וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצע מנפילת הרקטה בשרון ושיחזר: "היה לנו מזל, לא שמענו את האזעקה"

שבעה תושבי מושב משמרת שבשרון נפצעו מירי רקטת חמאס שפגעה ישירות בבית משפחת וולף. שלושה מהפצועים שוחררו מבית החולים, בהם גם דניאל אב המשפחה, שסיפר כי הספיק להכניס את ילדיו לממ"ד לפני הפגיעה. "אני לא פוליטיקאי, אני יודע שצריך למצוא פתרון"

צילום: שלומי גבאי ויותם רונן, עריכה: תומר לוי

הסלמה בדרום | כל העדכונים:

- רקטת חמאס שוגרה מרפיח ופגעה בבית המושב משמרת בשרון
- שתי נשים נפצעו באורח בינוני וחמישה נוספים נפצעו קל
- נתניהו יקצר את ביקורו בארה"ב והזהיר: "נגיב בעוצמה"
- הרמטכ"ל אישר הזזת כוחות לדרום וגיוס מילואים נקודתי
- צה"ל הנחה לסגור לתנועה שטחים בסמוך לגבול הרצועה

שבעה תושבי משמרת נפצעו הבוקר (שני) מפגיעת הרקטה ששוגרה משטח רצועת עזה. מרבית הפצועים הם בני משפחת וולף, הסבתא בת ה-60 הפצעה באורח בינוני והועברה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, בעוד שאר הפצועים אושפזו בבית החולים מאיר בכפר סבא. הסבא, רוברט בת השלוש ואביה שנפצעו באורח קל שוחררו מבית החולים. אם המשפה כבת 30 שנפצעה באורח בינוני עם פציעות מרסיסים ברגל, והתינוקת בת החצי שנה נשארו להשגחה. השכנה בת ה-12 עברה למחלקה אורתופדית.

דניאל, שנפצע באורח קל ושוחרר מבית החולים סיפר כי "אף אחד לא שמע את האזעקה. מאחד עד עשר זה היה בעוצמה ארבע. שמעו את זה בקטנה ממש, מזל שישנתי בסלון מזל ששמעתי את זה אחר כך ראיתי בתמונות שהכל נפל". הוא הוסיף כי "במקרה שמעתי את האזעקה בסלון. יכול להיות בגלל שהחדרים סגורים אף אחד לא התעורר חוץ ממני. היו לנו 20 שניות עד חצי דקה. דבר ראשון הכנסנו את הילדים לממ"ד. אבא שלי היה בחוץ ואימא שלי הייתה לפני הכניסה לממ"ד והיא נפצעה. אבא שלי ואחותי היו בחצר כשזה קרה. הבית נהרס, היו לי כמה כלבים אהבתי ולא יכולתי להגיע אליהם לצערי. אני לא פוליטיקאי, אני יודע שצריך למצוא פתרון".

רוברט וולף, סב המשפחה ששוחרר מבית החולים תלה דגל ישראל : "זה משחק של כל הפוליטיקאים, אבל עם כל המשחקים אף אחד לא מטפל בבעיות שלנו. זה המחיר, ואני צריך לספוג את המחיר. כמעט איבדתי את המשפחה שלי. אני רוצה להגיד לכולם: אתם שומעים את האזעקה - צאו לממ"ד. הממ"ד הציל את המשפחה שלי. זה הכול".

עוד בנושא:
בת ה-12 שנפגעה מהרקטה: "לא היה לנו מרחב מוגן אז רצנו החוצה"
צה"ל: הרקטה לשרון שוגרה מעמדת חמאס ברפיח; כוחות מילואים הוקפצו לדרום
רקטה מעזה פגעה בבית בשרון; שבעה נפצעו קל עד בינוני

החור שנוצר באדמה מהרקטה שנורתה לבית במושב משמרת בשרון. ללא קרדיט, דנה ירקצי
הבור שיצרה פגיעת הרקטה בבית במשמרת/דנה ירקצי, ללא קרדיט
דניאל וולף, בית החולים מאיר 25 למרץ 2019. יותם רונן, צילום מסך
"הבית נהרס". דניאל וולף/צילום מסך, יותם רונן

בר פאוקר בת ה-12 שנפגעה מהירי משחזרת את רגעי פגיעת הרקטה במשמרת. "כשהתחילו האזעקות אבא העיר אותנו, בגלל שאין לנו מרחב מוגן יצאנו בריצה לבית של סבא וסבתא אבל הדלת אצלה היתה נעולה, הבום היה ממש חזק, ועלה מלא עשן מהבית, זה ממש מפחיד". בר סובלת מחתכים ומשריטות. היא הועברה למחלקה אורתופדית, ומחר יחליטו הרופאים על המשך הטיפול, כאשר ככל הנראה לא תזדקק לניתוח.

עמיר דאהן, מנהל הפיצויים של מס רכוש שהגיע הבוקר למושב משמרת ואמר כי "עברנו כמעט את כל הבתים בהיקף הבית שנפגע בפגיעה ישירה. בערך 30 בתים שנפגעו מפגיעות הדף שונות. עוד לא נכנסנו לתוך הבית שנפגע אבל כבר דיברנו עם המשפחה שמחפשת דירה חלופית שתוכל לגור בה. בתקופה הקרובה". דאהן הוסיף כי "אנחנו נהיה צמודים איתם בכל התהליך, גם בבתים רחוקים יותר ברחוב המקביל יש בתים שנפגעו מהדף ההדף היה די רציני מהניסיון שלנו הכל יטופל כבר היום, אך עוד אי אפשר להעריך את הנזק הכספי הכללי".

רוברט וולף, סב המשפחה שביתה נפגע במושב משמרת בשרון מפגיעת טיל.. שלומי גבאי
רוברו וולף מניף את דגל ישראל בפתח ביתו/שלומי גבאי
בני משפחת וולף מפנים את ביתם לאחר פגיעה ישירה של רקטה בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
בני המשפחה ושכנים מפנים ציוד מהבית שנפגע/ראובן קסטרו

"הופתענו מאוד", סיפר צעיר לפני גיוס מהמושב. "ישנו והתעוררנו מהבום, לא ציפינו לדבר כזה. אנחנו מכירים את המשפחה ששוכרת פה דירה. עושה פה הפניניג בפורים ושיעורי קרוספיט כל הסביבה מכירה אותה. רק לא מזמן היה פה אירוע גדול בפורים. מדובר במשפחה של סבא וסבתא הורים וזוג ילדיהם.

יוני וולף, בן המשפחה שהגיע לזירה וראה את הבית הרוס, "אבא שלי עלה לארץ כחייל בודד, היה לו חלום ציוני להקים משק. עכשיו הבית הרוס. זה שוק והלם". הוא הוסיף כי "דיברתי עם אח שלי בבית חולים, הוא עדכן אותי. הכול מאוד מעורפל. אין בי שום יצר של נקם, מה שאני יודע זה שהמדיניות כרגע לא עובדת, אני לא אומר מה צריך לעשות ומה לא צריך לעשות, אבל צריך שיחליטו על מדיניות ולהחזיר לישראל לא רק את ההרתעה, אלא גם את השפיות. יש לנו הרבה משפחה, יש לנו הרבה חברים, יש לנו הרבה אהבה למדינה הזאת, יהיה בסדר".

ענת שכנה שגרה בסמוך לבית שנפגע במושב סיפרה על הרגעים שבהם נשמעה האזעקה במקום. "רעדתי. קודם כל שמעתי את האזעקה והייתי משוכנעת שזו הזיה וטעות כי לרגע לא עלה בדעתי שבמקום הכל כך שקט, מרכז הארץ, שקורה לנו דבר כזה. גם אחרי הבום - רעדתי בכל הגוף אמרתי לעצמי: זה לא אמיתי, זה לא יכול לקרות לנו. אני נטולת מילים, אני שומעת כל הזמן בחדשות שזה קורה בדרום". על המשפחה סיפרה השכנה כי "אנחנו מכירים אחד את השני, ואני מוכרחה להגיד לך שצר היה לי לשמוע על הכלב שנהרג פה. הכלבים בשבילנו הם כמו בני אנוש וגם על זה צר לנו".

פגיעה ישירה של רקטה בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
הבית שנפגע במשמרת/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully