וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש סיבות שיגרמו לכם לסמן את "ארץ האש" הלוהטת כיעד הבא

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

5.3.2019 / 8:06

היא תבלבל אתכם, תהפנט אתכם ותפתיע אתכם. אזרבייג'ן הופכת ליעד תיירותי חם וזה הזמן לגלות מה הופך את הארץ שמשלבת בצורה מופלאה בין אירופה לאסיה למקום שכדאי מאוד לטייל בו

העיר באקו, אזרבייג'ן. ShutterStock
הבטון מהתקופה הסובייטית הוחלף בשנים האחרונות במגדלי זכוכית ופלדה מודרניים/ShutterStock

להתפעל מהקיצוניות של באקו

בירת אזרבייג'ן נחשבת לאחד המרכזים האורבניים שמתפתחים במהירות הגדולה ביותר כיום. היא נראית כמו משהו שלא ראיתם - מבנים שמעוצבים בצורה נועזת וייחודית לצד פרויקטים מגלומניים דוגמת "העיר הלבנה" שמשלבים בילוי, עסקים ומגורים ומולם מגדלי הלהבות שסמוכים לעיר העתיקה והחומות העתיקות שהוכרזו כאתר מורשת עולמית.

באקו תבלבל אתכם, תהפנט אתכם ותפתיע אתכם. הרחובות שלה נראים כמו מיקס משונה של אירופה ואסיה. יש בה תרבות מוסלמית ותושביה החילוניים והידידותיים מתגאים בפיתוחה האדיר ובמאפייניה המערביים.

הבטון מהתקופה הסובייטית הוחלף בשנים האחרונות במגדלי זכוכית ופלדה מודרניים, ודוגמה לשאיפות הבינלאומיות שלה אפשר למצוא במסלול הפורמולה 1, סבב מכוניות המרוץ היוקרתי והחשוב בעולם, שהוקם בה והפך אותה לאחת הערים שזוכות לארח את התחרות.

למידע על טיול מאורגן לאזרבייג'ן באתר פגסוס

אולם היידר אלייב, באקו, אזרבייג'ן. ShutterStock
אולם היידר אלייב האיקוני והבוהק/ShutterStock

יש כמה מבנים ומקומות שאסור לכם להחמיץ. העיר העתיקה קטנה ומוקפת חומה, ויש בין סמטאותיה עשרות מסגדים ומבנים עתיקים ומרשימים שמהווים את פאר האדריכלות המקומית. ארמון שירוואנשה המרשים הוא סמלה של העיר ולפי האמונה שימש כמקום קברו של הקדוש יחיא מקוביט. האזרים מאמינים שבתחומו מצויות בארות שלמימיהם יכולת ריפוי. אורכו של הארמון כמאה מטרים ורוחבו כ-50, והוא כולל גם מוזוליאום וחמאם. מגדל העלמה שבעיר העתיקה הוא גם אחד מסמליה של באקו, והוא מופיע על שטרות ומטבעות ואגדת העם מספרת שמקור שמו בעלמה שקפצה ממנו אל מותה.

מנגד, תוכלו למצוא בבאקו מבנים סופר-מודרניים דוגמת אולם היידר אלייב האיקוני הבוהק בלונבו ובולט בקימוריו, בעיצובה של זאזא חדיד, שבו מתקיימים קונצרטים, תערוכות, כנסים והופעות ואולם הקריסטל המרהיב והעצום שנבנה לחופיה של העיר, לכבוד אירוח אירוויזיון 2012. הטיילת של באקו, השוכנת לחופי הים הכספי, היא אזור בילוי פופולרי וכדאי לעלות על הגלגל הענק Baku eye שמספק תצפית נפלאה על העיר והמפרץ. שופינג? קניון Caspian Waterfron הגדול, שמעוצב בצורת פרח, מחכה רק לכם.

את החוויה הקולינרית המעניינת ביותר תקבלו בשוק טזה (Teze Bazaar), ה-שוק של העיר. יש בו דוכני גבינות ותבלינים, מי שאינו צמחוני או טבעוני ייהנה מקבב מצוין וכדאי לכם לטעום קוטבי, המאכל הלאומי של אזרבייג'ן - פנקייקים מתקתקים ממולאים בירקות, בשר או עשבי תיבול.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

ארץ האינדיאנים באמריקה שהישראלים לומדים לאהוב

בשיתוף פגסוס
מאוזוליאום דירי באבה, אזרבייג'ן. ShutterStock
מאוזוליאום דירי באבה/ShutterStock

לקפוץ אחורה בזמן אל הרי הקווקז

אזרבייג'ן נהנית משיפוליו של רכס ההרים הדרמטי שמשתרע בין הים הכספי לים השחור, ובו כפרים שבהם הזמן עצר מלכת. במרכז כמה שעות נסיעה מבאקו המודרנית ישנה אזרבייג'ן שתיקח אתכם שנים אחורה, אל המסורת וההיסטוריה. התושבים הכפריים לובשים את הבגדים שלבשו אבותיהם ואבות אבותיהם, מבשלים בדרך שבה בישלו אבותיהם ואבות אבותיהם וחיים בבתים שעברו במשפחה מדור לדור.

כדאי לבקר ב"כפר האדום" קראסנאיה סלובודה (Krasnaya Sloboda), שכל תושביו הם יהודים מקהילת יהודי ההרים. בעיירה אוגוז השתמר בית כנסת כשריד לקהילה היהודית שהייתה בה בעבר. בכפר מארזה נמצא מוזיאלואם דירי באבה, שפורץ מתוך צוק בהרים. הבניין בן שתי הקומות מקושט בפסיפס ויש בו כתובת משנת 1402 שבה מצוין שמו של האדריכל שבנה את המבנה. המוזוליאום נמצא על הדרך בין באקו לעיר העתיקה שמאחה, שבה מסגד ג'ומעה ומאוזילאום ידי גומבז - המקום בו נקברו מלכי העבר. בכפר להיץ' תוכלו להתרשם מבעלי המקצוע המסורתיים שעדיין רוקעים נחושת ויוצקים ברזל. שאקי, שהייתה תחנה חשובה בדרך המשי, תוכלו להתרשם מארמון החאן שנבנה במאה ה-18.

ההר הבוער (Yanar Dag), אזרבייג'ן. ShutterStock
ההר הבוער/ShutterStock

להתחמם בהר הבוער

תופעת הטבע הכי מיוחדת באזרבייג'ן היא "ההר הבוער" (Yanar Dag), שנמצא כ-25 קילומטרים צפונית לבאקו. בהר יש מצבור גז טבעי שנפלט מחלק אחד קטן סמוך לפסגתו וגורם לאדמה לבעור. המקומיים טוענים שהלהבה החזקה לא כבתה כבר 5,000 שנה ויש עדויות כמו זו של מרקו פולו לגבי אדמה בוערת באזרבייג'ן, ייתכן שבמקומות אחרים במדינה, אבל ישנם הטוענים כי האש במקום פרצה בשנות ה-50 בעקבות אש שהבעיר רועה עזים. לא משנה מהי האמת ההיסטורית, כי כשעומדים מול האש הרוקדת המראה מושך את העין. הלהבות נוסקות לעתים לגובה של שלושה מטרים, תלוי בעוצמת הרוח במקום ובקרבת ההר ישנם מעיינות חמים שמשמשים לתיירות מרפא.

להרגיש את העבר הסובייטי בגנג'ה

העיר השנייה בגודלה באזרבייג'ן היא ניגוד מוחלטת לבאקו. בעוד הבירה היא עיר חוף השואפת לקוסמופוליטיות, גנג'ה שבלב ההרים, בקצה המערבי של המדינה, תיקח אתכם אל העבר הרחוק והקרוב של אזרבייג'ן. העיר, שנהרסה ברעידת אדמה ב-1139, והייתה תחנת מעבר על דרך המשי, משלבת מבנים דוגמת המוזוליאום של ניזאמי - מגדל בולט שסביבו רחבה גדולה, מסגד שאב אבאס ובניין הפילהרמונית עתיק הקשתות ולעומתם מבנים תעשייתיים מהתקופה שבה נשלטה על ידי הסובייטים. נעים לטייל בין הכיכרות רחבות, האמפיתיאטרון על גדות הנהר ותיאטרון בובות שמבנהו האדמדם והמעוטר נראה כמו תפאורה של סיפור מהאגדות.

ציורי קיר במערה, הפארק הלאומי גובוסוטן, אזרבייג'ן. ShutterStock
הפארק הלאומי גובוסוטן/ShutterStock

להביט ב"גרפיטי" שהשאירו חייליו של אלכסנדר מוקדון

הפארק הלאומי גובוסוטן המכונה "ארץ הוואדיות", נמצא כ-60 קילומטרים דרומית לבאקו. זהו אזור סלעי, חצי-מדברי, ארץ בעלת נוף דרמטי שהוכרזה ב-2007 כאתר מורשת עולמית. מחקרים מדעיים מצאו כי בני אדם התיישבו במערות שבאזור לפני כ-12 אלף שנים ובשנת 1939 התגלו במקום למעלה מ-6,000 פטרוגליפים שבהם נראות דמויות אדם ובעלי חיים שונים, חלק בגודל עצום. הציורים מתארים גם סצנות קרב וריקוד וישנה כתובת גם מימי האימפריה הרומית שנחקקה בידי יוליוס מקסימוס, מפקד בלגיון הרומי. הנוף המרהיב, הר הגעש הבוצי ושקט מלא ההוד הופכים את המקום לאטרקציה טבעית שכיף לשלב בטיול.

פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully