וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פסילת בן ארי: ועדת הבחירות דחתה את קידום בן גביר ברשימה

השופט חנן מלצר דחה את בקשת איחוד מפלגות הימין "להקפיץ" את בן גביר למקום החמישי ברשימה לאחר פסילת בן ארי. ההערכה היא כי המפלגה תפנה בעתירה לבג"ץ כדי לממש את השינוי. בן גביר: "גם מהמקום השביעי אכנס לכנסת"

צילום: ערוץ 13

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר דחה הערב (ראשון) את הבקשה להקפיץ את עו"ד איתמר בן גביר למקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין. אחרי שבית המשפט העליון פסל את ד"ר מיכאל בן ארי מהתמודדות בבחירות הקרובות, הבקשה של איחוד מפלגות הימין הייתה לקדם את עו"ד איתמר בן גביר למקום החמישי ואת יצחק שמעון וסרלאוף, נציג נוסף של עוצמה יהודית למקום השמיני.

השופט מלצר ציין בהחלטתו כי חוק הבחירות קבע כי "החלפת מועמד פלוני במועמד אחר, מחיקה או הוספה של שם מועמד, שינוי סדר רישומו של מועמד ברשימה או שינוי המספר הסידורי שליד שם המועמד" - הוא ליקוי שאיננו ניתן לתיקון כלל". ההערכה כי המפלגה תפנה בעתירה לבג"ץ כדי לממש את השינוי המתבקש מצדה ברשימת המועמדים.

ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר וברוך מרזל לאחר הודעת בג"ץ על פסילת בן ארי לריצה בבחירות, 17 במרץ 2019. רויטרס
ראשי עוצמה יהודית, בן גביר, בן ארי ומרזל/רויטרס

באיחוד מפלגות הימין מגיבים להחלטת השופט מלצר לדחיית העתירה: "כצפוי השופט מלצר התאהב בפרוצדורה וזנח את המהות. לצערנו גם הוא יישר קו עם עמדת מנדלבליט שיישר קו עם עמדת שי ניצן. אנחנו נעתור לבג"ץ כדי שגם השופטים יישרו קו. מנדלבליט , ניצן, מלצר ושופטי הבג"ץ- תודה! בזכותכם את התשובה יתנו הבוחרים בקלפי, כדי שאנחנו, על אפכם ועל חמתכם - נהיה מספיק חזקים ונעשה סדר במערכת המשפט של השמאל בישראל".

עו"ד בן גביר הוסיף: "אמנם גם מהמקום השביעי באיחוד מפלגות הימין אכנס לכנסת, אך התחושה שהמערכת המשפטית רודפת אותנו כי הם מבינים שאנו לא נאפשר להמשך שלטון בג"צ והמערכת המשפטית. לא יעזור להם. גם מהמקום השביעי אכנס לכנסת ונחזיר את השלטון לעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully