וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בפעילות טרור: בכיר חמאס מוחמד אבו טיר נעצר באזור רמאללה

13.3.2019 / 11:05

כוחות מג"ב וצה"ל בשיתוף שב"כ פשטו על ביתו של הבכיר בארגון הטרור ועצרו אותו דרומית לאל בירה. הוא הובא לחקירת שב"כ. בשנים האחרונות נעצר הבכיר יותר מ-12 פעמים על ידי כוחות הביטחון

גדעון צנטנר
אבו טיר בבית משפט. רויטרס
חשוד בפעילות טרור. אבו טיר/רויטרס

כוחות מג"ב וצה"ל בשיתוף שב"כ פשטו היום (רביעי) לפנות בוקר על ביתו של בכיר חמאס מוחמד אבו טיר באזור רמאללה ועצרו אותו. אבו טיר, בכיר ארגון הטרור, תושב שכונת אום אל-שראיט, דרומית לאל-בירה - חשוד בפעילות טרור והובא לחקירה בשב"כ. הוא נעצר בשנים האחרונות למעלה מ-12 פעמים על ידי כוחות הביטחון ואף ישב בכלא הישראלי.

אבו טיר, בכיר חמאס, נעצר לאחר חטיפת גלעד שליט במהלך מבצע גשמי קיץ ושוחרר בשנת 2010. הוא נעצר שוב מאוחר יותר בביתו במזרח ירושלים בינואר 2016 ונעצר ונכלא למספר חודשים. עם שחרורו העביר אבו טיר את מגוריו לכפר עקב, שני קילומטרים מרמאללה, אולם נעצר פעמים נוספות על ידי כוחות הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
שם קוד - "תיק הגולן": התוכנית הסודית של חיזבאללה בגבול סוריה נחשפת
כולם רוצים שקט - אבל נער טיפש אחד כמעט הצית את הר הבית
"בנס לא נגמר באסון": מורה שברה יד בקטטה בין תלמידים בגליל

דמות בארץ נהדרת - בגלל הזקן הג'ינג'י

שב"כ עוקב בקפדנות ויסודיות אחר בכירי חמאס במטרה להבין את המגמות בשטח ודרכי הפעולה של הארגון הסוני שמתכנן להוציא לפועל פיגועים במישור האסטרטגי כדי לדחוק את פתח מהשלטון ולהשתלט על הגדה המערבית אחרי מותו של אבו מאזן בן ה-84. אבו-טיר ידוע בישראל גם כדמות ב"ארץ נהדרת" במיוחד בשל העובדה כי בעת מעצרו בשנת 2006 נחשף זקנו הכתום אותו הוא צובע בחינה.

בתוך כך, במערכת הביטחון נערכים לימי אזכור ותאריכים רגישים בהם הכרזת עסקת המאה, ציון שנה לצעדות השיבה בעזה ויום האדמה ביהודה ושומרון וברצועת עזה, במהלכם עשוי חמאס להניע פעולות טרור והסתה קשה ברחוב הפלסטיני.

(עדכון ראשון 09:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully