וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וליד אבו שקרה, מחשובי האמנים הפלסטינים בדורנו, הלך לעולמו

4.3.2019 / 8:29

הצייר ואמן התחריט, שנולד באום אל-פחם והשתקע בלונדון אך תמיד המשיך לעסוק בנופי ילדותו, הלך לעולמו. הוא נחשב לאמן פלסטיני פורץ דרך, ויצירות שלו הוצגו ועדיין מוצגות ברחבי העולם

וליד אבו שקרה. עמאר יונס, באדיבות המשפחה
מגדולי האמנים הפלסטינים בדורנו. וליד אבו שקרה/באדיבות המשפחה, עמאר יונס

אבל בעולם האמנות: וליד אבו שקרה, מן האמנים הפלסטינים הבולטים בדורנו, הלילה (בין ראשון לשני) היום לעולמו. הצייר ואמן התחריט נולד באום אל-פחם ב-1946. בשל מצבה הכלכלי של משפחתו, נאלץ לעבוד בכמה עבודות במקביל, שלאף אחת מהן לא היה קשור לאמנות, והתגורר בחדר שכור אצל זוג ניצולי שואה עליהם אמר כי "אימצו אותו כבנם". לאחר מכן, למד במכון אבני והשלים את לימודיו בלונדון, שני מהלכים שהיו אז חריגים יחסית לאמן פלסטיני.

אבו שקרה השתקע בלונדון והציג בה תערוכות רבות, אם כי תמיד המשך לעסוק ביצירותיו בעיר הולדתו, בנופיה שהלכו ונעלמו, בעצי השקד ובעצי הזית. אוספים שלו נמצאים במוזיאונים ברחבי העולם, מריו שבברזיל, דרך דיסלדורף הגרמנית ועד מוזיאון תל אביב ומוזיאון ירושלים. לפני שבע שנים, נערכה תערוכה רטרוספקטיבית של עבודותיו, "מנטרת אלבאטן". היא הוצגה במקביל באום אל-פאחם ובתל אביב וזכתה לתהודה רבה.

אבו שקרה, שעם השנים החל לאמץ אורח חיים דתי אדוק, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. בן דודו, עאסם, אחיו סעיד ופריד ואחיינו הצעיר קרים גם הם אושיות בולטות בתחום האמנות. יהי זכרו ברוך.

וליד אבו שקרה. צילום מסך
גם מלונדון, המשיך להנציח את עצי הזית של ילדותו/צילום מסך
וליד אבו שקרה. צילום מסך
התגורר בחדר שכור אצל זוג ניצולי שואה, עליהם אמר כי "אימצו אותו כבנם". וליד אבו שקרה/צילום מסך
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully