וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזור המדהים ביוון שנמצא מתחת לאף של כולנו

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

19.3.2019 / 7:37

איפה אפשר ליהנות מחופים מדהימים, כפרים ציוריים ואתרים היסטוריים שנראים כמו סצנה ממשחקי הכס? שלוש שעות מערבה מאתונה חוצים את תעלת קורינתוס ונכנסים אל הפלופונסוס - חבל הארץ הקסום של יוון

תעלת קורינתוס, פלופונסוס, יוון. ShutterStock
תעלת קורינתוס היא שער הכניסה לפלופונסוס/ShutterStock

היא קרובה, יפהפייה, זולה וכיפית. הישראלים מאוהבים ביוון. מה הפלא? יש לה כל כך הרבה מה להציע - מהאיים המדהימים בים התיכון, דרך אתונה וסלוניקי התוססות ועד להרים והיערות שיוצרים נוף מרהיב במרכז המדינה. ב-2018 הגיעו ליוון כ-32 מיליון תיירים, עלייה של כ-100% מכמות התיירים שביקרו בה ב-2010 ובמדינה מנסים כל העת להתמודד עם הפופולריות הגואה של ענף התיירות. איי יוון מלאים בתיירים, בעיקר באביב ובקיץ, אבל אם רוצים חופשה נינוחה ש"בטן-גב" היא רק חלק מחוויה גדולה בהרבה, חצי האי פלופונסוס הוא המקום בשבילכם. חופים מרהיבים, הרים וצוקים נישאים, כפרים קטנים ועיירות יפות, תרבות יוונית אותנטית ואתרים היסטוריים - הכול במקום אחד.

כשלוש שעות נסיעה מערבה מאתונה מגיעים אל שער הכניסה הגרנדיוזי של הפלופונסוס: תעלת קורינתוס. מדובר בתעלה שנחפרה ב-1891 לצורכי מסחר ומחברת את הים האיוני לים האיגאי. התעלה הפכה למעשה את הפלופונסוס לאי, אורכה של התעלה כשישה ק"מ, קירותיה התלולים חצובים בהר סמוך לה נמצאות עתיקות קורינתוס - מבצר עתיק ומקדש לאל אפולו שכולל שבעה עמודים גדולים, שמהם נשקף חוף הים ומרחבים הרריים.

לטיולים המאורגנים של פגסוס

נאפפליו, פלופונסוס, יוון. ShutterStock
נאפפליו בנויה על חצי האי הפולש למפרץ מקסים/ShutterStock

ערי חוף קסומות והמקום בו נולדו המשחקים האולימפיים

לא רחוק מהתעלה נמצאת העיר העתיקה מיקנה ובה קבר אגממנון, המצביא שאיחד את השבטים היווניים והוביל אותם למלחמה נגד טרויה לאחר חטיפת הלנה היפה, אשת אחיו. אתר מיוחד נוסף באזור הוא האמפיתיאטרון המרשים באפידאורוס. האקוסטיקה שבו נחשבת למושלמת עבור מקום פתוח ונערכים בו מופעים ללא צורך בהגברה. שבו ביציע, תשאפו את אוויר ההרים הצלול וצפו ביערות שממול. לחוש, ולו לרגע, את העת העתיקה.

חצי האי פלפונסוס הוא למעשה כף יד יבשתית השולחת ארבע אצבעות אל הי האיגאי. באצבע הכי מזרחית נמצאת אחת הערים היפות ביוון - נאפפליו, שבנויה על חצי האי הפולש למפרץ מקסים. העיר רשומה בהיסטוריה המקומית כבירתה הראשונה של יוון החופשית וסמליה הן שלוש מצודות שמכל אחת מהן נוף עוצר נשימה. אלף המדרגות המובילות אל מצודת פלמידס הן אטרקציה תיירותית בעצמן וכמובן שכדאי לטפס כל אחת ואחת מהן עד לקצה, ממנו תראו את הים וההרים מתערבבים.

עוד באותו נושא

תיירים עפים בשבילם: המקום המופלא שגם ברזיל וגם ארגנטינה מאוהבות בו

לכתבה המלאה
עתיקות אולימפיה, פלופונסוס, יוון. ShutterStock
ערש לידתם של משחקים האולימפיים. עתיקות אולימפיה/ShutterStock

חבל לאקוניה עתיר בהיסטוריה יוונית עתיקה. לכתר ההיסטורי של המקום שני יהלומים בולטים, האחד: העיר ספרטה. אמנם העיר הנוכחית הוקמה במאה ה-19 באזור שבו שלטו הספרטנים לפני כ-2,500 שנה, אבל יש באזור הרבה עתיקות אפופי סיפורי פולקלור על הלוחמים הקשוחים של ספרטה והמלחמות הקשות שניהלו עם היריבה הגדולה אתונה. היהלום השני בכתר ההיסטורי היא העיר אולימפיה, שעתיקותיה הן אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. המתחם הקדוש של עתיקות אולימפיה הוא ערש לידתם של משחקים האולימפיים. במוזיאון של תולדות האזור מככב הפסל המרשים של הרמס, אחד מהפסלים המפורסמים של תור הזהב של יוון.

מאולימפיה כדאי להמשיך אל עיר פטראס, שמהווה בסיס יציאה לשני איים שאסור, פשוט אסור, לדלג עליהם כשמטיילים בפלופונסוס: האי לפקדה והאי קורפו. באיים אלה תוכלו לראות מבנים בנויים על צוקים, ללכת בחופים חלומיים ולבקר בכפרים ציוריים. אגב, בקורפו הייתה בעבר קהילה יהודית ובית הכנסת שלה עומד על תילו ומומלץ לבקר גם בארמון איכליון הבוהק בלובנו, שנבנה ב-1891 כמתנה של הקיסר פרנץ ג'וזף לרעייתו.

למידע נוסף על טיול מאורגן ליוון

חצי האי מונבסייה,פלופונסוס, יוון. ShutterStock
לחובבי הספורט הימי כדאי להגיע לחצי האי מונבסייה, שהוא למעשה סלע עצום שניתק מהיבשה בגלל רעידת אדמה/ShutterStock

לשוט אל תוך מערת נטיפים ולטפס אל מבצר בלב ים

דרומית יותר במחוז לאקוניה, סמוך לחוף הים, נמצאת מערכת מערות הנטיפים דירוס, שבחלקן חללים גדולים וקירות בצבעים שונים. הדרך הטובה ביותר להתרשם מיופין של המערות היא להיכנס אליהן באמצעות סירות משוטים דרך הים.

לחובבי הספורט הימי כדאי להגיע לחצי האי מונבסייה, שהוא למעשה סלע עצום שניתק מהיבשה בגלל רעידת אדמה. בתי העיירה בנויים על מורדותיו התלולים והמבצר העתיק שבמרכזו מעניקים לו חזות דרמטית וקסומה כאחד.

חצי האי פלפונסוס קרוב אלינו, נגיש, ובזה יתרונו הגדול. לא צריך להרחיק מדי כדי ליהנות מהיסטוריה וחופים נפלאים. שטחו של חצי האי פלופונסוס הוא כשטחה של ישראל ומדובר בחבל ארץ שהוא אוצר תרבותי והיסטורי. המטבח היווני המצוין, הכפריים ההרריים וערי החוף הציוריות הם הבונוס שמשלב בין טיול לנופש מושלם.

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully