חוף סן אנדרס טנריף. Shutterstock, ShutterStock
חוף סן אנדרס טנריף/ShutterStock, Shutterstock

האי הספרדי שהולך להיות להיט עבור ישראלים באביב הזה

עמית ידגר

25.3.2019 / 8:05

חופים מטריפים, טבע של הר געש ויער גשם, פארק מים מהטובים בעולם ואטרקציות לכל גיל גורמים לטנריף להיות אחד היעדים הפופולריים באביב הקרוב. קבלו את המדריך האולטימטיבי לזוגות ומשפחות באי הספרדי

טנריף הוא אי שטוף שמש כל השנה, הגדול מבין שבעה האיים הקנריים השייכים לספרד. האי מהווה יעד נהדר לחופשה המשלבת בטן-גב, חופים מטריפים, גלישת גלים, טיולים בנופים יפים, עלייה להר געש, יער גשם בגובה העננים, גן חיות ידידותי ופארק מים המדורג במקום הראשון בעולם.

ליד טנריף, שוכן האי "לה גומרה", שאליו יוצאים סיורים יומיים לטיול של יום שלם (הגעה במעבורת). המטבע המקומי הוא אירו והשפה, איך לא, ספרדית, אך גם באנגלית תוכלו להסתדר בקלות.

איך מגיעים?
עד לאחרונה היו טיסות שכר ישירות עונתיות. כרגע אין טיסה ישירה (שאורכה עמד על כשבע שעות וחצי), ולכן בתקופה זו יש לטוס עם עצירה, לרוב דרך מדריד, של 3-1 שעות או להעביר לילה בשדה התעופה, ולקחת טיסת בוקר פנימית למחרת.

מזג האוויר
מזג האוויר באי נוח כל השנה. הצפון חמים עם נטייה לרוחות וסיכוי קל לטפטוף שיכול להפתיע כל השנה. הדרום, לעומת זאת, שטוף שמש כל השנה. לדוגמא באפריל הקרוב (פסח), הטמפרטורות הן סביב 20 מעלות. טמפרטורת המים בים דומה לטמפרטורה באי, ויש כשמונה שעות אור במהלך היום.
*בפארק המים סיאם, המים מחוממים ל-24 מעלות כל השנה.

איך מתניידים באי?
ההתניידות באי מתאפשרת על ידי השכרת רכב או שימוש בתחבורה ציבורית. ההמלצה היא לשכור רכב לכל התקופה, כיוון שהנוחות שבהתניידות חשובה וחוסכת זמן יקר, במיוחד עם ילדים.

טנריף למשפחות
מבחינת אזור לינה למשפחות בטנריף, אזור הדרום החמים והנעים יותר (אדחה, לאס אמריקס), עם המלונות הגדולים והמפנקים יותר, בהחלט מומלץ. אם תהיו בצפון, אזור פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la cruz) הוא המומלץ ללינה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהרבה מהאטרקציות נמצאות בצפון האי, מה שאומר נסיעה של כשעה-שעה וחצי לכל כיוון.

למי שמעוניין לנצל את האי בצורה הטובה ביותר, ולשלב טיולים עם בטן-גב, מומלץ לפצל את הלינה באי בהתאם לתכנון מסלול שבחרתם, ולישון חלק מהלילות בצפון בהתאם לאטרקציות, וחלק בדרום. כך גם תוכלו לאפשר יותר זמן למנוחה וגם לחסוך זמן על נסיעות (במיוחד עם ילדים).

מספר מלונות מומלצים:
*Hard Rock
*Iberostar Bouganville Playa
*H10 Las Palmeras
*מלון פנטזיה (חדש וקצת מרוחק, אבל הכל כלול) - מושלם למשפחות.
* Sandos San Blas Nature Resort & Golf

חשוב לציין: בטנריף אין הרבה מלונות עם דלת מקשרת/חדרי משפחה ולכן אם יש צורך בכזה, מומלץ לבדוק ולהזמין מראש.

פוארטו דה לה קרוז

מלון Iberostar Bouganville Playa

אטרקציות באי

לאחר שבחרתם את אזור הלינה שלכם, ישנו מגוון ענק של אטרקציות שצריך לפקוד, לכל הגילים, בכל הסגנונות. ההמלצה היא לרכוש לרוב האטרקציות כרטיסים מראש, זה חוסך זמן, תורים והמחירים זהים (לעיתים יש הנחה על חלק מהכרטיסים ברכישת אונליין).

1. פארק המים סיאם - Siam Park
פארק המים סיאם נמצא בדרום האי וזכה בתואר "פארק המים הגדול והטוב ביותר בעולם". מדובר על פארק מים ענק, שבו המים מחוממים ל-24 מעלות בכל השנה. בפארק בריכת גלים וחוף מלאכותי מסביבה, מתקנים מלאי אדרנלין ואקסטרים, אבובים, אזור לילדים קטנים ומקומות לרכוש מזון ושתייה. המים. ניתן לשכור חליפת רוח בפארק.
שעות הפעילות: 18:00-10:00 בקיץ, בחורף ייתכן והפארק ייסגר כשעה לפני.
כניסה לילד מתחת לגיל 3: חינם.

2. גן החיות לורו - Loro Park
גן חיות מדהים שנמצא בפוארטו דה לה קרוז שבצפון, שבו דולפינים, לווייתנים, כלבי ים, תוכים ועוד. בנוסף, יש מבנה ממוזג ונעים (במיוחד בימים היותר חמים) שבו יש פינגווינים. לגן החיות יש כמה סוגי כרטיסים, אחד מהם מאפשר סיורים מאחורי הקלעים לטיפול בחיות עם מדריך באנגלית. חשוב לדעת שניתן לרכוש כרטיס משולב לפארק המים ולגן החיות במחיר מוזל ומורחב מבחינת גילי הכניסה ומחירם כאן. כניסה לילד מתחת לגיל 5 בחינם.

3. הר הגעש והשמורה טיידה
לרכישת כרטיסים לרכבל בטיידה (Teide - מומלץ מאוד להזמין מראש, יש הקצאות לכל יום לפי שעות). אין עלייה של ילדים מתחת לגיל 3 / נשים בהריון / אנשים עם בעיות בריאותיות, כגון אסתמה).

הר הגעש טיידה

פארק המים סיאם

4. גן הפרפרים
גן קטן וקסום, בצפון-מערב האי, שמומלץ עבור כל מי שחובב צילום וטבע.
עלות הכניסה: 8.5 אירו
תמונה מגן הפרפרים

5. יער הגשם - אנגה
יער הגשם אנגה (Anaga) שבצפון האי, 144 קמ"ר, מקום משגע לטייל בו רגלית (מונגש חלקית), עם נעליים סגורות. אפשר לצאת לטייל ביער, מומלץ להעזר במרכז המידע (החינמי) שיש ביער לקבלת המלצה על מסלול בהתאם למזג האוויר, השעה שבאתם, הרכב, אורך המסלול ועוד.

6. ג'וגנל פארק - גן חיות וחבלים (לילדים קטנים יותר)
גן חיות עם גשר חבלים בדרום האי, המתאים לכל המשפחה אבל בעיקר לילדים הקטנים יותר במשפחה.

7. אקווה לנד - פארק המים לילדים (קטנים)
פארק המים לילדים קטנים, אלו שסיאם קצת פחות מתאפשר להם בגלל מגבלת גיל או גובה במתקנים. ניתן להעביר יום שלם באקווה לנד, שהוא פארק מים גדול עם מגלשות ומתקנים, המתאימים ממש לכל הגילים.

8. מופע אבירים
בילוי ערב למשפחות עם ילדים יותר גדולים. מדובר במופע הכולל ארוחת ערב, עם סוסים ואבירים, המחלקים את האורחים לשני מחנות באולם המופע. המופע מסתיים לרוב סביבות 22:30 בלילה, כך שיש לקחת בחשבון בתכנון היום מבחינת שנת צהריים לילדים (ולהורים) במידת הצורך.

חופים
החוף המפורסם והמוכר ביותר הוא החוף בסן אנדרס (San Andrés), עם החול הזהוב, בניגוד לחול השחור שבשאר החופים. ניתן לבלות שעות עם מים בלי גלים בזכות שובר גלים, כך שזה סוג של בטן-גב רגוע, עם מים ידידותיים יחסית למתרחץ.

קולינריה באי
בטנריף יש מסעדות מגוונות רבות, מסעדות בשרים, פאייה, מאכלי ים, דגים, אוכל טבעוני/צמחוני ופיצות מעולות שיש הטוענים שהן יותר טובות מהאיטלקיות. עבור ילדים, יותר נוח, זול ופשוט לקחת חצי פנסיון במלון, ככה שבערב כולם מוצאים מה לאכול מבלי לשלם על כל מנה בנפרד.

טיפ: חשוב לציין כי נושא התשר במסעדות (7%) כלול בחשבון, אך אם נהנתם מהשירות ומהמקום נהוג לתת טיפ מעבר, כ-10-15% או פשוט לעגל למעלה את הסכום.

*חשוב לקחת בחשבון שאם בחרתם בסיור מודרך באי, יש לוודא לפני ובמהלך הטיול כי המדריך עונד תג מדריך עם שם תוקף, ושיש לו תעודה/אישור לעסוק בתחום באי. חשוב לבחור רק מדריכים רשמיים ומוסמכים.

*עמית ידגר הוא מייסד קבוצת הפייסבוק "טנריף שלנו למטיילים"

  • עוד באותו נושא:
  • טנריף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully