וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: יוסי בניון מונה למנהל המקצועי של בית"ר, יפרוש בתום העונה

11.4.2019 / 11:35

בגיל 39, אחד הכדורגלנים הישראלים הגדולים אי פעם תולה את הנעליים ופותח קריירה חדשה כאיש החזק בקבוצה מהבירה לצד אלי אוחנה. בפוסט פרידה מרגש כתב: "מאושר מהמסע שלי, בטוח שהפרק הבא יהיה מאתגר"

עריכת וידאו: מתן חדד

עכשיו זה רשמי. יוסי בניון יפרוש מכדורגל בתום העונה וישמש כמנהלה המקצועי של בית"ר ירושלים, כך התברר היום (חמישי). לאחר משא ומתן של מספר שבועות הגיעו הצדדים לסיכום.

מבית"ר נמסר ש"במסגרת תפקידו יוסי בניון יהיה אחראי על בחירת המאמן ובניית סגל הקבוצה לעונת המשחקים הבאה. יוסי יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם יו"ר המועדון אלי אוחנה שגם לו ניסיון רב וחיבור עצום למועדון. זאת הפעם הראשונה שהמועדון ממנה מנהל מקצועי, המינוי הוא חלק מהשינוי שעובר המועדון מאז כניסתו של משה חוגג כבעלים".

בניון אמר לאתר הרשמי של בית"ר: "אני רוצות להודות לבית"ר ירושלים על האמון והרצון לדרך משותפת לשנים קדימה למען הצלחת המועדון היקר הזה. אני רוצה שכל אוהד בית"ר ירושלים ידע כי המילים הללו נאמרות מהלב לכל אחד ואחת בצורה אישית. תודה שעטפתם אותי באהבה כל כך גדולה מהרגע הראשון, קיבלתם אותי אליכם כמי שנולד וגדל פה בירושלים. אני רואה בעתיד המשותף שלנו את הזכות להחזיר ובגדול כמו שמגיע לכם. אני לא אשכח את מה שגרמתם לי להרגיש לעולם".

הבעלים משה חוגג הוסיף: "אין לי ספק שנסיונו העשיר של יוסי יסייע להוביל את בית"ר ירושלים למקום הראוי לו, אנו נכנסים לעידן חדש בו ההצלחה העתידית תיבנה באופן השקול והנכון מתוך ראייה אסטרטגית לטווח הרחוק".

עוד בנושא

הכדורגלן הישראלי הגדול בהיסטוריה: המספרים של יוסי בניון
התזמון המושלם: דוד רוזנטל על סיכויי ההצלחה של בניון בתפקיד
אופיר סער על המשימות שמחכות לבניון כמנהל המקצועי בבית"ר

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
חותם קריירה מופלאה, ומתחיל אתגר חדש. יוסי בניון/קובי אליהו

בניון בן ה-39 חזר לבית"ר בינואר האחרון מתוך מטרה לפרוש במדיה ולקבל לאחר מכן תפקיד מקצועי. תחילה דובר על ניהול מחלקת הנוער וייעוץ מקצועי לקבוצה הבוגרת, אולם הכיוון השתנה בחודש האחרון ולאחר שיחת תכופות עם אלי אוחנה ומשה חוגג, הוחלט שבניון ישמש כמנהל המקצועי של הקבוצה הבוגרת כאשר הבעלים יזוז הצידה ויפקיד בידי בניון ואוחנה את כל הסמכויות המקצועיות. בניון ואוחנה נפגשו לפני מספר ימים וסיכמו באופן סופי את כל הפרטים. לאחרונה אף הוחלפו טיוטות בין בניון למועדון בנוגע לחוזה החדש והסמכויות הבלעדיות אותן יקבל.

בניון, אחד מגדולי השחקנים של הכדורגל הישראלי בכל הזמנים אם לא הגדול שבהם, מסיים קריירה מפוארת שהתחילה בהפועל באר שבע, עברה במכבי חיפה ומשם נמשכה באירופה. הוא כיכב במדי ראסינג סנטאנדר, המשיך לווסטהאם, קפץ כיתה לליברפול, עבר גם בצ'לסי וארסנל וחתם את הקריירה בחו"ל עם קדנציה קצרה בק.פ.ר. לפני חמש שנים חזרה ארצה והספיק לשחק במכבי חיפה, מכבי תל אביב, מכבי פתח תקוה ובית"ר ירושלים (בשתי קדנציות שונות). במהלך הקריירה גם שימש במשך שנים רבות כקפטן נבחרת ישראל, וכבש במדיה 24 שערים ב-102 הופעות.

עוד באותו נושא

הכדורגלן הישראלי הכי גדול בהיסטוריה: המספרים של יוסי בניון

לכתבה המלאה
יוסי בניון במדי ליברפול ב-2007. GettyImages
מדימונה, דרך ליברפול, לירושלים. יוסי בניון/GettyImages

בניון מסכם את הקריירה

בפוסט אינסטגרם שפרסם היום, סיכם בניון את הקריירה. "האמת ששום דבר שעברתי בקריירה שכזו לא הכין אותי כמו שצריך להחלטה להפסיק לשחק", כתב. "לפרוש היא מילה גדולה, כדורגל הוא חלק בלתי נפרד ממני מהיום שלמדתי ללכת. אני מאושר מכל מסע הכדורגל שלי, מדימונה הקטנה דרך באר שבע וחיפה, 12 שנה של אירופה והחזרה למדינה שלי.

"זכיתי בהורים שעטפו אותי בכל מה שילד זקוק לו, תמיד מילאו אותי באמונה שאני כזה שיכול להשיג כל מה שרק ילד חולם עליו. כשלא היה מאיפה לתת הם חיבקו אותי ואמרו לי להתרכז בכדורגל ושהם דואגים לשאר. השרישו בי ערכים של כבוד, יושר, התמדה ועבודה קשה. זכיתי שיהיו לצידי שתי אחיות ואח שהם הרבה יותר ממשפחה עבורי, תמיד שמתם אותי במקום הראשון והאמנתם בדרך שלי. הוויתורים שעשיתם בשבילי מעולם לא יהיו מובנים מאליו. כמשפחה דחפתם, השקעתם, נסעתם איתי ואחרי לכל מקום בעולם ולא הפסקתם להיות שם אף פעם, אפילו לשנייה אחת בחיי לא אעז לשכוח לכם את זה.

"מירית, מה אני בלעדייך? מהיום שהחזקנו ידיים בביה"ס הרגשתי שלא משנה לאן החיים ייקחו אותנו, עוברים את זה ביחד יד ביד. עברנו הכל ביחד, בני 16 שאורזים חיים שלמים ויוצאים לאמסטרדם, חוזרים לדרום, נוסעים לצפון, עוברים לספרד משם לאנגליה ובחזרה למקום שלנו. לכל פינה בעולם נסענו ביחד, היית שותפה לכל החלטה בחיי. בכל שער רגע לפני שאני הולך לחגוג עם הקבוצה נתתי נשיקה לטבעת, כדי שתדעי שכל רגע שמח בחיים שלי הוא קודם כל שלנו, של שנינו. את הדבר הכי גדול שיש לי בחיים האלה, הענקת לי את הזכות למשפחה שספק אם ש כמוה אפילו באגדות. תודה על חמש אוצרות, פרי אהבתנו שללא ספק הם הנכס הכי גדול ויקר בעולם שלנו. לחיות לצידך זה ההישג הכי גדול שלי, להיות שלך זה התואר הכי יוקרתי שלי, לחזור הביתה בכל סוף יום ולראות אותך זה הניצחון הפרטי שלי.

"נבחרת ישראל - מעולם לא פרשתי מהנבחרת, כי תמיד הייתי מוכן להתייצב למענה. לייצג את העם שלי, בכל מקום שבו הייתי היה חלק בלתי נפרד מההרגשה ומהגאווה שלי.

"חשוב לי להודות לאוהדים, הייתם אלה שנתנו לי אהבה בכל מקום שבו דרכתי. בארץ ובכל מקום בעולם, כשהיה טוב וגם שלא הייתם שם, נתתם את הדחיפה ואפילו נלחמתם בשבילי כמו שנלחמתי בשבילכם. אוהב אתכם אהבת אמת, מעריך כל רגע כזה ונוצר אותו עד סוף ימיי. מודה לאלוהים על הזכות להיות חלק מהמשחק, על המסע שעברתי, על הקבוצות והמדינות בהם שיחקתי. על רגעים מאושרים, רגעים של תארים ורגעים של שערים, על החברים שלצידם זכיתי לשחק והחברות שתימשך לנצח.

"בטוח שהפרק הבא יהיה מאתגר ולא פחות מרגש, הלכתי עם האמת שלי וכך אמשיך תמיד. יש רגעים שאקח איתי לכל החיים מקווה שגם אתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully