וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 מדינות האיחוד האירופי: לא מכירות בריבונות ישראל ברמת הגולן

27.3.2019 / 13:46

בהצהרה שפרסמה שרת החוץ של האיחוד, הודגש כי למרות הצהרתו של הנשיא טראמפ על הכרה בריבונות הישראלית בגולן, עמדת האיחוד לא השתנתה. "בהתאם למשפט הבינלאומי ולהחלטות מועצת הביטחון, האיחוד האירופי אינו מכיר בריבונות ישראלית על רמת הגולן הכבושה"

עשית היסטוריה בהודעת על הרצון להכיר בריבונות בגולן/צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני פרסמה היום (רביעי) הצהרה בשם 28 החברות האיחוד בה היא מדגישה כי "עמדת האיחוד לגבי רמת הגולן לא השתנתה. בהתאם למשפט הבינלאומי ולהחלטות מועצת הביטחון 242 ו-497, האיחוד האירופי אינו מכיר בריבונות ישראלית על רמת הגולן הכבושה".

סוריה פנתה למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה לקיים דיון דחוף לאור הכוונה האמריקנית להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית הגיעה למרות החלטות של האו"ם הקרואות לנסיגתה של ישראל מהרמה.

במכתב שהגיע לידי סוכנות הידיעות, הנציגות הסורית לאו"ם מבקשת מנשיאות המועצה, שבה מכהנת צרפת, לקבוע דיון דחוף כדי "לדון במצב בגולן הסורי הכבוש וההפרות הבוטות האחרונות של ההחלטה הרלוונטית של מועצת הביטחון של האו"ם על ידי חברה קבועה". דיון שכזה עוד לא נקבע, אך דיפלומטים אמרו לסוכנות הידיעות שדיון צפוי להתקיים במועצה בנוגע לבקשה.

טראמפ עם הגולן - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"הפרה בוטה": סוריה ביקשה דיון דחוף במועצת הביטחון על הגולן
נסראללה: הכרת ארה"ב בגולן - רגע מכונן בסכסוך הערבי-ישראלי
סעודיה על הכרת טראמפ בריבונות ישראל בגולן: "פגיעה בתהליך השלום"

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, מאי 2018. רויטרס
לא מכירים בהצהרה של טראמפ. מוגריני/רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הגדיר את ההכרה האמריקנית כ"רגע מכונן בהיסטוריה של הסכסוך הערבי-ישראלי" והזהיר מפני אפשרות שטראמפ יכיר גם בריבונות ישראל על הגדה המערבית. "החלטת טראמפ מבזה את כל ההחלטות הבינלאומיות והקונצנזוס בינלאומי, הגולן הוא שטח סורי כבוש", אמר נסראללה בתגובה ראשונה להחלטה.

גם ערב הסעודית גינתה את ההכרה בגולן וטענה כי מדובר בהפרה ברורה של אמנת האו"ם והחוק הבינלאומי, שאיננו מכיר בהחלטת ישראל להחיל את החוק הישראלי על השטח שנכבש במלחמת ששת הימים. "הניסיונות לקבוע עובדות בשטח לא ישנו את האמת", נמסר בהצהרת סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית. "יהיו לכך השלכות שליליות משמעותיות על תהליך השלום במזרח התיכון ועל הביטחון והיציבות באזור".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
נתניהו וטראמפ בעת חתימת הצו על ההכרה בריבונות הישראלית בגולן, שלשום/רויטרס

שלשום חתם הנשיא טראמפ על צו בנושא כוונתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן בפגישה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן. בפתח ההצהרות המשותפות טראמפ הכריז כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל ומצדדת בזכותה להגן על עצמה.

"ההתקפה האיומה הזו מדגישה את האתגרים שישראל עומדת בפניהם כל יום", התייחס הנשיא לירי הטיל למושב משמרת שבשרון. "והיום אני מבצע צעד היסטורי כדי להדגיש זאת. בעוד דקה אחתום על הצו הנשיאותי שמכיר בזכותה הרבינוית של ישראל על רמת הגולן היום. פעולות תוקפניות על ידי איראן וקבוצות טרור בסוריה הופכות את הגולן לכר לשיגור התקפות אלימות נגד ישראל".

"ההחלטה שלך להכיר בריבונות הישראלית היא כה היסטורית כי היא צעד של צדק היסטורי", אמר בתגובה נתניהו. "ישראל זכתה ברמת הגולן במלחמה צודקת של הגנה עצמית ושורשי העם היהודי בגולן הולכים אחורה אלפי שנים. הגולן כיום חשוב יותר מאי פעם לביטחונה שאיראן מנסה לבנות בסיסים בסוריה כדי לתקוף אותנו. איראן שולחת מזל"טים וטילים לשטח שלנו. יש לנו בעברית אמירה - העם עם הגולן, אבל תודות לך אנחנו יודעים שיש שני עמים שעומדים עם הגולן - בישראל וארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully