וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת אגוזים מדי יום עושה את הדבר הזה למוח

מחקר שנערך על אנשים מבוגרים מצא כי אכילה של אגוזים מאטה את ההדרדרות הקוגניטיבית שאופיינית להזדקנות. אז כמה יעיל שינוי תזונתי ממש קטן בתזונה שלכם? תתפלאו

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

בווידיאו: 10 עובדות על המוח שלא הכרתם

אם הייתם צריכים עוד עדות לכך שאגוזים הם אחד המזונות הבריאים ביותר שקיימים בתפריט, מחקר של אוניברסיטת דרום אוסטרליה מצא כי אכילת כמות קטנה של אגוזים מדי יום, עשויה לשפר את היכולות המוחיות בגיל מבוגר.

המחקר שפורסם בכתב העת Nutrition, Health and Ageing ונערך על 4,822 מבוגרים מסין בגילאי 55 ומעלה, מצא כי אכילה של יותר מעשרה גרמים של אגוזים נקשרה בשיפור הזיכרון ושיפור המחשבה. בנוסף, החוקרים מצאו כי אכילה של אגוזים שיפרה את התפקוד הקוגניטיבי של מבוגרים אלה בכ-60 אחוזים ואף "הצליחה לבטל התדרדרות טבעית של כשנתיים במצב הקוגניטיבי".

עוד בנושא:
אכילת חופן אגוזים ביום עשויה למנוע מחלות קשות
זה האגוז שאתם חייבים להוסיף לתזונה שלכם
4 פעילויות פשוטות שעשויות לעזור במניעת דמנציה

"כשאנשים מזדקנים הם חווים ירידה טבעית ושינויים בחשיבה המושגית, בזיכרון ובמהירות עיבוד המידע. זהו תהליך הזדקנות טבעי", רשמו החוקרים. "מנגד הזדקנות היא הגורם הראשון למחלות קוגניטיביות כמו דמנציה ואם יש ביכולתנו לעצור את ההתדרדרות באמצעות שינוי תזונתי, זה לחלוטין שווה את המאמץ".

אישה מרכיבה פאזל. אילוסטרציה זיכרון. ShutterStock
"הזדקנות האוכלוסייה בעולם היא מהאתגרים הכי גדולים של האנושות". פאזל של מוח/ShutterStock

האגוזים עשירים בסיבים תזונתיים, המסייעים בעיכול ותורמים לתחושת השובע. בנוסף, אגוזים הם גם מקור מעולה לנוגדי חמצון, המסייעים לגוף לנטרל את הפעילות ההרסנית של הרדיקלים החופשיים. פעילות נוגדת חמצון עשויה להגן על הגוף מפני התפתחות סרטן, טרשת עורקים וקטרקט, ולהאט את תהליכי ההזדקנות.

"הזדקנות האוכלוסייה בעולם היא אחד מהאתגרים הכי גדולים של האנושות במאה ה-21. לא רק שאנשים חיים יותר, אלא ככל שהם חיים הם דורשים יותר ויותר תמיכה בריאותית שמעמיסה מאוד על שירותי הבריאות", סיכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully