד. נור ירה מהכיסא שליד הנהג והרג את דיימונד. בעקבות התקרית, מפקד המשטרה התפטר ויושמה מדיניות תקיפה יותר של שימוש במצלמות גוף, אחרי שנור ושותפו לא הדליקו את המצלמות שלהם.

מפקד המשטרה מדריה ארדונדו התנצל בפני חבריה ומשפחתה של דיימונד בהצהרה שמסר אחרי גזר הדין. "זאת הייתה תקרית טרגית ועצובה שהשפיעה על המשפחה, החברים, השכנים, העיר ואנשים ברחבי העולם, במיוחד בארצה, אוסטרליה", אמר.

דיימונד הייתה אמרה להתחתן באותו קיץ, וארוסה אמר כי היה זה "לילה של חוסר כבוד מוחלט לקדושת החיים". אביה, ג'ון, אמר כי ההחלטה של בית המשפט משקפת את מחויבות הקהילה לשלטון החוק, לקדושת החיים ולמחויבות של המשטרה לשרת ולהגן. "גזר הדין מחזק את היסודות הללו", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ג'סטין דיימונד. רויטרס
הייתה אמורה להתחתן בקיץ. דיימונד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully