וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקילת הומואים וגדיעת ידיים: הסולטנות ברוניי מאמצת את השריעה

28.3.2019 / 9:48

הסולטנות העשירה והקטנה שבדרום-מזרח אסיה תיישם חוקים אסלאמיים נוקשים החל מהחודש הבא, וארגוני זכויות אדם גינו אותה בחריפות. בין היתר, מי שיקיים יחסי מין עם בן אותו המין עשוי להיות מוצא להורג

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הסולטנות ברוניי מתכננת ליישם בחודש הבא חוקים אסלאמיים נוקשים, כמו סקילת הומואים וקטיעת ידיים לגנבים, וזוכה על כך לביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות אדם.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל גינה את החוקים "האכזריים", שאמורים להיכנס לתוקף ב-3 באפריל ולהיות תקפים גם לגבי ילדים. לפי ארגון זכויות האדם, השינויים בחוקי השריעה פורסמו בהודעה דיסקרטית באתר התובע הכללי.

"לחוקק עונשים כה אכזריים ולא אנושיים זה מזוויע שלעצמו", אמרה רייצ'ל צ'ואה-הווארד, חוקרת באמנסטי. היא אמרה כי חלק מהעבירות הפוטנציאליות אינן צריכות להיות מוגדרות עבירות בכלל, כמו יחסים חד-מיניים. החוקרת קראה לברוניי לעצור את יישום צעדי הענישה הללו "בהתאם למחויבויותיה לזכויות אדם".

לקריאה נוספת בנושא
העונש על יחסי מין מחוץ לנישואים: שישה זוגות הולקו בפומבי
מלזיה: שתי נשים הולקו בפומבי בשל ניסיון לקיים יחסי מין

סולטן ברוניי ביום העצמאות, 2018. רויטרס
"הדרכה מיוחדת". סולטן ברוניי בחגיגות יום העצמאות בשנה שעברה/רויטרס

הסולטן ביסס את חוקי השריעה ב-2014 כדי לחזק את השפעת האסלאם על הסולטנות הקטנה והעשיר בנפט, שידועה במדיניות השמרנית שלה, האוסר מכירה פומבית של אלכוהול. בשלב הראשון, החוקים השיתו קנסות או עונשי מאסר על עבירות כמו היריון מחוץ לנישואים.

לסולטן יש כוח אבסולוטי וביקורת נגדו היא נדירה ביותר. הוא שולט במדינה מאז 1967 ואמר בעבר כי חוקי השריעה הם "הדרכה מיוחדת" מאללה והם צריכים להיות "חלק מההיסטוריה הגדולה" של ברוניי. גם בחוק האזרחי של הסולטנות קיימים עונשים כבדים, כמו הלקאה פומבית על שורת עונשים שונים, בין היתר בתחום ההגירה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
חגיגות לכבוד ציון יום השנה ה-50 לשלטונו של סולטן ברוניי, 2017. רויטרס
הציבור לא נוהג למתוח על הסולטן ביקורת. חגיגות 50 שנות שלטונו, 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully