וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הודעת חמאס על הפסקת אש: נמשכו מטחי הרקטות מעזה, צה"ל תקף בתגובה

יותר מ-30 רקטות נורו מעזה שחלקן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל וחלק נפלו בשטחים פתוחים. אחת הרקטות פגעה בבית בשדרות, ללא נפגעים. חיל האוויר תקף את משרדו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ומטה סודי של הארגון. נתניהו קיים התייעצויות ביטחוניות

עריכה: טל רזניק

הסלמה בדרום | כל העדכונים:

- חמאס: הושגה הפסקת אש בעקבות מאמצי מצרים
- למרות הודעת חמאס: אזעקות צבע אדום בעוטף עזה
- צה"ל: יותר מ-30 רקטות נורו לישראל, כמה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל
- רקטה פגעה בבית בשדרות; אין נפגעים
- צה"ל תקף מטרות חמאס, בהן לשכתו של הנייה
- מקלטים נפתחו ברחבי הארץ; שינויים בתנועת הרכבות, אין לימודים באשקלון
- נתניהו המריא מוושינגטון; יקיים התייעצות ביטחונית עם נחיתתו

מטח רקטות נורה הלילה (שלישי) החל מאתמול מרצועת עזה ליישובי הנגב המערבי וגרמו להפעלת אזעקות צבע אדום. לפי דובר צה"ל, נורו לישראל כ-30 רקטות שכמה מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". אחת הרקטות פגעה בבית בשדרות, אך לא דווח על נפגעים. צה"ל תקף עשרות יעדי טרור ברצועת עזה בתגובה לירי למושב משמרת שבשרון אתמול בבוקר.

בחמאס הודיעו כי הושגה הפסקת אש, אחרי שבכלי תקשורת פלסטיניים דווח על "מאמצים קדחתניים" מצד מצרים למניעת הסלמה. עם זאת, אחרי הודעת חמאס נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה ונמשכו הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים על תקיפות צה"ל בחאן יונס. על רקע המתיחות, ראש הממשלה קיים התייעצויות ביטחוניות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראשי מערכת הביטחון, והמראתו מוושינגטון נדחתה.

בין המטרות שהותקפו על ידי צה"ל - לשכתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, מטה סודי המשמש את המודיעין הכללי והצבאי של הארגון בצברא ומשרדי ביטחון הפנים ברימאל. בעת התקיפה הנייה ככל הנראה לא היה בלשכתו, שהותקפה גם ב-2014 במבצע "צוק איתן", ולפי חלק מהדיווחים בוצע נוהל "הקש בגג". זאת, בנוסף למתחמים צבאיים ברחבי הרצועה, פירי מנהרות ולעמדות שיגור רקטות. לפי דיווחים מעזה, נפצעו חמישה פלסטינים בתקיפות.

לקריאה נוספת על הירי לשרון
"זה לא היה צריך לקרות": צה"ל יבדוק מדוע לא הופעלה כיפת ברזל בשרון
בת ה-12 שנפגעה מהרקטה: "לא היה לנו מרחב מוגן אז רצנו החוצה"
חמאס הולך עם ומרגיש בלי: עזה וישראל לקראת מערכה חסרת טעם

עשן במהלך תקיפת חיל האוויר בעזה 25 במרץ 2019. רויטרס
עזה/רויטרס

עיריות רבות מהדרום ועד המרכז הודיעו על פתיחת מקלטים, תוגברה פריסת סוללות "כיפת ברזל" ברחבי הארץ ושינויים חלו בתנועת הרכבות. פיקוד העורף פרסם הנחיות לעוטף עזה, שכוללות הגבלת התקהלויות, קיום לימודים במרחבים מוגנים בלבד והפעלת מקומות העבודה בתנאי שקיים מרחב מוגן.

מוקדם יותר אתמול, לאור הערכת המצב הביטחונית, החליטו בצה"ל לחסום כבישים הסמוכים לגדר המערכת ולעצור את העבודות החקלאיות באזור. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס כי הרמטכ"ל החליט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושריון ומפקדת אוגדה, כולל גיוס מילואים להשלמות ספציפיות. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר על סגירת המעברים ארז וכרם שלום ועל צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה בעקבות ההסלמה.

על פי הנחיית גורמי הביטחון, ברכבת ישראל הודיעו כי נסגרו התחנות אופקים, נתיבות ושדרות, בוטל קו אשקלון-שדרות וקו רעננה-באר שבע מסיים את תחנתו באשקלון. המועצות בעוטף עזה הורו לתושבים להגביר את הערנות ולשהות בקרבת המרחבים המוגנים. הלימודים במכללת ספיר הסתיימו היום ב-16:00, והבחינות בכל מרכזי הלימוד בוטלו, והלימודים לא צפויים להתקיים היום באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

חמאס הכחיש כי הוא אחראי לירי הרקטה, ששוגרה ממרחק של כ-120 קילומטרים ממושב משמרת וגרמה לפציעתם של שבעה ישראלים. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים ופלסטיניים, הארגון הבהיר בפני המצרים שהרקטה שוגרה בטעות מחשש לתגובה הצפויה של כוחות צה"ל. הארגון איום כי הוא "נמצא בכוננות מלאה למערכה להגנה על עמנו".

הערכות להסלמה בדרום , 24 במרץ 2019. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול הרצועה, אתמול/רויטרס
פגיעה ישירה של רקטה בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
שרידי הבית שנפגע במשמרת, אתמול/ראובן קסטרו
הערכות להסלמה בדרום , 24 במרץ 2019. רויטרס
מחסום צה"לי בסמוך לגבול הרצועה, אתמול/רויטרס
הערכות להסלמה בדרום , 24 במרץ 2019. רויטרס
כוח שריון בגבול הרצועה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully