וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד ישראלי: "מילים נרדפות" זכה בפרס ארגון מבקרי הקולנוע הבינ"ל בפסטיבל ברלין

אבנר שביט, ברלין

15.2.2019 / 19:30

סרטו המדובר של נדב לפיד זכה בפרס הראשי של ארגון מבקרי הקולנוע הבינלאומי בפסטיבל ברלין, שהשתפכו עליו - "יצירה מקורית, פורצת גבולות ומלאת עוצמה". מחר נדע מה חבר השופטים הרשמי של הפסטיבל חשב עליו

פאי סרטים

הישג ישראלי: "מילים נרדפות", סרטו של נדב לפיד המשתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין (שישי) זכה היום בפרס הסרט הטוב ביותר מטעם ארגון מבקרי הקולנוע הבינלאומי. יש לציין כי הפרס הוא מטעם המבקרים בלבד. מחר (שבת) יתקיים טקס חלוקת הפרסים הרשמי, ולא תמיד יש חפיפה בין בחירת הביקורת לבחירה הרשמית.

"במילים נרדפות", אולי הסרט הרדיקלי ביותר מבחינה סגנונית שאי פעם יצא מידיו של במאי ישראלי, עוסק בצעיר שהשתחרר מצה"ל ועובר לפריז במטרה להשתקע בה, אך עם הזמן מגלה כי עיר האורות מעוררת בו תחושות קשות לא פחות מאשר מולדתו. היצירה השאפתנית הזו דוברת ברובה צרפתית, אך נוסף לבמאי, יש בה עוד אלמנטים תוצרת הארץ: בין השאר, הכוכב, טום מרסייה, גדל בישראל ולמד בסטודיו של יורם לוינשטיין; ובקרדיטים אפשר למצוא גם את המפיקות אסנת הנדלסמן קרן וטליה קליינהנדלר, שעמדו מאחורי הפרויקט, ואת קרן רבינוביץ' שתמכה בו.

הזכייה של "במילים נרדפות" אינה מפתיעה, שכן מאז הקרנת הבכורה שלו הוא גורף שבחים רבים, כולל מכמה מכלי התקשורת המשפיעים ביותר שמסקרים את פסטיבל ברלין. אלה הפליאו לקשור לראשו כתרים וסופרלטיבים והגדירו אותו כיצירת מופת מיוחדת ומטלטלת. גם ארגון המבקרים הבינלאומי השתפך עליו בנימוקי הזכייה במתן הענקת הפרס: "זו יצירה מקורית להדהים, פורצת גבולות ומלאת עוצמה, עם חוש הומור חריף ומסר פוליטי מתוחכם".

כעת נותר לראות אם גם חבר השופטים הרשמי בראשותה של ז'ולייט בינוש התרשם מיצירתו של לפיד, והאם יהפוך "מילים נרדפות" לסרט הישראלי הראשון אי פעם שמתכבד בדב הזהב.

בישראל, כך או כך, יופץ "מילים נרדפות" ב-4.4 בידי חברת יונייטד קינג. שיהיה בהצלחה.

נדב לפיד. אבנר שביט,
נדב לפיד עם הפרס/אבנר שביט
מילים נרדפות. פסטיבל ברלין,
זכייה צפויה. מתוך "מילים נרדפות"/פסטיבל ברלין
נדב לפיד וטום מרסייה. GettyImages
נדב לפיד עם כוכב "מילים נרדפות" טום מרסייה בפסטיבל ברלין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully