וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: 157 נוסעים, בהם שני ישראלים, נהרגו בהתרסקות מטוס

מטוס חדיש של בואינג של חברת "אתיופיה אירליינס" נעלם מהמכ"ם שש דקות אחרי שהמריא מאדיס אבבה לניירובי. סיבת התאונה אינה ידועה. בין עשרות הנוסעים ממדינות זרות היו גם שני ישראלים. "אף אחד לא אומר לנו כלום", זעמו קרובי הנוסעים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מטוס נוסעים של חברת "אתיופיאן איירליינס" שהיה בדרכו לקניה התרסק היום (ראשון) וכל 157 הנוסעים, בהם היו שני ישראלים, נהרגו - כך מסרו הרשויות באתיופיה. על המטוס, שהתרסק שש דקות אחרי שיצא מנמל התעופה באדיס אבבה, היו 149 נוסעים ועוד שמונה אנשי צוות. סיבת התאונה אינה ידועה, אך היה זה מטוס חדיש של חברת בואינג שהחל לפעול לפני כמה חודשים.

מנכ"ל החברה אמר כי הטייס ביקש לשוב על עקבותיו אחרי ההמראה בשעה 8:44 (לפי שעון מקומי) וכי הייתה לו היסטוריית טיסות "מעולה". הוא הוסיף כי לא היה ידוע על בעיות טכניות במטוס.

דובר מטעם "אתיופיאן איירליינס" אמר כי בין הנוסעים היו 32 אזרחי קניה, תשעה אזרחים אתיופים ואזרחים מ-31 מדינות שונות, כולל שניים מישראל. ממשרד החוץ נמסר כי הנציגים הזרים באדיס אבבה ובניירובי פועלים בנושא.
.
עוד ידיעות מהעולם
גופות בקופסאות: 11 תינוקות מתו בבית חולים בתוניסיה
מחסני תחמושת, מנהרות ומבנים: הסוד שקבור באדמות כלא אלקטרז

זירת התרסקות מטוס חברת אתיופיה איירליינס, 10 במרץ 2019. אתיופיה איירליינס, אתר רשמי
איש לא שרד. אתר התרסקות המטוס/אתר רשמי, אתיופיה איירליינס

מהחברה נמסר כי טיסת ET 302 התרסקה בסמוך לעיירה בישופטו, כ-62 ק"מ מדרום-מזרח לבירה. דובר מטעמה אישר כי המטוס, שנעלם ממסכי המכ"ם שש דקות אחרי ההמראה בשעה, היה מהדגם החדיש של בואינג, 737-800 MAX, כשככל הנראה הכוונה הייתה לדגם 737 MAX 8 - אותו מטוס שהתרסק באינדונזיה באוקטובר, עם 189 נוסעים. לפי האתר השבדי flightradar24, העוקב אחרי טיסות, המהירות שבה המריא המטוס הייתה לא יציבה.

יצרנית המטוס, חברת בואינג האמריקנית, הביעה "צער עמוק" על התאונה ומסרה כי היא מוכנה לסייע לחברת התעופה האתיופית בחקירה. עוד היא מסרה כי צוות טכני שלה מוכן לספק סיוע לבקשת הרשויות באתיופיה ובהתאם להנחיות המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה של ארצות הברית (NTSB).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס של חברת אתיופיה איירליינס, ינואר 2017. רויטרס
מתכננת להיות שער הכניסה ליבשת. מטוס של חברת "אתיופיאן איירליינס"/רויטרס

בנמל התעופה בניירובי, קרובים רבים של הנוסעים המתינו בשער, מבלי שקיבלו מידע מהרשויות. "אנחנו מחכים לאימא שלי, אנחנו רק מקווים שהיא עלתה על טיסה אחרת או שהטיסה שלה נדחתה. היא לא עונה לטלפון", אמרה וונדי אוטיינו, שאחזה את הטלפון שלה והתייפחה.

רוברט מוטנדה, בן 46, המתין לגיסו ששב מקנדה, שאיבדה 18 אזרחים באסון התעופה. "לא ראינו אף אחד מחברת התעופה או הנמל", הוא אמר לרויטרס בשעות הצהריים, יותר משלוש שעות אחרי שהטיסה נעלמה. "אף אחד לא אומר לנו כלום, אנחנו רק מחכים ומקווים לטוב ביותר".

מפת מסלול הטיסה של מטוס חברת אתיופיה איירליינס שהתרסק. עיבוד תמונה
מפת מסלול הטיסה של מטוס חברת אתיופיה איירליינס שהתרסק/עיבוד תמונה

ממשלת אתיופיה הביעה את תנחומיה למשפחות הנוסעים. "לשכת ראש הממשלה, בשם ממשלת והעם של אתיופיה, רוצה להביע את תנחומיו העמוקים ביותר למשפחות שאיבדו את יקיריהן בטיסת 'אתיופיאן איירליינס' של מטוס בואינג 737 שהייתה בטיסה בדרכה לניירובי, קניה, הבוקר", נמסר מלשכת ראש הממשלה של אתיופיה, אביי אחמד.

התרסקות התרחשה בזמן שראש הממשלה הרפורמיסט הבטיח לפתוח את החברה ומגזרים אחרים בכלכלה להשקעות זרות, בניסיונו לעצב מחדש את הכלכלה הריכוזית שבשליטת המדינה.

אתיופיאן איירליינס, שבבעלות הממשלה, מכנה את עצמה חברת התעופה הגדולה ביותר של אפריקה ויש לה שאיפות להפוך לשער הכניסה ליבשת. ההתרסקות הקטלנית האחרונה של החברה הייתה ב-2010, כשכל 90 נוסעים נהרגו דקות אחרי ההמראה מביירות. היא מרחיבה את פעילותה במהירות. לאחרונה היא פתחה קו למוסקבה ובינואר היא חנכה טרמינל נוסעים חדש בנמל באדיס כדי לשלש את גודלו.

בהכנת הידיעה השתתפו דנה ירקצי ואבי אשכנזי

(עדכון ראשון: 10:28)

לוח טיסות בנמל התעופה ג'ומו קניאטה, ניירובי, קניה, מראה את הטיסה של אתיופיה איירליינס שהתרסקה, 10 במרץ 2019. רויטרס
לוח הטיסות בנמל התעופה בניירובי, היום/רויטרס
אישה בוכה למשמע החדשות על התרסקות טיסת אתיופיה איירליינס, שבה הייתה קרובת משחתה, בנמל התעופה ג'ומו קניאטה, ניירובי, קניה, 10 במרץ 2019. רויטרס
אישה, שקרובת משפחה שלה הייתה על הטיסה, בוכה בנמל בניירובי, היום/רויטרס
רכב כיבוי בדרך לזירת התרסקות מטוס חברת אתיופיה איירליינס, 10 במרץ 2019. רויטרס
רכב כיבוי בדרכו לזירת ההתרסקות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully