וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כובש את הרשת: מריו באלוטלי פורח במארסיי, עד הפיצוץ הידוע מראש

11.3.2019 / 10:30

בתקופה האחרונה חוזר החלוץ הסורר לכבוש בצרורות: גם את הרשתות החברתיות, אבל גם את הרשתות במגרשים. מיכאל יוכין על קאמבק שהחל בשביתה איטלקית, נמשך עם רומן מפתיע עם האוהדים, קיבל תפנית אמש מול האקסית, אבל אף אחד לא יודע איך יסתיים

חשבון האינסטגרם של באלוטלי

בווידאו: חגיגת האינסטגרם של באלוטלי

"אני רוצה למרוח אותו על הקיר, אני רוצה לתלות אותו מהצווארון", אמר בסתיו פטריק ויירה על מריו באלוטלי, כאשר עדיין היה מאמנו בניס. אתמול (ראשון) עברו בראשו מחשבות דומות, אך מסיבה אחרת לגמרי. הפעם שנא ויירה את באלוטלי כי החלוץ הבקיע את שער הניצחון נגדו בדרבי הדרומי של צרפת וחיסל את סיכוייו להעפיל לליגה האירופית. אפשר היה לצפות זאת מראש. אפשר היה גם לחכות לתגובה מיוחדת. אחרי ששבר את הרשת בשבוע שעבר עם צילומי חגיגות הכיבוש מול סנט אטיין בשידור חי באינסטגרם, הפעם שיחק באלוטלי אבן נייר ומספריים עם חברו הטוב החדש פלוריאן טובאן. הוא לא בחור שעושה פרצופים רציניים אחרי שער מול האקסית אותה עזב לפני פחות מחודשיים. הוא חייך מאוזן לאוזן.

כל האוהדים באיצטדיון ולודרום חייכו יחד איתו. בבאלוטלי, מצאה מארסיי את החמצן לו היתה זקוקה כדי להחיות עונה מתה. לפני שהצטרף האיטלקי, היא דשדשה הרחק מהצמרת, המשבר היה בעיצומו, והמשרה של המאמן רודי גרסיה נראתה בסכנה ממשית. מארסיי אף הפסידה בשני המשחקים הראשונים עם באלוטלי על הדשא, אבל מאז ליקטה חמישה ניצחונות ותיקו בשישה משחקים, וחזרה כנגד כל הסיכויים למאבק אמיתי על כרטיס לליגת האלופות. רק שלוש נקודות מפרידות בינה לליון במקום השלישי, אחרי שהמתחרה שמטה שלשום יתרון מבטיח בשטרסבורג. ולצד השמחה מהמהפך המנטלי המרשים, לא יכולים אנשי מארסיי להתעלם מהשאלה - מה היה קורה לו היו מחתימים את סופר מריו בקיץ?

עוד בנושא

מריו באלוטלי ניצח את האקסית ניס ושוב חגג בצורה ייחודית
בשבוע שעבר: באלוטלי כבש שער וירטואוזי וחגג באינסטגרם
מריו באלוטלי חזר לאימוני ניס בקיץ במשקל 100 קילוגרם

מריו באלוטלי שחקן מארסיי כובש בנגיחה מול ניס. רויטרס
חבל שלא הבאתם אותו לפני כן. באלוטלי כובש אמש/רויטרס

ויירה רצה להיפרד כבר בקיץ

וזה הרי היה קרוב. אחרי שהשתקם בניס במשך שנתיים בהדרכתו המבריקה של לוסיאן פאבר, הביע באלוטלי את רצונו הנחרץ לעזוב. המנטור השווייצרי המשיך לדורטמונד, והמועדון הרגיש לאיטלקי קטן על מידותיו. הוא ממילא ראה בו קרש קפיצה חזרה לאור הזרקורים - והתוכנית הצליחה בגדול. 43 שערים נרשמו לזכותו של באלוטלי בכל המסגרות במשך שתי העונות החיוביות, ובגיל 28 הדחף לחזור לקבוצה בסדר גודל משמעותי יותר היה עצום. הוא חלם על חזרה לפרמיירליג, אך אף אחד לא רצה להמר עליו אחרי הקדנציה הקטסטרופלית בליברפול. הוא חשק לשוב לאיטליה, אולם הקבוצות היחידות שהביעו בו עניין היו פארמה, ססואולו ובולוניה. זה לא היה לכבודו, והן גם לא היו יכולות להרשות לעצמן לשלם את שכרו. למארסיי היו האמצעים הנכונים, והמשא ומתן עם ניס נמשך כל הקיץ, כאשר כל הצדדים מעוניינים בעסקה.

מארסיי חיפשה נואשות חלוץ רחבה קלאסי והעריכה כי באלוטלי, שמכיר היטב את הליגה, יהווה פתרון הולם. גם ניס היתה מעוניינת למכור, כי חוזהו של האיטלקי היה אמור להסתיים ביוני 2019. היא לא רצה לאבד אותו ללא תמורה, והצוות המקצועי ידע עד כמה מסוכן להשאיר שחקן מסוגו בחדר ההלבשה בניגוד לרצונו. "מריו לא רוצה להיות כאן, ולכן סביר שלא יהיה כאן. אנחנו מעוניינים רק בשחקנים שרוצים לייצג אותנו. נעשה הכל כדי לאפשר לו לעזוב, גם אם המצב מורכב", הצהיר ויירה באוגוסט, והאמירה כוונה בעיקר לאוזניו של הנשיא ז'אן-פייר ריבר. המאמן החדש חשש מאוד שההתמקחות המיותרת תיגמר רע. חששותיו התממשו.

שחקן ניס מריו באלוטלי. רויטרס
ההפסד כולו של ויירה. באלוטלי אשתקד/רויטרס

"לא השתנה מאז גיל 16"

הכל התפוצץ בגלל כסף. ניס דרשה 4 מיליון יורו, מארסיי הציעה רק 2.5 מיליון, וריבר הכריז: "ההחלטה התקבלה. הם הגדירו אותו כיעד מרכזי, אבל סירבו לשלם 1.5 מיליון נוספים, וזה אומר לא מעט. אחרי ששקל את הנושא באופן בוגר, בחר להישאר בקבוצה. לא הכרחנו אותו. הוא מחויב אלינו ב-100 אחוזים". ייתכן שהוא באמת האמין לדבריו, אך זהו חוסר אחריות להזכיר את המונח "בוגר" באותו משפט עם באלוטלי. ויירה זכר זאת נהדר כי הכיר את החלוץ עוד כאשר באמת היה נער. השניים שיחקו בצוותא באינטר במשך שנתיים וחצי, ולאחר מכן שיתפו פעולה גם בעונת 2010/11 במנצ'סטר סיטי. וכה העיר ויירה העונה: "מריו לא השתנה כלל. הוא היה כזה בגיל 16. לדעתי, הוא יהיה כזה גם בגיל 45. זה מה יש".

אכן, זה מה יש. צריך להיות נאיבי במיוחד כדי להאמין שבאלוטלי יתרום משהו אחרי שלא מכרו אותו לקבוצה אליה רצה לברוח. בכל שבוע רצה ויירה למרוח אותו על הקיר. המאמן ניסה גישות שונות, דיבר אל ליבו של החלוץ, והזכיר שעתידו בנבחרת תלוי בביצועיו על הדשא. הרי רוברטו מאנצ'יני החזיר אותו לסגל במאי האחרון, והסקורר אפילו הבקיע במשחק הידידות מול סעודיה, בהופעתו הראשונה בחולצה הכחולה מאז מונדיאל 2014. אלא שזה היה שערו האחרון בשנת 2018. כל נסיונותיו של ויירה עלו בתוהו. באלוטלי עשה שביתה איטלקית, תרתי משמע. והוא השיג את מבוקשו. ניס, שהתעקשה על תשלום קצת יותר גבוה בקיץ, ביטלה בינואר את חוזהו ושחררה אותו לכל הרוחות.

מריו באלוטלי חוגג עם שחקני מארסיי ועושה סלפי. רויטרס
מה השתנה, בעצם? לא הרבה, מסתבר. באלוטלי חוגג באינסטגרם בשבוע שעבר/רויטרס

"הגעתי למועדון הגדול בצרפת"

מארסיי שמחה להחתימו מיד עד סוף העונה עם שכר עתק של 3 מיליון יורו, אך הרגישה שזה קצת מאוחר מדי, ובאלוטלי לא היה בכושר משחק באופן מיידי. הוא היה עצבני כאשר נכנס כמחליף מאוחר בהפסד 2:1 בהופעת הבכורה מול ליל, גם אם הבקיע איכשהו שער מצמק חסר חשיבות בזמן פציעות. הוא היה עצבני עוד יותר כאשר הוחלף בהפסד בריימס. מארסיי שקעה במרכז הטבלה, והעסק נראה אבוד. אלא שאז כבש האיטלקי לפני חודש שער שוויון קריטי בדיז'ון, הצעיד את הקבוצה לניצחון, ומאז הוא בלתי ניתן לעצירה. הוא נהנה עד הגג עם חבריו החדשים, ההבנה ההדדית עם טובאן קרובה לשלמות, וגרסיה בונה את המשחק סביבו. התוצאה - ארבעה ניצחונות בית רצופים, כולל 0:2 על היריבה הישירה בצמרת סנט אטיין, עליו קיבל כל העולם עדכון מיידי באינסטגרם.

הקהל התאהב, ובאלוטלי מפזר כעת הצהרות נכונות. לפני הקרב מול ניס, הוא הביע בראיון לעיתון לה פרובאנס את רצונו להישאר לשנים ארוכות במארסיי: "אמרתי לסוכן שלי שאני מאושר כאן, וביקשתי להסדיר את העניין. היו לי שנתיים טובות בניס, אבל מארסיי זו רמה אחרת לגמרי. זה כדורגל אחר, וגם אווירה אחרת. אם אתם שואלים אותי, זה המועדון הגדול ביותר בצרפת". זה בדיוק מה שהאוהדים רצו לשמוע אחרי שהיריבה השנואה ביותר פריז סן ז'רמן הודחה בשמינית גמר ליגת האלופות בידי מנצ'סטר יונייטד. ביציעים נתלה אתמול באנר גדול עם ברכות לשדים האדומים על הקאמבק המפואר. רק שלוש נקודות היו נחוצות כדי להשלים שבוע חלומי.

שחקני ניס כיסחו, הוא הבקיע

באלוטלי היה אמור לספק את הנקודות האלה, אך גם ניס התכוננה כראוי מבחינה מנטלית, ושחקניה יצאו בהצהרות נגד חברם לשעבר. "ברור שאנחנו כועסים על מריו. היינו שמחים לו היה משתדל לשחק כדורגל בסיבוב הראשון. הוא בחר להוציא את עצמו מהקבוצה, לא להיות חלק מאיתנו, לזנוח את הפרוייקט. הוא פגע בנו מאוד. חבל שהוא הגיב באופן כזה, אך זו בחירתו האישית בלבד. הוא יודע שאנחנו לא מעריכים אותו יותר. הוא בזבז לנו חצי עונה, אבל אנחנו בקרב על ההעפלה לאירופה בכל זאת", אמר הבלם מלאנג סאר.

לפני המשחק, התמונות דווקא היו מחויכות. באלוטלי התחבק והסתחבק עם עמיתיו לשעבר, הקניט אותם בידידותיות, ואף הלך ללחוץ ידיים לכל מי שישב על ספסל האורחת. הוא השתדל להעביר מסר של פיוס, ואולי זה אפילו עבד - אבל על הדשא כיסחו אותו שחקני ניס ללא רחמים. כולם התנפלו עליו מיד כאשר קיבל את הכדור, והשופט נאלץ לשרוק פעם אחר פעם. ביום אחר, במצב אחר, זה היה מוציא את באלוטלי משיווי משקל ונגמר בכרטיס אדום. לא הפעם. הוא הרגיש על הגל ורצה להוכיח לכולם. בדקה ה-61, איבדו אותו הבלמים ברחבה, והוא נגח את השער היחיד בהתמודדות. ליגת האלופות הרגישה קרובה מתמיד.

אז עכשיו זורמים השבחים מכל עבר. הסטטיסטיקאים גילו כי באלוטלי הוא השחקן הראשון מאז יוסיפ סקובלאר האגדי משנות ה-60' אשר הבקיע בכל ארבעת משחקי הבית הראשונים במדי מארסיי. העיר משוגעת עליו, והרומן הזה מרגיש כיפי במיוחד. סביר להניח שמאנצ'יני יזמן אותו כעת לקראת תחילת מוקדמות יורו 2020, והתנופה עשויה להימשך. ואולם, כל מי שמכיר את באלוטלי יודע שהיא גם תיעצר מתישהו. אם ינסוק לגבהים, יבוא יום וגם מארסיי תהיה קטנה מדי עבורו. או אולי הסיבה לפיצוץ תהיה אחרת. הוא יגיע, רק לא ידוע מתי. אחרי הכל, הבחור לא השתנה מאז גיל 16.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

מריו באלוטלי, מארסיי עם שחקני ניס. רויטרס
התשובה המושלמת. באלוטלי עם שחקני ניס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully