וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בצפון אירלנד: עיתונאית נרצחה מירי של פעילי מחתרת סוררת

19.4.2019 / 11:53

המשטרה פשטה על מעוז לאומני בעיר דרי, והותקפה במטח של בקבוקי תבערה וירי. כתוצאה מכך, נפגעה בשוגג ליירה מקי בת ה-29, שחיברה ספר על הסכסוך. החשד מוטל על כתפי הפלג הסורר "IRA החדש". בצפון אירלנד מזהירים כי הברקזיט עלול לפגוע בשלום השברירי מ-1998

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

עיתונאית שלא הייתה בתפקיד נהרגה מיריות שנורו במהומות שפרצו בעיר דרי שבצפון אירלנד במהלך הלילה - כך מסרה היום (שישי) המשטרה, שאמרה כי הייתה זו ככל הנראה פעולה של לאומנים חמושים המתנגדים להסכם השלום מ-1998.

העימותים פרצו באזור קרגאן, הנחשב למעוז לאומני, אחרי פשיטה של המשטרה במקום. היא אמרה כי היא פעלה כדי למנוע מתקפות שתוכננו לסוף השבוע הקרוב, ולפחות 50 בקבוקי תבערה הושלכו בזמן המהומות ושתי מכוניות הועלו באש. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות נראו ניידות משטרה שנפגעו מבקבוקי תבערה, לבנים, בקבוקים וזיקוקים.

העיתונאית, ליירה מקי, בת 29, נפצעה מירי תועה של אחד החמושים לעבר המשטרה ובהמשך נקבע מותה. מארק המילטון, המשנה למפקד המשטרה של צפון אירלנד, אמר לעיתונאים כי המשטרה מתייחסת לתקרית כאל מתקפת טרור ופתחה בחקירת רצח. לדבריו, ארגון "IRA החדש", שאחרי לכמה מתקפות בשנים האחרונות, עומד מאחורי הרצח.

עימותים בעיר דרי, צפון אירלנד, 18 באפריל 2019. רויטרס
כלי רכב בוערים במהלך העימותים בדרי, אתמול/רויטרס

מקי חיברה ספר על היעלמותם של אנשים צעירים במהלך שלושת העשורים של "הצרות", כפי שמכונה הסכסוך בצפון אירלנד שהסתיים בהסכם יום השישי הטוב ב-1998. שתי המפלגות הגודלות ביותר בצפון אירלנד, שהיא חלק מבריטניה, גינו את הרצח.

"מי שהוציא את הרובים לרחובות שלנו בשנות ה-70, ה-80 וה-90 טעו, וזאת תהיה טעות גם ב-2019. אף אחד לא רוצה לחזור לשם", אמרה מנהיג המפלגה היוניוניסטית (DUP), ארלן פוסטר. גם השיין פיין, הלאומנים האירים, גינו את המתקפה.

פוליטיקאים בצפון אירלנד מזהירים כי התכנית של בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי עלולה לפגוע בהסכם השלום, וכל תשתית שעשויה לקום בגבול בין צפון אירלנד לבין אירלנד, שהיא חלק מהאיחוד, תשמש מטרה למתקפות. בלונדון, השרה האחראית לצפון אירלנד, קארן ברדלי, אמרה כי היא "מזועזעת ועצובה" ממותה של מקי, שתוארה כ"כוכבת עולה" בתחום העיתונות החוקרת.

בינואר התפוצצה מכונית תופת גדולה מחוץ לבית משפט בדרי, במתקפה שהראתה כי אותם ארגונים המתנגדים להסכם השלום עדיין מהווים איום. מאז הם ביצעו כמה פיגועים בתקופת חג הפסחא, המצוין בימים אלו.

שעות לפני המהומות בעיר, ביקרה בה משלחת מהקונגרס האמריקני בהובלת יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי. הביקור נועד להראות את תמיכתם של המחוקקים בהסכם השלום שהושג בסיועה של וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully