וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין הנפגעים שחולם לעזור לנכים: מועמד הליכוד שיחליף את איוב קרא

7.2.2019 / 8:10

פטין מולא מירכא נולד לבית של פוליטיקאים וידע שייבחר לכנסת כבר לפני שנה וחצי. הוא השתחרר מהצבא בדרגת סא"ל, עבר לתפקיד מנהל בביטוח הלאומי ומצהיר: "ברור שהייתי רוצה להיות שר העבודה והרווחה". את חוק הלאום מולא "לא מרגיש", אך מבטיח להילחם למען העדה. פרופיל

המועמד הדרוזי בליכוד - פטין מולא/צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

"אני מאוד שמח, מאוד מבסוט ומאוד נרגש, אבל לא מופתע", אמר אתמול (רביעי) לוואלה! NEWS פטין מולא, שנבחר למשבצת השמורה לבן מיעוטים ברשימת הליכוד לכנסת. "ידעתי מלפני הרבה זמן שאני בדרך לכנסת", העיד מולא. "זו הייתה המטרה והגעתי ליעד שלי. במגזר שלי יש סוגיות רבות שצריך לטפל בהן והן לא טופלו, או שלא טופלו כפי שהיה צריך".

"התחלתי את הבוקר בירכא. הלכתי לישון ב-04:00 וקמתי ב-06:00", סיפר על יום הפריימריז הארוך. "קמתי עם כוח, עם נחישות ועם הרבה אהבה. הגעתי לקלפיות שהיו מוצבות בבניין המועצה כשאני יודע שאני מנצח. שנה וחצי קודם כבר ידעתי. הרגשתי את זה בשטח. ראיתי את הקלפיות כאן מסודרות והייתה לי הרגשה טובה מאוד. שמעתי שמועמדים חרשו את הארץ מהמרכז לצפון ולדרום. אני נשארתי בכפר שלי, כאן בירכא, מעוז הליכוד בעדה הדרוזית. הנה, מפה גם נבחר המועמד. כאן הבית של פטין מולא המועמד, שפתוח לכל אחד, לכל אזרח, לכל בן מיעוטים, לכל אחד מהעדה הדרוזית".

ביתו של מולא ניצב ברחוב הראשי, בראש הגבעה עליה יושב הכפר ירכא, סמוך מאוד לבניין המועצה המקומית. הבית מקושט בכרזות הליכוד ותמונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תלויות בסלון לצד תמונות בני המשפחה. שתי קומותיו הולכות ומתמלאות בקרובים ומכרים, חברי מפלגה ומכובדים מהכפר ומכפרים אחרים. מגשים של פירות, עוגות וממתקים זורמים פנימה. כולם מחבקים ומפרגנים. חלק מוחים דמעות של אושר.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גדעון סער הודה למתפקדים: "ההישג הפוליטי הגדול ביותר שלי"
טעויות, הבהרות וקרב הכפשות בטוויטר: הריאיון המלטף של בני גנץ קיבל טוויסט מביך
גבי אשכנזי רומז על הצטרפות לגוש? "יהיו תשובות בימים הקרובים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איש של אנשים". מולא/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא איש של אנשים", אמר עליו יוסף קארוט, ראש המועצה לשעבר של ינוח שהיה בין הראשונים להגיע לבית מולא. "בכל תפקיד שהוא עשה, גם בצבא וגם בביטוח הלאומי, בלט אצלו האלמנט האנושי". כ-33 שנה עבד מולא כמנהל בביטוח הלאומי. את הקריירה הצבאית המפוארת שלו החל בשנת 1978. "15 בנובמבר", הוא זוכר בבהירות את יום הגיוס לפני 40 שנה. הוא שירת בגדוד 299 הדרוזי, עשה מגוון תפקידי שלישות וסיים בדרגת סגן אלוף כקצין הנפגעים בצפון.

יש לו תואר ראשון בלימודים כלליים מאוניברסיטת חיפה. לאישה ראידה הוא נשוי כשלושה עשורים והם הורים לבת, ג'ומאנה, שעובדת בסנגוריה הציבורית ומתגוררת עם בעלה ושני הנכדים איל ואדם בקיבוץ בדרום, חמודי הבן המתמחה בפרקליטות מחוז חיפה ובן נוסף מג'ד, צלם.

"בביטוח הלאומי למדתי את כל המצוקות - מה זה נכים, קשישים, סיעודיים, משפחות מרובות ילדים", אמר פטין. "השתתפתי בהרבה מבצעים צבאיים ולצערי השתתפתי בעשרות הודעות למשפחות של נפגעים. אני בעצמי בא מבית ששכל שבעה מבניו בשירות סדיר ובקבע למען בטחון המדינה. אני גם נפצעתי ויצאתי עם נכות משירות הקבע".

עוד באותו נושא

אדלשטיין ראשון בפריימריז - חזן בחוץ: זו רשימת הליכוד לכנסת

לכתבה המלאה
פטין מולא,  המועמד הדרוזי בליכוד. יואב איתיאל
"אנחנו משפחה של ליכוד". מולא ומשפחתו/יואב איתיאל

מולא עוד לא נכנס לכנסת, אך מעיד כי יש לו כבר תכנית לחוק הראשון שהוא רוצה להעביר. "להיטיב עם הנכים", סיפר. "אני לא רק חולם על זה הרבה זמן, ממש עבדתי על הנוסח שלו. אני כבר יכול להראות לך את הטיוטה ואפעל נחרצות שיחוקק בכנסת ישראל. הוא יעשה טוב לאזרחים הנכים המבוטחים שמקבלים את הקצבאות והוא יפחית את הנטל שעל אוצר המדינה".

מערכת הבחירות נערכת ביישובים הדרוזיים ברקע הטעם המר שהותיר חוק הלאום. יש טינה וזעם כלפי הליכוד וכלפי נתניהו. "אני לא מרגיש את זה", התעקש מולא. "בפועל אנחנו חיים את חוק הלאום מאז קום המדינה. הוא לא איזה גזר שתקעו לנו בגרון. אנחנו חיים את זה 70 שנה. היום זה מומש על ידי נייר בכנסת ישראל. אנחנו פה ואני פה בירכא לא מרגישים שום בעיה עם חוק הלאום. אבל, אני מבטיח שכשאכנס לכנסת אני אטפל עד כמה שניתן בסוגיה הזו לתיקון החוק או לחקיקת חוק שיעקוף את חוק הלאום כדי לתת שוויון מלא לעדה הדרוזית".

"נכנסתי לפוליטיקה מיום שנולדתי"

"ברור שהייתי רוצה להיות שר העבודה והרווחה. אם לא ייתנו אז אבקש סגן שר"

אלה ימים קשים למולא. לפני כשבועיים הלך לעולמו אביו הנערץ, שהוא הולך בדרכו. "נכנסתי לפוליטיקה מיום שנולדתי", ציין. "אנחנו משפחה של ליכוד. משפחת מולא שלטה במועצה המקומית 30 שנה. הצבעתי לראשונה בגיל 18. בראש הממשלה עמד מנחם בגין שנבחר שנה קודם. מאז אני חבר בתנועת הליכוד. אנחנו משפחה של ליכוד. הפוליטיקה בדם שלנו. פוליטיקה נקייה ולא זו שמכנים פוליטיקה מלוכלכת. אני נגד המושג הזה. אני איש ליכוד, של מתפקדים. אבא שלי זכרונו לברכה היה עם חברים נוספים ממקימי סניף הליכוד בירכא. אני חבר מרכז, חבר ועדת הבחירות".

מולא התמודד לכנסת ה-20 על משבצת המיעוטים והגיע למקום השני. "פטין מולא פקד מספר רב של חברים לא רק בירכא אלא בכל המגזר. פטין מולא רוצה להביא בחזרה לליכוד את המצביעים של הליכוד". לדבריו, "במקום שקולות של המצביעים הדרוזים יתפזרו, צריכים להיות מאוחדים אחרי מועמד שיכול להביא שינוי. צריך להביא למקום הנכון את האדם הנכון שהוא איש עשייה. צריך את איש הכוח בשטח, צריך את השטח. צריך אחד כזה שמכיר את הבעיות בשטח שיבוא איתן למשכן הכנסת. שיעזור לכל אחד ואחד ולכל בעיה שצריכה פתרון מהממסד במדינת ישראל. 2,500 מתפקדים ותומכים של פטין מולא זה מספר מכובד מאוד לכל הדעות. 1,187 היו אתמול בעלי זכות הצבעה".

מולא משוכנע שעוד יפתיע שוב ושבעתיד נראה אותו גם בממשלה. "אם האמנתי שאהיה חבר כנסת, ורצתי והתמודדתי ונבחרתי לרשימה בפער בין 14 מועמדים אז זה מראה שאפשר", הצהיר. "אני נחוש לעשות הכול למען מדינת ישראל והכלל - עם ישראל, המגזר והעדה הדרוזית. אז ברור שהייתי רוצה להיות שר העבודה והרווחה. אם לא ייתנו אז אבקש סגן שר. אבל אני רוצה לבוא עם כוח מהשטח, מהמגזר".

פטין מולא,  המועמד הדרוזי בליכוד. יואב איתיאל
"עם ישראל עוד ייווכח שנעשה פה עוול איום לראש הממשלה"/יואב איתיאל
"עם ישראל עוד ייווכח שנעשה פה עוול איום לראש הממשלה שעשה כה רבות למדינת ישראל"

שלושה ימים שהוא לא עצם עין, לדבריו, ועם כל המברכים, המנוחה הנדרשת עדיין לא נראית באופק. מולא מתקשה לענות לכל המתקשרים לברך. את הטלפון הוא הפקיד פעם אצל בן זה ופעם אצל אחר. "מאות טלפונים הגיעו אליי", העיד. שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות, בכירים מכאן ומשם וחברים ומכרים מדרכו בחיים. שניים שהוא מצפה להם טרם התקשרו. איוב קרא לא התקשר. "הוא כנראה עוד בשינה. אני יודע שהוא עבד קשה. אני מאחל לו הצלחה", אמר.

נכון לשעת מסירת הידיעה עוד לא התקבל גם הטלפון המצופה מאוד מיו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו. את הדברים שיאמר מולא לנתניהו הוא שומר לשיחה הזו ביניהם , אבל הוא כבר אומר כי הוא "מברך את ראש הממשלה. מאחל לו שייצא מכל ההכפשות עליו. מאחל לו הצלחה". עוד הוסיף מולא כי "עם ישראל עוד ייווכח שנעשה פה עוול איום לראש הממשלה שעשה כה רבות לעם ישראל ולמדינת ישראל ולביטחון מדינת ישראל".

"נביא מנדט או מנדט-וחצי לליכוד מהמגזר"

כאיש של אנשים, הוא מתעקש להוסיף ברכה "לכל מי שנבחר לרשימת הליכוד" וברכה "גם למי שלא. מאחל להם הצלחה בהמשך, במיוחד לחברי הכנסת שלא נכנסו. מוקיר את העשייה שלהם ומודה להם על התמיכה בי גם בימים של האבל המשפחתי כשכולם הגיעו לנחם, על מות אבא שהלך לעולמו בגיל 88".

"אני מאחל הצלחה למגזר ולעדה. אני מאחל שאייצג בכנסת בכבוד את מגזר המיעוטים. צריך לזכור שהקמפיין לא נגמר אלא מתחיל היום", אמר מולא. "אנחנו כבר התחלנו להתחבר ולעבוד, כדי שב-9 באפריל העדה הדרוזית תיתן גשם של קולות בקלפי. לא רק הקולות שנתנה בכנסת ה-20, אנחנו נעשה את הכול ונפעל בנחרצות להביא את המצביעים הדרוזים חזרה ונביא מנדט או מנדט-וחצי לליכוד מהמגזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully