וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום הבחירות לקונגרס: "צבא ארה"ב תקף חוות טרולים רוסית"

גורמים אמריקניים אמרו לוושינגטון פוסט כי פיקוד הסייבר השבית ב-6 בנובמבר את הרשת של סוכנות המחקר האינטרנטית, שכבר בחשה בבחירות הקודמות ב-2016. "הם ניתקו אותם", אמר אחד הגורמים על המבצע הרגיש

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

צבא ארצות הברית שיבש את הגישה לאינטרט של חוות טרולים רוסית בזמן הבחירות לקונגרס שהתקיימו ב-6 בנובמבר - כך דווח היום (שלישי) ב"וושינגטון פוסט".

לפי גורמים אמריקניים, שדיברו בעילום שם על הפעולה החשאית, פיקוד הסייבר של הצבא תקף את סוכנות המחקר האינטרנטית (IRA) בעיר סנט פטרסבורג. הגוף נתמך על ידי הקרמלין, ועובדיו התחזו לאמריקנים והפיצו מידע כוזב ברשת כדי לנסות ולהשפיע על הבחירות לנשיאות ב-2016. "הם למעשה ניתקו את ה-IRA מהרשת", אמר אחד הגורמים המעורים בנושא. "הם השביתו אותם".

יחידת לוחמת הסייבר של הפנטגון, שעובדת בתיאום עם הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), אמרה כי היא לא מגיבה על פעולות בתחום הסייבר, אך הוסיפה כי היא "תמשיך להגן על הבחירות שלנו ועל המוסדות הדמוקרטיים שלנו מפני השפעה זדונית של גורמים זרים".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
פעולות הסייבר חשאיות במיוחד. פוטין וטראמפ בפסגה ביולי/רויטרס

הסוכנות לחקר האינטרנט הייתה אחת משלוש ישויות ו-13 אזרחים רוסים שהואשמו על-ידי התובע המיוחד רוברט מולר בפברואר אשתקד בקשירת קשר להשפיע על המרוץ לנשיאות במטרה לקדם את דונלד טראמפ ולהחליש את יריבתו הדמוקרטי תהילרי קלינטון.

התובעים אמרו אז כי הסוכנות נשלטת על ידי איש העסקים הרוסי יבגני פריגוז'ין, שלפי גורמים רשמיים בארצות הברית מחזיק בקשרים ענפים עם הממסד הצבאי והמדיני ברוסיה. פריגוז'ין, שבעצמו הואשם על ידי מולר, מכונה "הטבח של פוטין" בתקשורת הרוסית בזכות עסקי הקייטרינג שלו, שארגנו סעודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

רוסיה מכחישה כי היא התערבה בבחירות ב-2016 על מנת לעזור לטראמפ לנצח. הנשיא, מצדו, מכנה את החקירות נגדו "ציד מכשפות" ומתעקש כי לא הייתה שום קנוניה בין אנשי הקמפיין שלו לבין מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully